BAB 56(PROPOSE AS A WIFE)

146 11 0
                                    

                  Tiba-tiba,Ian ketawa kecil."Comellah awak menangis."Ain melihat wajah Ian kembali.Lelaki itu mengukirkan senyuman kepadanya."Saya ingatlah siapa girlfriend saya ni,Cik Nobody."kali itu barulah Ain menghiasi wajahnya dengan senyuman."Awak jahat."air mata kesyukuran menitis.Ian terlihat cincin yang dipakai oleh gadis itu.

                       "Mana awak dapat cincin tu?"soalnya."Cincin ni?Bukan ke awak yang lamar saya?"gadis itu memberikan senyuman lagi."Cantik."."Thanks."."Bukan awak tapi cincin tu."sempat lagi dia mengusik Ain."Awak nilah.".Mereka berdua kembali bahagia.
    
                                            ***
                       Reza turun ke dapur dan terlihat Dato' Zubir bersama seseorang."Bagus Zubir.Sikit lagi kerja kau nak kantoi."rupanya orang itu ialah Dato' Razman."Budak-budak Ilham kata dia dah kena lanyak cukup-cukup.Rasanya cukup kot nak buat dia mampus."mereka sedang mengatakan tentang Ian.Reza mula mengesyaki sesuatu.

                       Bila dia beralih,Reza terkejut dengan kehadiran Natasya."Good morning." senyumannya agak gatal."You ni!Terkejut I."Reza tidak menghiraukan Natasya.Gadis itu mahu mengusiknya lagi."Ala you ni...So,mimpi apa tadi?"soal Natasya lalu duduk di sebelah Reza.Lelaki itu menuangkan jus oren ke dalam cawannya tanpa menghiraukan Natasya.Dia rimas.

                         "Mimpi Camelia?"Reza tersentak."Just shut up."Reza bangun meninggalkan dia di situ.Natasya mengekori Reza hingga ke ruang tamu."Ala,takkanlah nak merajuk."kata Natasya."Stop bothering me."Reza berhenti.Gadis nakal itu ketawa kecil."Its your fault.Just accept it.Siapa suruh you tido dengan..."Reza segera mendiamkan Natasya.Dia berada dekat dengan Natasya.Tapi gadis itu tersenyum lalu menolak Reza ke sofa."So,macam nilah rasanya masa malam tu."mereka berdua terbaring bersama di sofa.

                            Reza bangun menolak Natasya."Malang Camelia dapat kawan macam you.Useless".dia benar-benar meninggalkan Natasya.Gadis itu hanya ketawa kecil.Rancangannya memang mahu memisahkan Reza dan Camelia kerana hasutan cemburu terhadap Camelia.Hapuskan kebahagiaan orang lain memang makanannya.Dan kini Dee pula bakal menjadi mangsa.

                         Selesai perbualannya dengan Dato' Razman,Dato' Zubir masuk ke dalam  bersiap-siap untuk menghadiri permainan golf."So,betullah Papa perangkap Tan Sri Faizal?"soal Reza yang sedang menonton televisyen."So?"balas papanya."Kenapa papa buat semua ni?"Reza mula rasakan yang tindakan papanya salah.Dato' Zubir ketawa kecil."Kau dah lupa tender terbesar kita?Dia rampas daripada kita.Kita rugi berjuta."bingit telinga Reza.Dia segera memperbetulkannya.

                            "Bukan rampas.Salah kita.Pihak pemaju tak puas hati dengan cara kita.Semua salah papa.Bolot."pipinya pedih ditampar.Dato' Zubir tidak menyangka Reza sebegitu.Dia terus naik ke atas untuk bersiap.Nampaknya,hubungan mereka juga tidaklah sebaik mana.

                                                ***
                     "Alhamdulillah.Kau sedar juga,kalau tak tuan puteri ni herm..payah nak tengok senyum."kata Dee.Mereka ketawa termasuk Ian.Ain kemerahan menahan malu."Syed macam mana Fatin?"soal Adam."Syed ok je.Demam-demam manja."balas Fatin sambil ketawa kecil.Semua berkumpul di dalam bilik Ian meraikan dia.Kecuali Firdaus.

                       "Well,cantik tak cincin ni guys?"Ain menayangkan cincinnya kepada mereka berempat.Gadis-gadis itu terkejut.Rayyan mencuit Ian."Wah,tak padan dengan sakit."katanya."Biasalah bro."Ian dan Rayyan ketawa."Cantiklah."puji Solihah."So sweet la you guys."kata Fatin pula."Awak,belikan kat saya lagi lawa dari ni."kata-kata Mira membuatkan mereka ketawa."Matilah nak."balas Emir."Hah,kau pulak?Bila nak bagi kat Dee?"soal Ian kepada Adam.Mereka berdua tersentak.

                        "Erm..nantilah."balas Adam acuh tak acuh."Jangan lama-lama bro."katanya."Erm...aku nak beli something.Korang nak beli apa-apa?"soal Dee tiba-tiba."Beli jalah apa-apa."kata Fatin.Gadis itu keluar.Daripada dalam,mereka melihat dia berjalan bersama Firdaus.Ian melihat Ain.Gadis itu menggeleng."Aku nak buat phonecall jap."Adam pula keluar.

                                 Ian,Rayyan dan Emir pelik dengan situasi yang mereka hadapi."What's going on?"soal Rayyan."Diorang ada problem sikit.So,soalan tadi agak sensitif."balas Mira."Patutlah sejak dua menjak ni saya tengok Abang Adam serius semacam.Ate apa masalahnya?"soal Emir."Ha..apa masalahnya?"Fatin pun langsung tak tahu menahu."Masalahnya..."Solihah memulakan cerita."Dan macam tulah ceritanya."Ain yang menjadi akhirnya."Oh..Tapi saya tak percaya.Adam takkan buat macam tu dekat Dee kalau Dee yang sakitkan hati dia dulu."kata Ian."Herm..entahlah."Ain pun tak tahu nak jawab apa.Fatin mula memikirkan sesuatu.

                                Dee terfikir kata-kata mereka tadi."Ish!"dia segera buang ayat-ayat itu.Selesai membeli,Dee menuju ke arah Firdaus yang sedang bercakap dengan seseorang melalui telefon."Baiklah,Dato'."dia terdengar ayat itu.Selesai panggilan ditamatkan,Firdaus terkejut dengan kehadiran Dee."Eh,dah habis shopping?"."Dah.Siapa call tadi?Dato' Razman?"soalnya."Ha.Keadaan syarikat ok.Saham pun makin naik."balas lelaki itu."Oh.".

To be continued

SIBLINGS[F.A.D.S.A][COMPLETED]Where stories live. Discover now