"Hello sayang, sorry bie baru lapang sikit ni. Bie lupa nak info sayang, bie ada dekat rumah mama papa." Aku senyum sendirian mendengar suara garau Kekasihku itu. Ya, kami decide untuk serius dalam perhubungan ini.
"Rindu bie. Kat rumah ni bosanlah. Sebab ibu selalu busy. Nasiblah ada kiko. Tapi kiko teruklah bie, dia suka tido dalam sinki." Shahril tersenyum mendengar rengekan kekasih hatinya itu. Ya, rengekan akulah, siapa lagi.
"Nanti kita sama - sama jaga kiko ye sayang. Cuti tunggu result ni sayang tak bagitau bie lagi apa plan sayang. Makesure ada save seminggu untuk bie bawa sayang jumpa mama and papa." Suara Shahril cukup teruja.
"Sayang pun tak sure lagi bie. Tapi.. Hmm. Sayang rindu bie sangat."
"Rindu nak fuck sayang bie." Shahril hela nafas, jelas aku dengar.
"Sama. Hm."
"Okay sayang, bie kejap lagi nak keluar makan dengan adik. Jaga diri ye sayang. Kejap lagi I call you back ya. Bye."
End call.
Aku pejam mata, membayangkan indahnya hidupku tika ini dalam dakapan cinta seorang lelaki yang didambakan oleh hampir semua pelajar perempuan di sekolah.
SHAHRIL capai majalah. Dibelek majalah itu tanpa membaca isi kandungannya. Shahfri yang baru selesai mandi, berdiri di hadapan abangnya itu sambil mengelap rambutnya dengan tuala kecil.
" Abang, baru aku perasan. Mana kucing kau? Menda namanya tu? Biko? Ciko? Broko?"
"Kiko, bongok."
"Hah, kiko. Kau tinggalkan dekat cat hotel ke?"
"Girlfriend aku pegang. Apahal kau tiba - tiba tanya?"
"Takde. Tanya je." Mereka berdua diam. Shahril belek lagi majalah, dengan perasaan kosong dan jemu. Shahfri pula termenung memandang dinding. Tangannya masih ligat mengelap rambut yang masih basah.
"Bang, girlfriend yang mana satu ea? Macam ramai je yang mengelilingi kau."
"Eh, kau ingat aku ada masa ke nak pasang ramai? Umur aku dah nak masuk 29 tahun kot."
"Alah, tanya je."
"Aku tak buat dah perangai lama tu wey. Cukuplah kantoi then kena belasah dengan papa dulu. Haih." Shahril menggeleng, insaf dengan insiden lama.
Shahfri ketawa geli hati. Teringat abangnya itu dibelasah teruk kerana bawa pulang perempuan ke bilik. Baru umur 21 tahun tak silapnya waktu kejadian.
"Jap ye bang, aku bersiap kejap. Kau tunggu." Shahfri masuk ke dalam bilik.
Mereka berdua mahu keluar menonton, sambil - sambil food hunting sementara masing - masing ada sedikit masa untuk diluang bersama. Dan sebelum pulang, mereka mahu ke kedai gitar untuk dapatkan pick tin dengan signature Jimi Hendrix dan Kirk Hammet.
Shahril turun ke bawah terlebih dahulu. Agak riuh bunyi di tingkat bawah dengan suara mama bergurau senda dengan seorang perempuan lain. Mungkin temannya. Shahril buang pandangannya ke arah meja makan. Suara itu makin dikenalinya.
Wajah yang sudah terlalu lama dia tak ketemu, kini ada di depan matanya dengan perwatakan yang sungguh berbeza. Shahril terdiam, sedikit keliru dan fikirannya rasa terganggu.
"Haaa Shahril. Puas mama laung dari bawah ni tak turun - turun. Sinilah, tengok siapa datang ni?" Mama senyum lebar sambil menggamitku.
Shahril senyum kelat. Sejarah lamanya kembali terlayar di dalam ingatan. Kalau boleh, dia tidak mahu langsung manusia ini berada di dalam rumah.
YOU ARE READING
Fickler
RomanceChyra, itu aku. Tubuh lelaki itu cukup mudah untuk aku tagih nafsunya, namun tidak cintanya. Kerana perbuatan durjana seorang lelaki, aku jadi mangsa hingga aku tak percaya lagi pada cinta. Berpuluh lelaki tewas dengan permainan nafsu ini, hingga k...