Semua mata memandang aku tidak berkelip. Erk? Apa? Aku ada salah cakap ke? Okay apa kahwin dekat jail. Erk.
"Pftttt" dah kenapa mamat ni
"Guys, muka jangan serious sangat terkejut anak dalam perut aku ni tau Hahahahah" semua pandang jijik Hanif. Mamat ni sejak jadi inspector makin berpusing otak dia aku tengok. Mungkin sebab selalu kena ketuk dengan penjenayah agaknya.
"Kau merepek apa ni ,setan? " hah, kan dah mengamuk si Daniel tu. Hanif dengan tawa yang tak lekang. Aku dan yang lain tunggu masa je nak tabuh mamat ni. Zharif tu dah genggam penumbuk dah kejap lagi tu sampai la. Nanti aku menyusur.
"Okay, okay. Aku melawak je la. Kau orang ni asal cerdik sangat? Fremantle Prison pon tak kan korang tak tahu" Hanif menahan tawanya. Berair mata siap! Sedap kau gelak kan kitorang eh? Kau tunggu nanti.
"Eh, jap. Asal tiba Fremantle Prison ni? Korang nak buat lawatan budak sekolah ke tetiba topic Fremantle Prison" dan macam biasa bini aku menyelamatkan kecerdikan kami berempat. Tak berkelip dia memandang aku.
Hai Sya, kau nak buat sesi jatuh cinta pandang kedua ke apa. Nak buat jangan kat sini. Bukan malu, takut nanti budak-budak ni murung sebab tak ada bini. Muahahahah.
Oke dua ekor tu je, yang lagi dua ekor tu dah selamat dihalalkan. Almaklumlah dua ekor tu tak laku. Siapa suruh bising dalam kelas. Kan dah lambat kahwin. Hahaha dasar tak laku!
"Woih, Raf! Yang kau pandang bini kau lama-lama dah pahal!? " Zharif menyembur dengan nada yang amat menyakitkan hati. Aku pandang dia bosan.
"Ikut suka hati aku la. Yang kau melenting asal. Tahu la single" dan seperti biasa aku diberi jelingan tajam oleh Daniel. Dah kenapa? Aku rasa aku tuju dekat Zharif bukan dia. Ouhhh lupaa singlee . Terpias lani Muahahahahahah.
"Raf before you swim-swim in the pond better you shut up your mouth! " Daniel memandang tajam. Rambut yang agak menganggu ketenteraman penglihatan di selak ke tepi. Acah handsome je mamat ni.
Dan satu balingan selamat melintas di hadapan ku sebelum mendarat di betul-betul depan dahi Daniel. Aku terkejut, aku pandang pembaling.
Ouh bini aku.
"Woih, kau boleh tak jangan nak rosakkan bahasa ibunda papa aku. Kang tak pasal-pasal rambut tu aku yang rosakkan" garang nau. Aku bela singa ke sekarang ni? Mata Hasya tajam menikam mata hazel Daniel.
Gulp, itu yang aku rasa perasaan Daniel sekarang ni.
"Erk, aku silap cakap eh tadi?" Mata Hasya tak lepas merenung tajam jejaka dihadapan nya. Mati la kau niel.
"Tak guna punya google translated " Daniel menampar-nampar screen iphone nya sebelum mencapakkan atas sofa.
Kami berlima menepuk dahi. Mamat ni betul-betul lembab sampai aku rasa malu jadi cousin dia.
____________________Isyraf menyiku Daniel.
"Kau jangan malukan keturunan tok dady boleh tak? Malu aku nak mengaku kau keturunan aku" Isyraf menjeling menyampah. Tubuh yang sedikit tertunduk dia sandarkan pada sofa. Lenguh la tu.
"Ikut suka hati aku la. Kau menyibuk apahal? "
"Kau tu memalukan keturunan. Tu la time Sir Fawaz ajar kau kerja nak membebel je. Kan dah memalukan diri sendiri"
"Yang malu nya aku bukan kau, aku tak ada kacau air muka tok nenek kau pun"
"Kau lupa ke bahalul kita satu tok bengong! " kepala Daniel diketuk-ketuk dah macam ketuk kuali 'ketuk-ketuk Ramadhann, Alhamdulillah'
YOU ARE READING
Dia Ninjaku
AdventureHeadboy poyo ?? Niqabis?? bersatu??? wow Hasya Zulaikha salah satunya gadis yang berniqab di Sekolah Menengah Kebangsaan Jousand Center atau lebih dikenali sebagai SMKJC .Lemah lembut dan budi pekertinya membuatkan dia dihormati ramai. "Eh...