bab 42

770 34 2
                                    

Hujan renyai di bumi Australia ini membuatkan tubuh ku kesejukan. Aku membaluti tubuh ku dengan selimut tebal sambil menghirup hot coffee.

"Sya" aku mengalihkan pandangan kepada papa yang berada di hadapan pintu.

"Yes, pa" senyuman ku hadiah kan.

"what are you doing"

" im just take some coffee" aq menunjukkan gelas yang aku pegang ditangan.

"Ouh! Don't never try too sleep lately" aku tergelak. Tahu sangat papa paling pantang aku tidur lambat.

"Hahah, no pa. I'll never do it" Papa hanya tersenyum lalu melangkah masuk ke dalam rumah.

Aku mengambil IPhone ku lalu membuka account instagram ku. aku melihat feed sesuatu account membuat aku tersenyum sendiri.

"Haih, kau sudah banyak berubah"aku Stalk account tersebut sehingga lah di satu gambar dengan caption 'miss someone make my heart hurt' dengan dihiasi gambar Isyraf yang sedang menghirup coffee.

"Siapa la yang beruntung tu" tanya ku sendiri. Entah kenapa, terselit rasa cemburu dalam hati.

ARGH! Stop! Please hidup dalam realiti Hasya! Kau bukan untuk dia! Dan dia bukan untuk kau! Please ingat itu!

________________________________

"Raf, kau nak balik bila" aku memandang sepupu aku Ammar.

"Kejap lagi aku balik la. Yang kau ni bila nak balik" tanya aku kembali. Pelik juga aku, tidak silap Ammar beritahu nenda dia balik kelmarin. Ni dah kenapa still ada lagi ni?

"Hahahaa, aku balik malam nanti. Ish kau ni aku tau la kau tak sabar aku balik. Tunggu la kejap aku nak spend time dengan nenda" aku malabuhkan punggung di atas kerusi.

"Hahaha, eh tak la. Aku tanya" Ammar menggaru kepala. Aku pandang Ammar sambil gelakkan dia. Hahaha, ammar.. Ammar.

"Weyh, kau letak tak lagi barang dalam kereta" tiba-tiba Daniel bersuara. Dengan kunci kereta semua. Beg baju lagi. Wangi- wangi lagi. Eh, budak ni nak pergi mana.

"Tak lagi"

"Ish! Kau ni! Kau tau tak kita dah lambat" laa rilek dah la. Dah kenapa tiber meroyan.

"Kau kenapa? bukan balik lepas asar ke? " aku pandang Daniel hairan. Dah kenapa budak ni macam cacing kepanasan.

"Tengkorak kau! Kita ada event la malam ni! Kau lupa ke?! " Alamak! Macam mana boleh aku lupa ni?!

"Err sorry laa, aku lupa" Daniel pandang aku menyampah.

"Dah! Jom! " Daniel segera menuju ke kereta.

"Mar, aku pergi dulu keyh" aku segera masuk ke dalam rumah untuk pack barang. Hah! Mampos! Ammar hanya angguk dan gelakkan dekat aku.

_______________________________

Suasana yang damai dan indah. Aku menghirup udara yang segar itu dengan tenang.

"Hasya" aku mengalihkan pandangan dan mengfokuskan pada abang Zyad siap membawa bag.

"Jom" arah nya lagi. Aku hanya mengikut jejak abang aku menuju ke dalam kereta.

" drive" arah abang aku kepada driver keluarga aku. Kami perlu ke Airport sebelum pukul 10:00 pagi. Sudah pasti abang aku akan sampai di sana sebelum waktu itu tiba.

Dan yah! Kami akan menuju ke tanah air kami. Tanah yang meninggalkan seribu satu kenangan. Entah kenapa wajah dia terbayang dalam fikiran. Entah dia ingat aku atau tak. Isyraf seorang lelaki yang membuat aku bahagia dan dalam masa yang sama takut. I miss you but Im sorry I can't.

"Hasya, what's wrong with you?" abang aku memandang aku hairan apabila aku termenung sendiri.

"Hah? Er okay. Im okay" Abang Zyad hanya mengangguk.

__________________________________

"CEPATLAH SIKIT KAU BUAT APA LAMA-LAMA HA!? " ish entah apa yang buat si Daniel ni lama-lama kat atas. Orang nak ambil Kak Sophie je pon bukan nak pergi konsert MK. Hergh!

"EYH KAU NI RETI SABAR TAK!?" Daniel turun dengan muka selamba. Haish budak ni. Nak kata makin segak tak pula sama je. Apa yang dibuat budak ni lama-lama kat atas tu. Aku pandang dia atas bawah.

"Kau asal" tanya Daniel tidak berpuas hati.

"Kau buat apa kat atas"

"Buat anak" Amboi aih kasar jawapan kau tunggu sat.

"Ouwww" aku acah anggukkan kepala. Daniel aku pandang bosan.

"MOMYYY! TENGOK ANAK MOMY NI DAH PANDAI BUAT AN-" belum sempat aku habiskan ayat, Daniel berlari ke arah ku lalu segera menutup mulut ku.

"Eh kau ni jangan jadi bengong sangat boleh tak! " Daniel masih lagi menutup mulut ku. Aku hanya tergelak dengan perbuatannya.

"Ya Allah kenapa dengan kamu berdua ni?" Momy Daniel menuju ke arah kami lalu memeluk tubuh. Mungkin pelik melihat keadaan kami sekarang ni.

"Momy tengok Nie!! Dia dah pandai buat an-" Daniel menekup mulutku dengan kuat. Aku gelakkan dia. Hahahah padan muka kau!

"Apa-apa? Buat apa? Haish kamu berdua ni! Dah! Pergi masuk kereta! momy nak ambilkan barang untuk kamu" Momy Daniel berlalu masuk ke dalam rumah.

Daniel melepaskan lekupan di mulut ku.

"Haish! Busuk tangan aku! " eh! Aku pula?! Dia yang lekup mulut aku. Aku pandang Daniel menyampah.

"Dah ar jom masuk kereta" ajak aku malas melayan perangai Daniel. Daniel mengangguk lalu turutkan sahaja.

"Raf! " aku mengfokuskan kepada momy.

"Ye momy"

"Nah, bagi kepada mama kamu" Momy menyerahkan mangkok tingkat pada ku.

"Baik momy" aku menyalam tangan Momy Daniel lalu memasuki kedalam kereta.

"Niel momy kau lambai tu" Daniel memandang ke arah momy lalu melambaikan kepada momy nya itu.

"Kau bengong la Raf" aku mengecilkan mata. Amende Mamat ni! Tiber!

"Kau asal? " mata ku masih fokus pada cermin sisi.

"Kalau momy dengar tadi tak pasal aku kena bebel" aku tersenyum mengejek.

"Hahaha siapa suruh kau loyar buruk dengan aku? Ke kau memang pandai buat an-"

"Auwww!! " Belum sempat aku habiskan ayat si Daniel dah selamat menghadiahkan cubitan ketam kepada ku.

"Sakit lah! Bengong! "

"Padan muka kau! Mulut kau tu! Herghh! Aku bukan laki macam tu la! Kau ni kan! " Aku hanya gelakkan Daniel sahaja.

Kemudian kami meneruskan perjalanan kami untuk ke Airport mengambil Kak Sophie yang baharu sahaja pulang daripada London.

Dia Ninjaku Where stories live. Discover now