12. Camilla Lackberg-Printesa Gheturilor

180 5 0
                                    


Printesa Gheturilor de Camilla Lackberg -Nu este prima carte pe care o citesc scrisă de această autoare, așa că am oarece experiență cu scrierile ei și pot spune că sunt obișnuită cu stilul acesta scandinav.

Printesa Gheturilor este prima carte din seria de 7 carti scrisa de Camilla Lackberg care ii are ca protagonisti pe scriitoarea Erica Falk si detectivul Patrick Hedstrom.

Fjällbacka, un orasel pitoresc, aflat undeva intr-o insula din arhipelagul suedez...


Frumoasa Alexandra este gasita dupa mai multe zile moarta, in cada, cu venele taiate. Trupul ei inghetat si-a pastrat tot farmecul: chiar si asa, Alexandra pare a fi o «printesa a gheturilor». Ea este prințesa gheturilor și chiar dacă știm că pionul central al cărții este mort, totul se învârte în jurul ei, fiind mai vie decât toate personajele la un loc. Personajul principal este insa Erica Falck, o scriitoare de biografii, care acum – dupa moartea parintilor ei – s-a retras temporar pe taramul natal, ca sa scrie o noua carte. Ea este cea care descopera trupul Alexandrei, fosta sa prietena din copilarie.
Cartea începe foarte promițător, chiar captivant pot spune, apoi pe măsură ce povestea avansează, mi se pare că începe să o lălăie din ce în ce mai mult. Erica este rugata de familia Alexandrei sa scrie un articol in memoria acesteia. Si cum cele doua prietene nu se mai intalnisera de 25 de ani, Erica are nevoie sa-i cunoasca pe cei care i-au fost apropiati Alexandrei, pentru a mai afla cateva lucruri despre ea si a-i putea face un portret. incepe astfel sa descopere secrete spectaculoase...

În primul rând abundența de persoanje ale căror vieți e despicată în patru, face ca povestea să fie greu de urmărit. Dacă ni se face și istoria piticilor de grădina pe care îi avea în casa unul dintre personaje, (mega secundar) vă dați seama despre ce vb!
Înțeleg motivul ptr care autoarea a procedat așa, dând atât de multe informatii, și folosind atât de multe efecte, însă mi s-a părut super plictisitor. (practic făcându-le fiecăruia cate un profil psihologic, cititorul își poate face o idee si poate banui cine ar fi criminalul, dar nu se intampla asta deloc).
Cuvântul care bântuie toata cartea si pe care polițistul ce se ocupa de caz o spune excesiv este ca "ceva nu se leaga" si chiar asa este. Ceva nu se leaga. Multe piste de urmarit, multi posibili suspecți si un trecut îndepărtat care încurcă si mai mult ițele.

Intrigata de aceste lucruri care nu se leaga, Erica porneste o investigatie si descopera ca Alexandra fusese insarcinata atunci cand a murit. De aici povestea ia o noua intorsatura cand, in urma autopsiei, se dovedeste ca Alexandra a fost, de fapt, asasinata...

Plotul cărții este genial. Ideea in sine este una buna... doar ca mie mi s-a parut ca dupa pagina 90 incepe sa o tragă de par. Cand ar fi trebuit să devină mai interesantă și să te facă să stai cu cartea lipită de mână, ca să afli cine este criminalul, autoarea se pierde în atât de multe descrieri si caracterizări inutile încât plictisește. Ele nu schimbă povestea în sine ci numai dinamica acesteia.
Finalul m-a dezamagit trebuie sa recunosc. Mi s-a parut sec. După ce m-a ametit o carte întreagă si m-a facut sa ma gândesc la o grămadă de lucruri, finalul e putin răsuflat după părerea mea.
Plus ca este Patrick cel care îl află si nu ea, cea care adună o grămadă de indicii si încearcă sa scrie cartea despre Alex. Nu stiu exact ce i-a lipsit, însă finalul este parca neterminat, chiar dacă se lămuresc toate lucrurile si se afla toate secretele. Ma gandesc ca fiind o serie, vor mai fi detalii în restul volumelor. Nu am de unde sa stiu pt ca nu am citit si nici nu mai am de gând să o fac. Imi plac cărțile de gen, dar mult mai alerte.
Nu este o carte rea, sa ne intelegem. I-am dat 3,5-4 pe goodreads, dar nu este nici cea mai bună din scrierile de gen. Nu m-a încântat, dar asta nu înseamnă că nu este o poveste interesantă de citit.

-//-

Pana data viitoare, va imbratisez cu drag!

RECENZII CARTI (citite -2019)Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum