اقتباس... (الاقتباس دا عشان تكونوا فاهمين بعد جواز بدر بنت بدار مساعد قاسي.. ومروان ابن قاسي... ❤️😂😂وطبعا عرفنا ان قاستوتي مخلف 4 تونز..السنجل يشاهد في صمت ..).........
ونظر مروان لثيابه الملطخة باللون الأحمر...
روبا.. بخجل مصطتنع... انا اسفة مكنتش اقصد انا..
مروان وهو يحاول مسح احمر الشفاه ولكن لا فائدة..... "اتفضلي دلوقتي يا دكتورة لو سمحتي" وخرجت وهي تشعر بالانتصار فسوف تزعج تلك الملقبة بزوجته.......
مروان وهو يجلس بضجر... ههبب ايه دلوقتي بدر لو شافتني كدااااااا هتعلمني بطاطس محمرة استرها معانا ياكريم.... وأخذ معطفه ورحل.... وفي المنزل كانت بدر تتناول بعض الأطعمة مع روز بنهم شديد..
فيروز... بتساؤل.. هو مروان راجع امتي ياحبيتي..
بحر وهي تاكل قطعة الشيكولاي... معرفش بس زمانه جاي آخر مرة السكرتيرة اللي ردت عليا وقالتي مش فاضي....
فيروز وهي تصعد لغرفتها... طاب انا هروح اضبط كام حاجه واو وصل اسلمتي انتي..
بدر بابتسامه... متقلقيش ياماما فيروز وروحي نامي انتي.....
وذهبت فيروز الاطمئنان على بيلو.. حفيدها المشاكس والتأكد من بعض الأشياء لحين عودة زوجها.... وبعد دقائق عاد مروان.. وهو يغلق الباب ببطء شديد.....
فقالت بدر بترحيب.. حمدلله على السلامه يا مروان..
روز وهي تأخذ باقي الأطعمة.. هطلع انام تصبحوا على خير...
مروان بمزاح وكان يضع معطفه علي مكان احمر الشفاه ذالك... وانتي من اهله... وأكمل مداعبا لزوجته.... بتفهم روز...
وصعد معاها الي جناحهم في القصر...
بدر وهي تأخذ منه معطفه مثل العادة... ولكنه رفض قائلا... هو الحمام جاهز عايز شارو سخن...
بدر بهدؤء... دقيقه ياقلبي يكون جاهز.. عايز تلبس هدوم ايه...
مروان وهو يخلع حذائه... أي حاجه... وأخذ بدر له بنطال ارزق وتشيرت أقل درجه من لون البنطال... ووضعتهم في المرحاض مع ملابسه الخاصة...
مروان ومازال ممسك بالمعطف... هروح اخد شارو ممكن تجبلي الاكل ياقلبي...
بدر بهدؤء.. ماشي.. ورحلت لتأتي له بالطعام وألقي المعطف بسعادة كبيرة... وهنا دخلت بدر حتي تسأله عن شئ قائلة. حبيبي هتاكل... وصمتت وأكملت وهي تشير إلي لون احمر الشفاه.... ايه دا...
مروان برجاء.. هفهمك ياحبيتي متبصليش كداا انتي ظالمني...
بدر بغضب وغيرة... بجد ظالمك وقلدت صوت السكرتيرة قائلة.. معلش دكتور مروان مش فاضي.. لا واضح الشغل يا مروان...
مروان وهو يمسكها ويحاول أن يجعلها تهدأ.. بدر حبيبتي وربنا انتي فاهمة غلط...
بدر بسخرية... بجد طاب فهمني ممكن دا يكون حبر وانا مش واخدة بالي....روج دا ولا لا وكمان fixed... وجاي على نفسك لييه...
مروان وهو يقترب منها قائلا... يعني بزمتك هخونك ياقلبي واجي بدليل خيانتي استني افهمك واحدة من الدكاترة خبطت فيا وربنا الروج طبع في الهدوم... انا هخونك ليه ناقص عقل ولا ناقص عين عشان اسيب القمر دا...
بدر وهي تبتعد عنه... ايوة كل بعقلي حلاوة...
مروان وهو يجذبها له... وانا بكلك ليه حلاوة ما اكلك يا حلاوة بالقشطة انتي..
بدر وهي تحاول التملص منه... مروان سبني عشان متدايقة بجد منك.....
مروان وهي يستنقش عطرها..... وبعدين يعني مش واثقة فيا.
بدر بهروب.. مش موضوع ثقة موضوع ازاى يا مروان...الموضوع يدايق بجد
مروان وهو يقترب من شفتيها.... اسمها حبيبي.. ماشي....
بدر وهو تحاول آخر محاولة للابتعاد عنه... مروان ابع.......... وتحول الشجار الي لحظات خاصة بيهم... (😂😂😂 انتم لو مكان بدر كنتوا عملتوا ايييه.... 😂 و2 ادعولي يا جماعة).... يتبع...
أنت تقرأ
الجزء الثاني من حب بنكهة الأفاعي... باسم "بين الحب والواقع".....
Chick-Litتوابع الماضي توابع الطباع توابع الخطأ وتوابع الحب عندما يكون كل شئ بين القلب والواقع والقدر فالرحمة يا الله......... غربة مزقت القلوب.... ودموع تبحث عن الحياة...........