حلقة عن طفولة ولاد قاسي.....

5.7K 116 13
                                    

حلقة من نوفيلا طفولة حب بنكهة الأفاعي..... (انا بفكر اعمل لولاد قاسي نوفيلا كوميدي... رايكم في كومنت وبلاش تم ❤️😂😂🔪🔪🔪🔪)..................
وعلي مائدة الإفطار...
قاسي بهدؤء.. ولاد انا مسافر ماشي نقعد بأدب ونسمع كلام ماما هاه... حد عايز حاجه...
أسد وهو يضع ورقة لأبيه قائلا..  دول حاجات خفيفة مش عايزين نتعبكم...
قاسي بشك وهو يمسك الورقة لتظهر له ورقة طويلة كانت مطوية عدة طيات... ونظر لكمية الطلبات الموجودة فيها....
وأخذت فيروز تري تلك الطلبات قائلة... ايه دا..
مروان بهدؤء وفخر... شوية حاجات بسيطة عايزينها..
فيروز وهي تمسك أعصابها... عايز عايز ايه استغفر الله العظيم ايه ياحبيبي داخل علي جواز.. ايه أربعة عجل وماله العجل اللي عندكم وموبايلات ما كل اهبل فيكم معاه زفت لسا جديد... استني واد انتي وهو انت بتجروا من ورنا...
قاسي بهدؤء... متزعلش نفسك هما فاهمين غلط بس حبيبي اه انا بشتغل ومعايا فلوس بس مش تاجر مخدرات ولا سارق بنك وكدا مش هنكمل مع بعض انتم تستاهلوا حرامي احسن مني قصدي اب احسن مني... (🔪😂😂😂).. وبعدين بسم الله الرحمن الرحيم مشاء الله يعني ايه دا هدخل اجيب المول وانا طالع وغير الجمارك عندك أربعة بلاستيشن معرفش ليه انتم المفروض تونز توفوا مش تجيبوا أجلي...
فيروز بهدؤء تكتم بها غضبها.. وبعدين ايييه الجشع دا 4 تلاف يورو شيكولاته لييييه محروم منك ليييه...
محمد بفخر... استهدي بالله ياحج اسمع بس كدااااااا.... واسمع مني المفيد كل الحاجات دي معمول عليها سيل واحنا بنحب التوفير الصراحة هات بس اخر حاجه يابابتي...
عمر وهو ياكل... ياعم اسكت يابتي بتاعك مش زى الاوزعه اللي قاعدة هناك دي...
أسد وهو يقبل اخته (مصلحة 😂🔪🔪😂).   لوز ابي قولي للحج يوافق عشاني..
روز بتفكير... واقوله نت (متقوله اانت).....
فيروز... أسد سيب اختك...
محمد وهو يطعمها في فمها.... عشان خاطرى وهسرقلك شيكولاته من عند أسد وهضبطك...
قاسي وهو يحمل ابنته من قبل هجوم الزن ذالك.... بس يابابا منك ليه روز جيبي ابي انا...
روز بحب وهي تمسك ذقن أبيها... هتجبلي شيتو (شيكولاته)...
قاسي وهو يقبل صغيرته من خدها... قولي مصنع بحاله...
مروان وهو يده على خده... واخد بالك يا بوص...
محمد... جات الحزينه تفرح...
عمر بنظرة عميقة... كله رايح يابني....
فيروز... بضحك.. انت مش ممكن تكون ناس طبيعية ايه جو المعدده دااا......
قاسي وهوينظر لساعته..... خلاص يدوب احلق الطيارة خلصوا عايزين ايه بقي عشان همشي.. وهنا نزل لاطفالهم فقبلوه قائلين... ترجع بالسلامة يابابا...
قاسي بحب... خلوا من اختكم واسعموا كلام ماما... وأخذ حقبيته وخرج..... وذهب الأطفال الي للمدرسة وعادوا منها.... وأخذوا معركة أخري يومية في المذاكرة وكان غدا العطلة فأخذت فيروز روز وذهبت للنوم بعد الاطمئنان.. علي زوجها العزيز... وخلدت للنوم مع صغيرتها روز......... وهنا استيقظ الأربعة واخرجوا أكياس الاندومي.... وذهبوا للمطبخ... واخرجوا إناء لغلي الماء وسكبوا الاندومي في طبق كبير.... وبدوا في إخراج التوابل وهنا شعرت فيروز بحركة في المنزل فارتدت مئزرها وخرجت لتري ما هناك... 
أسد وهو يخرج بعض قطع الجبن الصفراء.. يلا يا كتيبة من صوت ياض...... وأخذوا يحملوا الأطباق وخرجوا بهدؤء وأخذت فيروز تنظر لهم  بصدمة... وخطرت في بالها...  وذهبت الي أسفل المنزل وقطع الكهرباء وهنا توتر الأربعة وأشعلوا المصابيح الهواتف...
محمد بخوف.... يالا نروح لماما يا جماعة...
أسد وهو ينظر للمكان... عندك حق... وشعروا بأحدهم يمشي خلفهم عندما روا الظل... فنظروا للخلف فوجدوا وجه دمائي يقترب منهم وهو يركض فاخذوا يصرخوا.. ويركضوا...
محمد... البت روز ياض...
أسد وهو يهرب... هتلاقي مع ماما... يالهوو ماما... وهنا أشعل الضوء... وذهبوا بسرعة لغرفة والدتهم فروا دماء علي الفراش...
عمر بصراخ... يالهووووى العفريت قتل البت وروز يالهووووى....... وأغلق النور مرة أخرى...
مروان... يلا يا جماعة نهرب من القصر ابن الكلب المسكون دا..... وأخذوا يركضون وكاد قلبهم يقف ووقفوا عند حمام السباحة..  وهنا ربت أحدهم علي كتفهم وهو نفس الشبح فصرخوا بصوت عالي..  أخذوا يركضوا حتي سقطوا في حمام السباحة....
وأشعل الضوء ووجدوا حمام السباحة ملئ بالدماء... واجعتموا وهم يحتضونو بعضهم....
أسد.. شكلنا هنموت..
مروان... بحزن وخوف... يالهووووى انا عايز اعيش والنبي يارب ماما تجي هبقي محترم والله..
أسد وهو يتحدث بصراخ.. وانا وآله هبقي محترم.
محمد بنفس النبرة.. وانا هتوب وربنا..
عمر... وانا كمان... يارب آخر مرة مش عايز اموت... وهنا أشعل الضوء وأخذت فيروز تضحك بشدة عليهم هي ونوال وهي تزيل قناعها....... وهنا نظروا لها الأربعة... بصدمة قائلين... ماما...
فيروز و هي تحمل صغيرتها النائمة... يلا يا كتيبة عشان تناموا.....
وساعدتهم نوال علي الخروج وكانوا مثل الفرخ المبلل...
فيروز وهي تأتي بالفشيار... تجيوا نسمع فلم رعب..
الأربعة وهم يركضوا الي النوم.... استغفر الله العظيم.. نوم عبادة يا حجة.... (😂😂😂احسن)... وذهبوا للنوم بجوار بعضهم وبقت فيروز بجوارهم حتي النوم حتي لا يشعروا بالخوف تكفي تلك الصدمة وأغلقت الضوء... وخرجت قائلة... ولا اي لي ولا زى زى خمسة عليا.... الساحة دي بتاعتي انا اللي حاكمها.... تربية عصرية عمري في يوم ما اشوفها.... نمبر وان....... (البت راحت مننا 😂😂😂)

الجزء الثاني من حب بنكهة الأفاعي... باسم "بين الحب والواقع".....حيث تعيش القصص. اكتشف الآن