BAB 9(SHE APPEAR AGAIN)

238 23 0
                                    

****
             Adam balik ke rumah setelah semua urusan kafe selesai.Datin Faridah tiba dari dapur menjemput Adam."Assalammualaikum."."Waalaikumussalam.Awal kamu balik malam ni."kata Datin Faridah."Biasalah Ma.Danish kan demam.Risau dekat dia."balas Adam lalu duduk di sofa."Danish mana Ma?"soal Adam."Ada je kat atas.Bakal mama dia temankan.Pergilah."dia mengerutkan dahi apabila mendengar kata-kata ibunya.Takkanlah Dee pula.

           Pintu bilik Danish dibuka lalu Adam tersenyum nipis

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

           Pintu bilik Danish dibuka lalu Adam tersenyum nipis. Seorang wanita sedang membacakan sebuah buku cerita kepada anak kecil itu."Eh,Papa!"terus sahaja Danish berlari mendapatkan papanya lalu memeluk."Hai,Danish.Danish dah sihat dah?"soal Adam yang rindu akan anaknya."Dah!Danish kan kuat macam Papa."Adam tersenyum melayan telatah Danish.

              "Eleh,sapa yang takut nak makan ubat tadi?" Natasya saja mengusik Danish."Apalah Danish ni.Sian Aunty natasya."Adam mencubit pipi tembam anaknya. Natasya tersenyum lalu berjalan ke arah Adam."Alah,takpe.Aunty suka kawan dengan Danish ni.Papa dia je yang selalu jual mahal."kata Natasya."Aip,mana ada."balas lelaki itu.

   

            Setelah Danish tidur, Natasya dan Adam berbual di balkoni bilik Danish

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

            Setelah Danish tidur, Natasya dan Adam berbual di balkoni bilik Danish."Kesian aku tengok Danish tu.Rindukan arwah Maya sampai demam."kata Natasya sambil melihat anak kecil itu yang nyenyak dibuai mimpi.Adam menghelakan nafas."Nak buat macam mana.Aku pun rindukan arwah.Tiap kali aku tengok wajah dia,aku teringat Maya."dia mula sebak. Natasya menukarkan topik supaya Adam tidak mengingati memorinya bersama Maya.

             "So how your cafe?"soal gadis itu."Well,biasa-biasa je.Tapi adalah membawa keuntungan.Alhamdulillah."Adam mengukirkan senyuman yang membuat hati gadis itu tertawan."Kan hensem kalau senyum macam ni."katanya."Amboi-amboi.Kau agak-agaklah buat pick up line malam-malam.Cair aku."mereka berdua ketawa kecil.

          "Satu hari, aku akan tengok senyuman kau sampai bila-bila,Adam.Kita berdua akan bahagia."bisik hati gadis itu sambil membayangkan dia dan Adam di jinjang pelamin bersama.Pada suatu hari nanti.

Vote juseyo

To be continued

SIBLINGS[F.A.D.S.A][COMPLETED]Where stories live. Discover now