bab 52

781 43 1
                                    

Shawl berwarna merah aku lilitkan. Niqab yang tergantung kemas di hanger aku capai lalu aku pakai. Digayakan dengan hodie berwarna pink belacan bersama kain kembang.

Comel. Huh. Tak malu puji diri sendiri.

Aku mengorak langkah ku ke Lift selepas selesai mempersiapkan diri.

Ting!

Sampai sahaja ditingkat bawah segera aku melangkah keluar. Dan terdengar la jeritan-jeritan tak berapa nak merdu di bahagian ruang tamu satu.

"Woih Raf! Cover la aku! "

"Ish kau ni! Sabar la! Kau tak nampak ke ada anjenk-anjenk yang menunggu nak tembak aku sekarang! "

"Guys! Tolong! Aku kena kepung! "

"Kau tunggu jap satgi aku datang! "

"Weyhhh Zhar! Ambik aku cepat! "

"Sabo laa"

"NIEL ASAL KAU TAK COVER AKU! " satu balingan tepat mengena Daniel yang terbaring diatas sofa. Mamat ni padu gak, main pubg sambil baring. Tak lenguh ke? Kang hilang hidung tu sebab phone jatuh padan muka.

"EYH BUDUH KAU IZZ! AKU MATI SIUT!"

Dan rumah pun bising serupa macam dalam pesta.

"Ehem" tiada sautan. Kecuali Daniel yang tengah mengusutkan rambutnya.
Tetapi, hanya memandang. Mamat ni tak ada mulut ke? Jangan palau aku boleh tak?

"Ehem! Assalammualaikum "

"Waalaikumsalam" serentak. Eh boleh pulak jawab.

"Jom la, aku dah siap ni" hanya pandangan yang menyahut kemudian masing-masing dalam game.

Daniel sahaja yang bangun dari sofa kemudian berjalan ke arah lift.

Aku mengeluh berat.

_________________________

Aku membelek-belek pamplet yang ada ditangan ku. Macam-macam gaya dan style majlis yang ada di pamplet tersebut.

Mata ku menjadi bersinar apabila melihat satu gambar majlis perkahwinan yang agak simple but nice. Bertemakan taman bunga dihiasi lampu-lampu hiasan. Cantik!

"Awak, saya rasa saya na-" what?! Dia main pubg lagi?!

Aku mengambil bantal di sebelahku lalu aku membaling tepat kemukanya.

"Arghh! Sh*t! " dia menghempaskan Iphone XR itu ke tepi. Sementara yang lain ketawa kan nya.

"Haha, Raf noob! " dengan laju telinga Hanif dipulas 360° .

"Aww aww! Weyhh, aku mati satgi" dia menyapu-nyapu telinga yang sedang dipulas itu.

"Kau kata apa tadi?!" wajah dingin itu berjaya menggetarkan rusuk nya. Garang jugak suami aku ni.

"Ta-tak, kau tak noob. Eeyyy lepas laa ngengg sakit siut! Aku mati nanti" Hanif meronta melepaskan diri dari genggaman Isyraf. Aku yang memerhati tergelak kecil. Tak jadi nak marah terus.

"Aisyyiooo! Bengong la kau! Kau tengok apa kau buat!? Aku dah mati siut! " dan butik perkahwinan itu pun dimeriahi oleh carutan-carutan yang keluar dari mulut si jejaka bernama Hanif. Naseb hanya kami berenam sahaja. Kalau tak, aku tak mengaku yang aku kenal mereka.

"Dah, dah. Tak payah bergaduh. Tolong aku pilihkan tema untuk majlis minggu depan" dan aku menarik tangan suamiku dan baju si jejaka bernama Hanif duduk di meja pemilihan.

___________________________

"Tak, warna merah lagi better dari unggu! "

"Ish, warna merah garang sangat la! "

"Okay, kalau macam tu hitam"

"Kau ingat aku kahwin dekat kubur ke setan? Lain-lain"

"Hergh! Kau jangan banyak songeh boleh tak? "

"Apahal pulak, betul la! Nanti kalau majlis aku tema hitam tak pasal tetamu semua confuse majlis perkuburan ke majlis perkahwinan"

"Asal kau tak mati je eh"

"Kalau aku mati, aku bawa kau sekali" isyraf berpeluk tubuh sambil menyandarkan di kepala kerusi empuk itu.

"Dah, dah. Korang ni aku sumbat dalam zoo baru tahu" Mamat dua ekor ni memang kerja bergaduh ke apa? Suruh pilih tema je pun bukan suruh bukak gelandang WWE. Akak yang jaga kedai ni pun pening kepala dengan perangai mamat dua ekor ni.

"i think a blue theme for the wedding its better" semua mata memandang ke arah suara.

Abang Zyad!

Segera aku memeluk nya. Abang Zyad tersenyum kepada ku.

"Sesi jejak kasih ke apa ni?" terdengar bisikan syaitan ditelinga. Aku menjeling Zharif.

"Abang bila sampai? "

"Sempat la dengar pergaduhan monyet dua ekor tu" Abang Zyad memuncungkan mulut ke arah dua ekor eh dua orang jejaka yang bersama aku tadi. Aku tersenyum.

"Awak, kita ambil biru untuk tema kita okay tak? " aku bertanya ke pada Isyraf sambil tangan disatukan. Mata bulat dihadiahkan. Buat muka comel sikit.

"Alala, comel nya isteri saya ni" kepala ku di belai lembut oleh Isyraf. Walaupun lembut tapi masih mengganggu ke stabilan tudung aku. Aku menjeling Isyraf bengang. Mamat ni kang ada kena terbang balik Malaysia satgi kot.

"Haha, stop make your cute face, little kitten. Okay, untuk anak kucing kesayangan saya n-"

"Auch! " pinggang nya selamat di siku aku. Isyraf menyapu pinggang nya yang dijadikan mangsa itu sambil tergelak kecil.

Isyraf menunduk sedikit. Ye la, aku sedar aku pendek. Hampeh. Segera tangan ku dicapai dan digenggam oleh tangan kiri miliknya.

"Haha, okay, okay. Anything for my cute princess" jari telunjuk nya menyentuh hidung mancung ku yang di sebalik niqab. senyuman menggoda dihadiahkan. Rambut yang menghalang penglihatan nya di sapu ke tepi. Pandangan mata berwarna hazel dia tu buat aku terpana seketika. Aku tersenyum gembira.

"Ehem, kami masih di sini. Nak berasmaradana pon sila di tempat lain. Tercemar, mata aku kau tahu? " ha, siapa lagi yang suka memerli sinis ni. Semestinya Daniel. Daniel memandang kami sambil memeluk tubuh. Rolle eyes dihadiahkan kepada kami. Aku tergelak kecil.

Isyraf menukar posisi. Kini dia berada di sebelah ku. Tangan nya memeluk sisi tubuh ku. Pandangan nya di arahkan pada daniel.

"Haha, aku tahu la kau jealous "

Dia Ninjaku Where stories live. Discover now