"Adam,kenapa ni?"wajah Dee terkejut melihat kehadiran Natasya.Dee tersenyum.Dirinya malu berdiri di hadapan Adam."Takpelah.Saya balik dulu,Encik Adam."gadis itu terus pergi meninggalkan mereka.Hati Adam mahu menghalangnya tapi mulut itu berat mengungkapkan kata jangan."Adam,jomlah."kata Natasya lagi.Dia tersenyum melihat Dee pergi.Biar dia pergi jauh.Sama seperti Maya.
Bila teringatkan kejadian itu,Dee menahan dirinya daripada menangis.Cuma dia yang bermain perasaan sedangkan Adam tiada apa-apa perasaan terhadapnya.Tiba-tiba telefonnya berbunyi.Dee menghelakan nafasnya melihat nama pemanggil itu.
"Assalammualaikum,Firdaus."katanya."Waalaikumussalam,Dee.Kau kat mana sekarang ni?"soal lelaki itu."Aku on the way nak balik.Kenapa?"dia hairan dengan Firdaus."Lah.Kau cakap kau kat mana sekarang.Biar aku ambil kau."jelas Firdaus."Hurm..ok".Dee menunggu Firdaus di bus stop yang berdekatan.Hanya dia seorang diri.Mata Dee melihat jalan raya di mana Firdaus menyelamatkannya.Kejadian itu bagaikan berlaku di hadapan matanya kembali.Wajah risau Firdaus masih sama ketika mereka bersama dulu."Firdaus?"adakah lelaki itu takdirnya yang sebenar?
"Dee?"gadis yang menunduk tadi mendongak bila terdengar ada orang memanggil namanya."Firdaus?"dia bangun.Mata mereka bertentang kembali.Angin-angin sepoi bahasa meniupkan dedaun kering membuatkan suasananya seakan romantik.Hati Dee berdegup kencang melihat Firdaus.
***
Solihah mengerutkan dahinya apabila melihat apa yang berada di hadapan matanya.Mira yang berada di belakang juga pelik."So,lets go my ladies."ajak Rayyan."Nak buat apa kat butik ni?"soal Solihah.Rayyan menggelengkan kepalanya."Nak buat baju awaklah.Awak tu kan cerewat sikit."jelas lelaki itu."Tapi sempat ke?"Mira pun menyampuk."Sempat.Dia ni profesional."."So,tunggu apa lagi?Jomlah."kata Rayyan.Solihah dan Mira pun turun.Dia masuk ke dalam Vogue Boutique itu bersama Mira.Bila menjejakkan kaki saja,matanya kagum melihat gaya-gaya baju yang direka.Semuanya cantik-cantik.Berseri.Mira pun begitu.Seorang lelaki yang agak lembut datang menghampiri Rayyan."Rayyan Mikael Kim!Long time not see."sapa lelaki itu dengan suara lembut bercampur garau.
Gadis-gadis itu hairan lalu memandang antara satu sama lain."Erk...."itu reaksi Mira."Kak Tim ni.Saya datang ni ada hajat special."kata Rayyan kepada Tim."I know it.You nak I bagi magic dekat girls ni kan?Dah kahwin tak kabo kat akak."balas Tim.Mira mahu tertawa tapi dihalang oleh Solihah."Eh,sorang je.Yang manis-manis tu."jarinya menunjuk ke arah Solihah yang sedang tersenyum.
Tim menuju ke arah gadis itu lalu memerhati Solihah dari atas ke bawah dan bawah ke atas.Gadis itu mengukirkan senyuman janggal."Erm..nice.Yang sebelah ni?"soal Tim kepada Rayyan."Yang sebelah tu je.Yang sebelah lagi tu orang lain punya."Mira membuat tanda peace kepada Tim.
"Ok2.Hah,awak jom ikut I."tangan Tim cuba mengenggam tangan Solihah tapi cepat-cepat gadis itu mengalih tangannya."Bukan muhrim."dia mengukirkann senyuman lagi.Wajah Tim berubah.Dia memandang Rayyan."Apa-apa jelah.Lets go."katanya.Solihah melihat Rayyan lalu ketawa kecil.Begitu juga lelaki tersebut.
Mira duduk di tempat yang disediakan bersama Rayyan.Mereka berdua bermain telefon masing-masing."Kak Tim tu wanita tulen ke?"soal Mira tiba-tiba."Tak.Kenapa?"balas Rayyan selamba.Wajah Mira berubah kepada amat amat terkejut."Habis tu kenapa kena panggil 'Kak'?And one more,apa nama dia?"banyak benar soalannya."Mira nampak kan tadi dia lembut bagai,maybe jiwa dah biasa akak-akak.And nama sebenar dia Khairul Johari."Mira lagi tidak berpuas hati.
"And Tim stand for what?".Rayyan mengeluh."Entah.Maybe nama perempuan dia Fatimah kot?"gadis itu ketawa.Dia ketawa lalu melihat suasana di sini yang penuh dengan baju-baju yang cantik.
Matanya terhenti bila melihat sepasang baju yang sangat cantik baginya.Warna yang biasa-biasa bersama corak yang cantik dan gaya dress yang muslimah menarik minat Mira.Dia bangun melihat baju itu.Nampak sesuai untuk makan malam bersama Encik Iskandar pada malam ini.Tapi bila melihat harga,Mira menjauhkan diri daripada baju itu."Baju biasa ni je pun 100 lebih.Pakai baju biasa jelah."bisik hatinya.
YOU ARE READING
SIBLINGS[F.A.D.S.A][COMPLETED]
Aléatoirewe're here,,, finally meet again, because of one things that make us meet back after a few years... to save someone that very special for us. here we are,, the siblings ~~~ "Mana papa?" "Kita kena selamatkan papa!" "Malaysia?!" "Kerja?" "Nak stay ka...