Tudung dibetulkan. Awning di tajamkan. Dengan segera wajah yang cantik itu, caitt di tutup dengan kain Niqab ku.
Aku keluar dari bahagian tandas segera menuju ke kelas.
Oh my!
Sir Fawaz dah masuk. Selaku Cikgu paling muda dan still single.
'Knock, knock'
Pintu di ketuk. Sir Fawaz yang menyedarinya segera berpaling ke arah ku. Gulp! Arghh dia marah ke.
Wajah Sir Fawaz yang Agak memiliki rupa oh no memang memiliki rupa di pandang dengan ketakutan. Garang doh, Cikgu ni.
"Hasya, why you late again?" mata yang terselindung dengan cermin mata itu merenung ke arah ku.
"So.. Sorry.. Sir, im going to toilet after I met Cikgu Rohaya" mata ku seakan mahu menangis. Takut ya ampun!
Setiap sudut kelas sunyi, tak mampu bersuara. Kerana semua dalam ketakutan. Isyraf, hanya melihat pembicaraan diantara aku dan Sir Fawaz.
"Who give you permission? " kini Sir Fawaz bercekak pinggang. Mata nya tajam melihat ku.
Tolong aku ya Allah!
"Sir" isyraf mengangkat tangan.
"Yes"
"It's my false, Sir. I give she the permission because she doesn't have the time, sir" Isyraf berdiri
Sir Fawaz hanya mengangguk seakan faham akan situasi yang di ceritakan.
Aku hanya ternganga Mamat ni reka cerita ke weyh. Dalam masa yang sama hati rasa bersyukur sangat.
"Go back in your place" arah Sir Fawaz kepada ku. Isyraf kembali duduk di tempatnya dengan muka kerek dia. Cis, ingatkan dah berubah.
"Thanks, Sir" ucap ku sambil melangkah.
"Ha, nanti jangan lupa jemput saya ke majlis pernikahan kamu berdua" Sambil tersenyum dan ada juga ngilai ketawa.
'Dia cakap apa tadi'
Aku mematikan langkah. Berpaling ke arah Sir Fawaz. Sir Fawaz menghadiah kan Senyuman manis sambil menggelengkan kepala .
Sudah! Mesti Cikgu Fawaz pikir kitorang bercinta. Oh memang tak lah.
Sir Fawaz kembalikan pandangan ke arah papan putih lalu menyambung penulisannya.
Aku mengalih pandangan ke arah Isyraf. Dia kelihatan seperti menahan senyuman. Di letakkan kepala di atas meja. Seolah-olah menulis sesuatu.
Aku berjalan melintasinya. Isyraf mempamerkan raut wajah yang nakal. Kening nya diangkat lalu tersenyum nya sendiri.
Daniel selaku tablemate nya turut tergelak. Rasanya satu kelas tergelak. Cuma Agak slow maybe sebab ni waktu Sir Fawaz. Jika ini bukan masanya pasti satu kelas sudah bising bagai di hutan. 'Berwooooo' sepanjang pelajaran.
Isyraf mencuri pandang kepada ku. Dia tergelakkan sedikit tetapi masih lagi di dengari Sir Fawaz.
"Syed Isyraf Zulfan, jangan ditenung saja. Ingat kamu tu SPM tak lama lagi. Nanti lepas habis belajar nak ngorat Hasya pun Ngorat je lah. Tiada siapa halang" perli Sir kepada Isyraf sambil menumpukan perhatian kepada buku yang di righ
Isyraf sudah bermuka tebal. Zharif sedang menahan gelak tawanya dengan menekup muka di meja.Hanif dan Daniel sudah berpegang perut menahan gelak. Anis, Syaza dan Zaris sedang mencuit-cuit aku sambil memberi senyuman nakal.
Faiz sudah tergelak terbahak-bahak tanpa menghiraukan Sir Fawaz di hadapan kelas.
Sir yang sedari akan raut wajah semua pelajar turut menghembus kan tawa. Tersenyum melihat gelagat anak muridnya yang menahan ketawa dari awal tadi.
YOU ARE READING
Dia Ninjaku
PertualanganHeadboy poyo ?? Niqabis?? bersatu??? wow Hasya Zulaikha salah satunya gadis yang berniqab di Sekolah Menengah Kebangsaan Jousand Center atau lebih dikenali sebagai SMKJC .Lemah lembut dan budi pekertinya membuatkan dia dihormati ramai. "Eh...