21 Radacini de Alex Haley

261 3 0
                                    

Radacini -de Alex Haley scrisa prin anii 1970 este o epopee in lanturi. O saga a negrilor, a napastuitilor istoriei americane, de la primii lor pasi, ca sclavi, pe noul continent, pana la Razboiul de Secesiune care le-a redat libertatea, fara a le aduce insa si egalitatea in drepturi cu albii.
Cartea este o odisee a unui tanar negru de 16 ani, Kunta Kinte, un negru din Gambia, vanat de negustorii de sclavi, pe cand iesise din satul lui de pe langa Djuffure ca sa taie un copac din lemnul caruia mainile lui pricepute ciopleau lucruri minunate. Pus in lanturi si azvarlit in cala navei "Lord Liooner" este marcat pe viata cu fierul rosu cu initialele acesteia "L.L.", nava ce avea sa-l duca pentru totdeauna spre alte tarmuri, intr-o calatorie a suferintelor de nedescris, a umilintelor si disperarii. Pe parcursul cartii, vedeam cum trec 200 de ani de istorie din neamul faimos Kinte, o istorie a negrilor dezradacinati din Africa si vanduti in America precum si lupta continua a acestora de a se reuni cu familiile lor.
Kunte Kinte poate rămâne în amintirea cititorului ca un model de om, care nu-și uită rădăcinile, care duce dorul libertății până moare.
Mesajul cartii este foarte simplu si clar: Dacă aveți un vis și credeți cu adevărat că aveți posibilitatea de a-l transpune în realitate, urmați-l, nu vă dați bătut.
Cartea se citeste relativ usor, chiar daca are peste 500 de pagini. Bine, mie imi si plac genul acesta de povesti ce se intind pe lungi perioade de timp si generatii. De asemenea consider ca este bine documentata si astfel pot spune ca am aflat o gramada de lucruri despre acea perioada. Este genul de carte clasica, ce trebuie citita intr-o viata de om si care sigur iti ramane in minte mult timp dupa ce ai terminat-o de lecturat. Este intradevar o carte memorabila si nu neaparat datorita felului in care este scrisa, ci mai degraba subiectului abordat. Mi-aduc aminte ca acum cativa ani buni am dat peste aceasta carte, dar pentru ca nu mi-a placut coperta am trecut peste ea (chiar daca plotul povestii ma atragea). Nici acum nu-mi place, dar am inceput-o din gresala  (mi s-a deschis in aplicatie) si nu m-am mai putut opri.

Cred ca merita sa ii dati o sansa, asta daca sunteti curiosi sa stiti cum au ajuns negrii sclavi, sa le aflati trairile, gandurile si traditiile.

-//-

Pana data viitoare, spor la citit!

RECENZII CARTI (citite -2019)Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum