BirdBox-Orbeste de Josh Malerman
Spun din capul locului ca aceasta carte este un amalgam de sentimente si ganduri, ce m-a trecut prin toate starile posibile si ca desi aveam idee la ce ma inham citind-o, n-am fost nici macar pe aproape. Am lacrimat, m-am infuriat, m-am panicat, dar la final am ramas cu un sentiment de liniste (motiv pt care mi-am propus sa-i dau 5 stele pe goodreads). Povestea chiar e super antrenanta, la modul ca te tine cu sufletul la gura si te face sa-ti faci griji... pe bune. Nu are multe personaje, iar modul in care e scrisa, si construita povestea face sa-ti circule sangele mai rapid. (Recunosc ca azi noapte dupa ce am terminat-o de citit, ma plimbam prin casa cu toate luminile aprinse.)
Bird Box-Orbeste ilustrează un altfel de sfârșit al lumii. Unul în care o putere paranormală, dar nevăzută, acaparează mintea umană și pune oamenii față în față cu cele mai mari temeri pe care le au. În final, îi transformă în sinucigași. Dar, pentru a fi controlat, "trebuie să vezi". Toți cei care văd monstrul fără formă, se sinucid. Doar cei cu probleme psihice, închiși la spitalele de nebuni nu se sinucid, ci sunt controlați să determine fiecare om de pe planetă să deschidă ochii și să vadă.
Intreaga acțiune este reprezentată de lupta pentru supraviețuire. Rolul lui Malorie și al lui Tom este să îi ducă la adăpost pe copii. Provocarea este să îi determina pe aceștia să nu își dea sub nicio formă jos legăturile de la ochi. Malorie este o femeie puternica, careia i-am admirat taria de care a dat dovada in fata acestei anomalii. Chiar daca autorul alterneaza capitolele prezent-trecut, o face intr-un mod absolut natural si nederanjant. Titlul cartii are legatura cu pasarile pe care Malorie le salveaza in raidul lor de cautare de alimente si mi se pare chiar misto cum pe toata durata aventurii ei, nu renunta la ele. (Din varii motive de supravietuire, dar nu zic si altceva pt ca stric tot farmecul de a citi).
N-am ce sa spun mai mult.
E o carte de citit si probabil un film de vazut... o voi face si eu zilele urmatoare, insa am vrut inainte sa citesc cartea ca sa am o proprie viziune asupra lucrurilor.
CITEȘTI
RECENZII CARTI (citite -2019)
RandomA fi cititor înseamnă a-ți construi propriul paradis, pentru ca viata este o carte, si noi doar o fila din ea! Aici voi asterne gandurile si parerile despre cartile pe care le citesc (nu neaparat de pe wattpad). Mentionez faptul ca parerile sunt pe...