اقتباس....... (حاجه خفيفة اهو)......
وكانت فيروز تضع بيلو في فراشه لحين عودة أبيه... وهنا وجدت قاسي خلفه يضمها بحب وهدؤء ولاحظت من شده عرقه وتغير وجهه ولون بشرته انه ذهب للطبيب بمفرده لتلقي العلاج.....
فيروز بحب ممزوج بالخوف... حبيبي انت كويس...
قاسي بهدؤء... ايوةة ياقلبي... فساندته فيروز بهدؤء قائلة... يالا نسيب بيلو ينام لحد ما أسد يرجع ينام معاه.... وتعال ارتاح انت...
قاسي بهدؤء... عايز اشوفه واشوف روز...
فيروز وهي تطبع قبلة على خده... بكرا ياقلبي ماشي نرتاح احنا بقي دلوقتى صح....
قاسي وهو يمشي معاها بهدؤء... ماشي... ووصلوا بعد عده دقائق الي الجناح الخاص بهم... فجلس قاسي علي حافة الفراش... ووضعت فيروز له الثياب الخاص به وعاونته حتي اخذ حماما دافئا... وساعدته في ارتداء ثيابه..... وتصفيف شعره قائلة... كداا خلاص اهو...
قاسي بحب... وهو يحتضنها... تعبك معايا ياقلبي...
فيروز بحب... التعب معاك راحة ياقلبي متقوليش كداا تاني فاهم....
قاسي بحب.. ساعات بحس ان كلمة بحبك شوية عليك يا قلبي من أول مرة شوفتك وقبل ما اعرف اي حاجة عنك وانا حاسس انك حاجه كبيرة... اووى... ووجود جنبي عشان ربنا بحبني بس وقفت جنبي في كل وقت وحتي انهاردة لسا معايا وجنبي... وقبل يدها بحب مكملا.. ربنا يخليكي ليا ياقلبي علطول....
فيروز وانت ياحبيبي يارب دائما. يالا اتعدل عشان تاكل...
قاسي بتمرد... مش عايز بعد الشاور دا عايز انام...
فيروز بهدؤء.. عشان خاطرى كام لقمة بس صغيرين... وتاخد الدواء وتنام....
قاسي باستسلام... ماشي ياقلبي بس هتاكلني صح.... فيروز وهي تضع الطعام أمامه بهدؤء... صح.. وأخذت تتطعمه بهدؤء وحب ومزاح...
فيروز بمزاح... يلا يابطتي دي اخر لقمة عشان خاطرى يلا.....
قاسي بشبع... لا كفاية مش قادر...
فيروز وهي تضع الطعام في فمه... عشان خاطرى بقي كل دي ياقلبي.....
قاسي وهو يمضغ الطعام... ابوس ايدك كفاية...
فيروز وهي تضع الكمية المطلوبة من الدواء للجرعة اليومية... اتفضل ياقلبي آخر حاجه.... وتناول الدواء وأعطته كوب الماء... ووضعت الطعام بالأسفل.. بسرعة.. وصعدت له مرة أخرى.....
فيروز بتعجب.. لسا منمتش..
قاسي وهو يشير لها أن تنام بجواره.. مستنكي... وجلست فيروز بجواره فأنزل راسه على صدرها هدؤء ليلاقي بعض الهدوء والراحة... وأخذت تمسح على رأسها بهدؤء وقبلتها في النهاية عندما تأكدت انه نائم... ووضعته في وضع مريح ليرتاح من تعب اليوم... فوجدته يجذبها لاحضانه ويكمل نومه في هدؤء وهي أيضاً........... وفي منتصف الليل... أعلن هاتف قاسي وصول مكالمة هاتفية.... فافاقت فيروز علي صوته..
فيروز بهدؤء... قلبي حبيبي قوم رد على تلفونك... قاسي..
قاسي بنعاس.... ايييييه ياقلبي مالك... وسمع صوت هاتفه فوجده الحج مهاب.... فنظر لفيروز بتعجب وأجاب قائلا... ايوة ياحج مهاب خير...
مهاب.... الحقنا يا قاسي........... يتبع.... (❤️😂😂😂😂😂😂).....
أنت تقرأ
الجزء الثاني من حب بنكهة الأفاعي... باسم "بين الحب والواقع".....
ChickLitتوابع الماضي توابع الطباع توابع الخطأ وتوابع الحب عندما يكون كل شئ بين القلب والواقع والقدر فالرحمة يا الله......... غربة مزقت القلوب.... ودموع تبحث عن الحياة...........