Marturia de Anita Shreve
Prima carte pe care o citesc saptamana aceasta s-a dovedit a fi o alegere greșită. De ce? Pentru ca aceasta carte este "O SALATA"! Da ati citit bine, o salata.
Autoarea incepe această poveste cu ceea ce va fi motivul personajelor de a mărturisi... un viol in grup, într-o scoala privată, cu internat.
Nimic iesit din comun pana aici. Chiar am crezut ca va fi interesant sa descopăr cine sunt băieții si cum s-a ajuns acolo, însă scriitura acestei carti este oribila.
Fiecare capitol este scris din perspectiva altei persoane (a baietilor vinovati, a directorului școlii, a părinților, a victimei) si niciodată nu se foloseste acelasi mod. Un capitol e la persoana întâi, altul a la treia si chiar la a doua... ceea ce este debusolant si super obositor. După ce am lecturat 300 si ceva de pagini, încă n-am inteles care ar fi mesajul acestei carti. Faptul că orice acțiune are si o reacțiune? Mda, e posibil, deși nu vad de ce cineva ar scrie o asemenea salata ca sa traga genul asta de semnal de alarmă. Faptul că un viol este un lucru rau? Sa fim seriosi, nu e ca si cand n-am stii ce se întâmplă cu victimele sau cu agresorii.
După această întâmplare un băiat a murit, doi au fost exmatriculati, o fata si-a închis viata definitiv (deși încearcă să își revina), două căsnicii au fost distruse si au ajuns la divorț, două mame au ajuns sa fie privite cu ochi rai (pt ca n-au stiut sa isi educe copiii)... cam asta este cartea.
Capitolele sunt mărturiile tuturor celor menționați mai sus... povestea in sine, (cronologic) cum s-au întâmplat lucrurile si de ce s-a ajuns unde s-a ajuns, dar cu riscul de a fi enervantă, ma voi repeta... cartea asta este o salata. Din acest motiv nici nu am empatizat cu personajele pentru ca trecerile erau abrupte si unele lucruri nu se legau. De astfel, nici nu imi păsa ce se va intampla cu personajele.. pentru ca nu am avut ocazia sa ma leg afectiv de ele. Dacă m-ai pune sa iti spun câteva caracteristici ale personajelor principale, n-aș stii ce sa zic. Mi s-a parut totul superficial... chiar dacă subiectul e unul cat se poate de delicat.
O stea cu felicitari pt ca mi-am pierdut o noapte citind o porcărie. (Nu m-a obligat nimeni, dar sunt o masochistă care nu renunță niciodată la cartea începută, chiar dacă e o tampenie).
In fine, evident ca parerea mea e subiectivă si nu trebuie luat de bun ce scriu aici, trebuie să vă faceți propria parere, asa ca, daca vreti... cititi-o! Singurul motiv pentru care eu i-am acordat o șansă, a fost faptul că am citit si alta carte a aceleași autoare si mi-a plăcut. Aceleia i-am dat 5 stele! Asadar problema nu e a autoarei, ci pur si simplu a poveștii si a modului ciudat de expunere, a naratiunii pe jde mii de moduri care n-au facut altceva decat sa-mi provoace nervi. Atât!
CITEȘTI
RECENZII CARTI (citite -2019)
RandomA fi cititor înseamnă a-ți construi propriul paradis, pentru ca viata este o carte, si noi doar o fila din ea! Aici voi asterne gandurile si parerile despre cartile pe care le citesc (nu neaparat de pe wattpad). Mentionez faptul ca parerile sunt pe...