bab 34

729 33 0
                                    

Keesokan pagi nya. Aku segera ke bilik air untuk membersihkan diri. Selepas itu, aku mempersiapkan diri UNTUK MAKANNN !! Yeay!

Dengan segera menekan Call contact abang aku. Setelah beberapa saat menunggu panggilan di hubbungkan.

"Ha! Yang Sya call abang ni kenapa?" tanya Abang aku. Aku buat rollereye

"Teman Sya makan. SYAAA LAPARRRRRR" aku meleretkan kata. Bagi abang aku cair.

"Elele, ingat cute la tu?"

"Hehehe, jom laaaa. Im soooooo HUNGRYYYYYYY. Abang tak kesian dekat Sya keee?? "

"Hm, ye la. Nanti abang ambik Sya dekat hotel"

"Okayyyy my fav bro"

"Hm bye"

**panggilan dimatikan**

________________________

" ishh berapa banyak kali aku nak ketuk niii!??? Tekan loceng pon tak keluar.. Keluar! " bengang pula aku dengan Haraz ni! Ni mesti kes tak bangun lagi!?

Aku masih tidak berputus asa dari mengetuk pintu. Tiba-tiba pintu dikuak dari dalam.

"Erm, you nak apa kacau I pagi-pagi ni?" what?!  Dia tanya aku?! Ish dia ni tak reti lapar ke camna?!

"I nak ajak you makan la. You nak tak?" jelas aku. Muka Mamat tu still blur. Tapi still handsome dengan rambut kusut masai, Kolar terbuka,Bibir merah basah. Eh! Apa kau ni Syaa! Tak elok la tilik anak teruna orang. Wake upp!!

"Ha? Erm tak nak la. I nak sambung tido" what?! Dia ni tak reti lapar ke?

"Are you serius? " tanya aku kepastian. Ye la aku takut satgi Mamat ni mati kelaparan pula. Kang apa aku nak jawab dengan Papa?!

"Ye sayang. You pergi la makan. I penat la naik Flight semalam" Sa.. Sayang? Gila ke apa Mamat ni.

"Erm ye la - ye la" kemudian Haraz memberi thumb up kepada ku and kembali menutup pintu. Haish buang masa aku betul la!

Tiba-tiba IPhone aku berbunyi. Merengek minta di jawab. Dengan segera aku melihat nama panggilan. 'Fav bro 🙊'. Hah! Ni mesti dia dah sampai. Dengan sepantas kilat aku memasuki lif dan menekan butang 1 . Sampai sahaja di tingkat 1 aku dah nampak kereta Abang aku sedang parking di tepi jalan. Dengan segera aku masuk ke dalam kereta.

"Hasya, you late again" abang aku pandang bosan.

"Alaaa sorry laaa, tadi Hasya ajak Haraz makan. Tapi dia pula buat hal tak nak makannnn" aku membuat muka secomel yang mungkin agar ceramah free tak di dengari. Abang aku memandang menyampah. Aku membuat gaya pice.

"Whatever la, ni nak makan mana? "Tanya abang aku.

"Up to you" balas ku sepatah.

Selepas setengah jam perjalanan kami. Kini kami tiba di sebuah restoran.

"Wow, nice. Restoran apa ni? " tanya aku kagum.

"My friend's restaurant" balas abang aku sepatah.

"Eh! Tapi nama restaurant tu 'Buddy's Restaurant' abang tipu Sya ey? " dengan serta merta dahi aku ditepuk sekuat yang mungkin.

"Auwwwww, what's wrong with you?! " sakit woiii, bukan besye-besye ko tau. Sekali kena bergegar otak tau tak!

"Tu sebab Sya lembab sangat! Dah la jom masuk! " la! Marah kat kite pula! Aku pon segera membuka pintu kereta lalu keluar menuju ke Restoran.

"Good morning sir, miss" tegur seorang pelanggan aku hanya mengangguk dan memberi senyuman. Ye la satgi kata aku sombong pula! Ni la netizen! Hergh

Aku mengikut je mana yang abang aku pergi. Sampai ke sebuah meja. Nampak macam meja VIP. Wow! Nice.

"Sir and miss this is our menu" terang seorang lagi pelayan. Pelayan itu memberikan senyuman yang cukup manis! Nice! Bagus services dekat sini!

"Okay thank you" ucap abang aku. Pelayan itu hanya tersenyum dan pergi melakukan kerja yang lain.

"Nak makan apa? " sambil membelek setiap satu persatu menu.

"Hm, Sya ikut abang la" balas aku sambil leka bermain IPhone.

"Okay! Get it! " kemudian aku pandang abang aku. Amende dia ni.

Selepas beberapa minit menunggu. Sampai la hidangan yang di order tadi. Eh! Jap! Sejak bila pelayan tadi ambik pesanan? Ke aku je yang tak nampak?

"Ha tunggu apa lagi. Makan la" kata abang aku.

"Bila masa abang order? " pertanyaan aku disambut dengan tawa. Aku pandang bengang.

"Tu la Sya, sibuk lagi berkerja. Sampai teknologi sekarang pon Sya dah tak ambil kisah" eh, eh bukan dia ke yang kalot suruh aku fokus kerja?! Tak faham betul aku dengan laki ni. Naseb abang aku. Kalau suami aku dah lama aku minta cerai. Herghh.

"Ni, tengok ni" aku pun usha la apa yang abang aku tunjuk. Eh! Jap! App?

"App apa ni? " tanya aku hairan.

"Haa, ni yang special pasal restoran ni. Kalau nak order, order je dari app ni. Tak payah susah-susah panggil waiter datang ambil order. Sebab tu la restoran ni paling top dekat malaysia." aku meng'ooo' kan.

"Berapa cawangan?"

"I think dalam 76% from malaysian?"

"Wow! Nice!"

"Kan" aku melihat abang aku.

"Apa?" aku tersenyum.

"Abang fikir tak apa yang Sya fikir" abang aku pandang aku kehairanan.

"What? "

"I think we should cooperate with this Restauran"

"Hah? " haish la. Lembab! Macam mana la Papa boleh lantik dia jadi pemilik Syarikat?!
"Cuba Abang fikir kalau kita laburkan saham dalam Restoran ni. Berapa untung yang kita dapat? I think Papa mesti setuju kalau kita nak berkerjasama dengan Malaysian's Restaurant. And dalam masa yang sama, kita juga boleh bantu Restaurant ni untuk pergi lebih jauh seperti Australia" terang aku panjang lebar.

"Haah la, kenapa abang tak fikir sebelum ni? Bijak la adik abang ni" aku membuat muka 'biasa la Ann tengok ar sapa' ha lebih kurang la.

"Dah ar! Menyesal abang puji. Menyampah pula tengok muka poya Sya tu" eeee geramnya aku. Kuanghajo punya abang. Aku menjeling dia.

"Okay! Now we should make a proposal for our new project" arah abang aku.

"Yess! Ehh no, no"

"But why? "

"Abang lupa ke kita ada project nak kena handle? Abang lupa function kita balik Malaysia? " haish ni mesti makan semut pelupa banyak. Pantang ada idea terus nak buat.

"Ouh ya, ya. Im sorry. Im forget it" aku menggelengkan kepala. Hm nyanyok rupanya.

"Dah cepat la makan. Kejap lagi ada meeting kan? " arah aku. Ni kalau bersembang pasal kerja sampai esok pon tak habis.

"Hehe, okay-okay"









Dia Ninjaku Where stories live. Discover now