اقتباس.... الدخلة الجزء الثاني 💃❤️.................
............ دلف مروان وبدر الي جناحهما فحمل مروان بدر علي غفلة... فشهقت بصدمة.....
بدر بخجل وتوتر..... مم.. مروان انت بتعمل ايه...
مروان وهو ينزلها على الفراش بحب وهو يتحسس قسمات وجهها... قائلا... مبرووك ياقلبي انا مش مصدق نفسي..... وامسك بيدها وقبل بحب.... يارب تفضلي جنبي علطول.....
بدر بخجل.. وتوتر وحزن دفنته داخلها... يارب....
مروان بحب... يالا نصلي وناكل بعدها..
بدر مغيرة مسيرة الموضوع... اها ياريت حتي انا جعانة اووى...
مروان بغمزة... وانا كمان هموت واكل حلاوة... وذهبوا للصلاة... وسجد مروان بسعادة يشكر الله أن حقق ما تمني من صغره.... وسمعت بدر دعائه وهي تدعو الله أن يكون معاه ويغفر لها ويختار لها الصواب دائما......... وبعد انتهاء الصلاة......قامت بدر ولكن امسكها مروان قائلا... رايحة فين..
بدر بخجل... هغير الهدوم....
مروان وهو يزيل حجابها.... ليري شعرها الجميل الأسود..... مش اساعدك الأول....
بدر وهي تضع خصلة شعرها خلف اذنها بخجل.... ششكرا...
ودخلت بسرعة الي المرحاض وأخذت ثيابها ومئزرها.... ودلفت للمرحاض وجلست فترة لا نص ساعة.. تجلس على أرضية المرحاض لا تعرف ماذا تصنع وهل حقآ هل ما ستفعله صواب اما لا... هل سيقدر القلب الذي شتت عقلها.... وحياتها أن يجتمع ولو لمرة....
بدر محدثة نفسها.... اخرتها ايييييه يا بدر انا غلطانة ايه... يارب..
مروان وهو يطرق الباب قائلا... بدر حبيبتي انتي كويسة..
بدر بتحجج.. ممكن خمس دقايق...
مروان بتخمين... مش عارفة تخلعي الفستان صح...
بدر وهي تحاول فعلها لتري... فقالت بحزن... تقريبًا..
مروان بهدؤء.. طاب افتحي وانا هساعدك واطلع..... وخرجت فساعدها مروان بهدؤء علي خلع الفستان.... ودلفت الي المرحاض بسرعة... وخرجت بخطوات مرتشعة.. وهي تنظر للأرض..... فقام مروان وامسك بيدها قائلا.. ايه الحلاوة دي زى القمر ياقلبي.. ولكن وهو يمشي معاها الي طاولة الطعام سقطت أرضا وأخذت تبكي بشدة...
مروان بفزغ.... بدر حبيبتي مالك ياعمري هاه قولي....
ولمن لم تتوقف بدر عن البكاء فشلت كل محاولاتها للمقاومة وشعرت انها النهاية... ولكن احتضنها مروان بهدؤء وحب قائلا.... هوس متخفش مافيش حاجة... متقلقيش ياعمري.. وحملها وسط دموعها التي كان يمسحها بلطف... وحنان.. ووضعها على الفراش ودثرها جيداً بالغطاء.. وأخذ يقرأ بعض آيات الذكر الحكيم لتهدا وتسكن بهدؤء..... وقبل رأسها قائلا... هوس متخفش مافيش حاجة.. نامي....
بدر... بجسد مرتعش... مروان... انت زعلت..
مروان بحب... لا ياقلبي كفاية انك جنبي يالا نامي... تصبحي على جنه... واحتضنها.. وأخذ يكمل قراءة بعض آيات القرآن حتي غفت بدر بهدؤء وراحة..... وفي الصباح. ... كان مروان مستغرق في النوم.. فقامت بدر بهدؤء لاحساسها بألم في معدتها فتوقعت انه من الجوع فهي لم تاكل منذ يومين... وابعدت يدي مروان ولكن قاطع هروبها قائلا.... صباح الخير..
بدر.. بهدؤء... صباح النور... هروح التواليت.... واوما مروان راسه بهدؤء وذهبت... الي ألمرحاض... وقالت حينها بصدمة... يا نهار مش وقتك خالص... او كدا احسن.... وبدلت ثيابها وخرجت إلي مروان قائلة. .. مروان مش هتقوم.
مروان بطرف عينه.. .. بسم الله مشاء الله بيجامة زى العسل بس في حاجات اشيك تانية متجربيها زى امبارح..
بدر بخجل وتوتر... ماهو يعني..
مروان بهدؤء... عايزة وقت مش كدا...
بدر بهدؤء و خجل... ايوة وكمان دا مش هينفع....
مروان وقد قام قائلا.. ليه يا قلبي الجواز حقيقي هاه وربنا حقيقي...
بدر بخجل. ماهو يعني... اصل...
مروان وهو ياخذ الغطاء... هي ظروف مش كدا..
وهنا اومات رأسها بخجل.... فقال مروان.. انا حسيت من امبارح.. قعدوا يقروا لحد ما بقينا بركة يافرحة اخواتي فيا..
بدر بصوت طفولي.. انت مدايق.. وامسكت خد من خدوده...
مروان وهو يقبل يدها... لا ياقلبي انا انام... ومش مشكلة صبرت 20 سنه مش هتجي على كام يوم.....
..... وابتسمت بدر ودثره بالغطاء وذهبت إلى طاولة الطعام وأخذت تاكل بعض لقيمات وتلعب بالهاتف.....
..... يتبع... (الجوازة باظت الجوازة💃💃💃💃💃💃 باظت)...
أنت تقرأ
الجزء الثاني من حب بنكهة الأفاعي... باسم "بين الحب والواقع".....
ChickLitتوابع الماضي توابع الطباع توابع الخطأ وتوابع الحب عندما يكون كل شئ بين القلب والواقع والقدر فالرحمة يا الله......... غربة مزقت القلوب.... ودموع تبحث عن الحياة...........