bab 58

1K 37 15
                                    

"kau jangan macam ni Sya" air mata ku tak berhenti mengalir. Bertambah rasa sesak dalam dada bila Anis mengusap di bahagian belakang tubuh ku.

"aku tak tahu aku buat salah apa" tisu di tangan menjalankan tugasnya menyerap setiap sisa air mata ku.

"lelaki tu dah kenapa? Dah dapat kau lepas tu tiba-tiba buang? What the?! " laju anis menampar bahu jejaka itu dengan purse nya.

"kau boleh tak jangan keruh kan keadaan? " aku sempat melihat jelingan yang diberikan oleh anis kepada Harraz.

Harraz mengajuknya lalu diterima tamparan kuat sekali lagi. Terus mengaduh jejaka itu.

Aku melihat sahaja pergaduhan mereka. Nak gelak tapi entahlah tak ada apa yang boleh buat aku ceria sekarang ni. Walaupun dengan pergaduhan merpati dua sejoli ini.

"cer kau call Isyraf sekali lagi" aku menggeleng. Perlu ke aku call? Dia sudah ignore aku.

"kau jangan degil sangat boleh tak? " laju telefon aku di rampas oleh anis.

"anis tak payah la" aku sedaya upaya merampas kembali namun kudrat yang aku ada gagal.

"kau diam la" tangan anis laju menepis.

"ish! Tak angkat pula mamat ni" aku hanya memandang sepi. Anis tak berhenti-henti menelefon isyraf namun satu pon tidak terangkat.

Aku lemah itu sahaja.

"dah la tu nis"

"kau diam boleh? " Anis menjeling tajam Harraz.

Tiba-tiba terbunyi notification dari iphone ku menandakan mesej telah masuk.

"hah! Hasya tengok ni" aku menjenguk kan kepala memandang iphone yang terpegang kemas itu.

Husband ❤💍

Hasya can we meet?

"weyh dia ajak kau jumpa! " tak apasal budak ni pulak yang teruja ni. Sisa air mata aku lap kan dengan tisu. phone itu bertukar tangan.

Husband ❤💍

Sure
awak nak jumpa dekat mana?

I will send you location

Kenapa hati aku rasa tak sedap. Apa dugaan yang timpa aku kali ni pula. Ya allah kuat kan lah hamba mu ini.

"macam mana? " Anis memandang risau ke arah ku.

"nanti dia send" lemah nada ku berkata. Mungkin Anis faham akan apa yang aku rasakan, dia segera memeluk ku dari sisi.

"kau nak aku teman? " aku menggeleng.

"sure? " kali ni aku mengangguk. Mata ku tertarik kepada langit yang cerah.

" okay lah, kalau macam tu kau bagi kitorang location nanti kitorang tolong hantar kau, kan Harraz" laju matanya menyambar jejaka yang sedang sibuk fokus pada jalan.

"ha"

_________________________

Restaurant yang berdiri megah itu dipandang lama. Nak masuk ke tak? Haish apa kau ni Hasya, husnudzon la sikit. Mana tahu dia nak ajak kau date ke.

Aku menekad kan diri untuk terus positif. Senyuman aku ukir. Lalu restaurant itu di langkah masuk.

Seusai sahaja masuk ke dalam perut restaurant yang bertaraf 5 bintang itu, terus sahaja mata ku tertancap kepada seorang lelaki yang segak berpakaian kemeja berwarna putih dipadan kan dengan tali leher berbelang hitam. Rambut yang disikat rapi dan kemas.

Permakaian itu yang membuat aku tertarik. Tubuh itu aku dekati dengan senyuman yang terukir.

"awak! " aku menepuk bahu nya sedikit sebagai kejutan. Jejaka itu terhinjut kedepan. Terkejut la tu hahaha.

Dia menoleh ke arah ku, yang membuatkan aku rasa paranoid kerana pandangan nya yang dingin.

"duduk" sepatah, senada. Dingin seperti dulu.

"awak kenapa tak bagitahu awal - awal yang awak nak date dengan-" belum sempat aku habiskan kata tiba-tiba isyraf menghempaskan sebuah fail coklat ke atas meja.

Ya allah kenapa aku tak sedap hati ni.

"ap-pa ni? " aku melihat bingung fail coklat itu. Takut, gementar, malu, sedih semua ada sekarang.

"apa kau tak ada mata ke nak tengok?" dingin.

Ada dengar bunyi kaca pecah tak?

Aku tak tahu nak react macam mana. Terkejut, sedih semua ada. Kenapa kasar sangat bahasa dia ni? Tak boleh cakap elok-elok ke?

"aw-awak kenapa dingin semacam ni?" dia tidak peduli malah meja kami di ketuk kuat.

"kau tak paham bahasa ke? Kau tak reti nak baca? Or kau buta? "

Zap! Sakit. Ya allah kenapa ni. Air mata ku hampir turun tapi segera aku tahan.

"awak tak boleh cakap elok-elok ke?" aku beranikan diri walaupun hati dah tergetar-getar.

"kau nak aku cakap elok-elok? Hasya, kau dah tipu aku hidup-hidup!! " satu restaurant terdengar jerkahan nya tambahan pula tapak tangan nya menghempas meja.

Aku takut. Apa yang aku dah buat. Aku tipu apa?

"apa awak cakap ni? " kali ni air mata ku memang tak tertahan lagi. Aku biarkan ianya jatuh. Sakit.

"Hasya or better known as Asya"

🌸🌸🌸🌸🌸🌸

Hi assalamualaikum guys! Im back! Sorry sebab dah lama tak updtae story ni 🙌😩 Author bz sangat so this is sambungan cerita yang korang tunggu ii tu ❤ thank you sebab setia dgn DN 🙌❤ i love u guys too much 🌸






You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 31, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Dia Ninjaku Where stories live. Discover now