BAB 42(VIRAL GIRL)

137 13 0
                                    

                                          ***
                      NIGHT WITH SIBLINGS..

                     "And...done!"akhirnya mereka berjaya mengaktifkan hidden camera.Dari laptop itu,mereka boleh memerhatikan bilik Dato' Zubir yang memang menjadi tujuan mereka.Fatin,Ain dan Dee ketawa gembira.Fatin merehatkan badannya di sofa."Finally..."dia mengeluarkan telefon pintarnya.Saja mahu menyiasat IG Syed.

                 "Boleh tahan jugak pakwe-pakwe kita."kata Ain pula.Dee hanya tersenyum."Well..bolehlah.".Tiba-tiba,Fatin mengejutkan suasana."Korang!"."Apa?"."Adik...adik viral!!"mereka berdua terkejut."What??!!!".

                                            ***
                    "Assalammualaikum."Solihah masuk memberi salam bersama Mira.Mereka berdua terkejut melihat Fatin,Ain dan Dee berdiri tegak sambil memegang telefon mereka.

                  "Apa ni.."belum sempat Fatin berkata apa-apa,Mira menjelaskan segalanya."Aku tak sengaja.Aku nak buat baik je."."Tapi kebaikan kau tu agak..agak..sampai kau masuk tandas lelaki??"Ain hairan."Dah jantan tu masuk dalam tu.I have too!!"."And kau tendang dia sampai dia pengsan!Kau lagi pendek kot dari laki tu!!"sambung Dee pula.

                   "Aaaa..."Mira terus masuk ke dalam biliknya kerana stress dengan pertanyaan mereka."Adik.."mereka semua mula rasa bersalah."I'm sorry.Kami tak marah kau,kami just pelik je.Unbelieveable!"pujuk Fatin."So,korang fikir aku tak mampu?"soal Mira."Mana ada.Kau macam superhero.Everyone adore you."Ain pula memberikan kata-kata manis."Really?Sweet talker!"."Nolah.Semua orang cakap macam tu.No negative comments."Dee mencuba."Just go away!"tapi Mira tetap dengan tekanan mereka.

                   Solihah mengeluh."Tulah korang."."Actually,apa yang jadi?"soal Dee yang keliru.Mereka semua duduk dan Solihah menceritakan segalanya."Wow!Superb!"Ain kagum."But,apa yang korang buat kat mall tu?"soal Fatin pula.Soalan itu membuatkan Solihah tersenyum."Well,about that..Rayyan ajak aku pergi event minggu depan.So,dia nak belikan aku baju cantik-cantik."mereka semua mengerti."Ouh...datinglah ni!"kata Ain."So so..."mereka ketawa kecil.

                    Mira membuka Instagram miliknya.Memang tular kisahnya di media sosial.Dia membaca kapsyen yang ditulis serta komen yang dihantar.Benar kata kakak-kakaknya.

  "Superwoman Malaysia."

Mira mengukirkan senyuman.

"Wow!Dashyatlah sis ni😍".

"Semua perempuan kena ada skill macam dia.At least kat mana-mana selamat je😌.".

"Aku rasa pencuri tu mesti menyesal seumur hidup😂.".

Komen-komen itu membuatkan hati Mira yang tadi sedih kini bertukar gembira.Dia ketawa."Sekali sekala popular,apa salahnya.".

                                          ***
                   Emir sedang menonton televisyen.Drama Korea kegemarannya.Dia mencapai tisu di sebelahnya lalu mengelap mata yang berkaca."Oppa.."."Haish,asal kau tinggalkan dia?!Aku tau banyak lagi mamat Korea yang lagi hensem dari dia bersepah kat luar sana.Yang jantan ni pun satu,kau terus terang jelah yang kau sakit.Apa susah sangat!Ya Allah,stress aku layan korang ni!"habis membebel sorang-sorang.

                   Tiba-tiba,pintu terbuka tanda ayahnya sudah pulang.Emir segera menyimpan kotak tisu itu lalu menukarkan siaran lain."Assalammualaikum."kata Encik Iskandar."Waalaikumussalam."jawab Emir serius."Emir,malam esok kita ada tetamu istimewa so,kalau ada apa-apa plan,batalkan je ok."jelas ayahnya."Hurm..ok."itu sahaja yang dia mampu.

SIBLINGS[F.A.D.S.A][COMPLETED]Where stories live. Discover now