14.Crăciunul lui Poirot de Agatha Christie

166 6 0
                                    

Crăciunul lui Poirot de Agatha Christie-

Craciunul acesta m-a prins citind o carte a Agathei, ce il are in prim plan pe faimosul detectiv Hercule Poirot, un detectiv cu o inteligenta exceptionala, si de care ma declar iremediabil indragostita. Niciodata, in niciuna dintre cartile in care este pion principal, nu am putut sa-i anticipez miscarile si actiunile, iar asta este pe cat de interesant pe atat de frustrant. De aceasta data, detectivul se afla in Gorston Hall, unde investigheaza uciderea ursuzului si milionarului batran Simeon Lee. Acesta sub o aparenta dorinta de impacare cu fii sai si familiile acestora, le face o invitatie la conac pentru a petrece craciunul impreuna. Cu aceasta ocazie incepem sa facem cunostinta cu toate personajele. Batranul nu scapa ocazia de a-i ataca si de a-i jigni, devenind aproape imediat , de nesuportat in ochii familiei sale. Cand se aduce in vorba si schimbarea testamentului, casa parca ia foc si crima devine iminenta. Asta se si intampla, batranul este ucis cu bestialitate... intrebarea este de catre cine? Si mai ales de ce? Oare disparitia diamantelor neslefuite sa fie cauza? Sau poate dorita batranului de a schimba testamentul? Ori, poate faptul ca a acceptat ca fiul risipitor sa se intoarca acasa ca si cand nimic nu s-ar fi intamplat? Sau... poate faptul ca dorea sa taie renta imensa a unuia dintre copii?

Nimic nu este atat de usor. Crima s-a efectual in casa, in  camera batranului. Este deci o crima in familie...

Cine era in casa in acel moment? : Baietii batranului, toti cu sotiile lor, o nepoata de la fiica lui decedata, fiul celui mai bun si vechi prieten din Africa de Sud, precum si angajatii din casa.

Deci, cine este criminalul?

Peirot realizeaza aproape imediat ca fiecare dintre ei ar fi avut un motiv cât de poate de serios pentru a înfaptui crima, iar atunci cand minciunile incep sa curga din toate partile, totul se contureaza cat mai clar in capul lui.

Nu si in al meu... pana la final mi-am pus o mie de intrebari si am banuit pe toata lumea. Nu pot să vă spun mai multe, ci doar faptul că nu veți ghici niciodată adevăratul criminal și motivul pentru care l-a ucis pe Simeon Lee. Ce e si mai distractiv este ca rezolvarea acestei crime a stat la indemana tot timpul, chiar sub ochii mei, dar nu am vazut-o pana cand autoarea nu a inceput sa dezvaluie totul.

De asta imi plac atat de mult cartile Agathei, pentru ca nu poti intui vinovatul... nu atat de repede ca in alte carti de acelasi gen. Este o carte plină de mister și pot spune chiar una dintre cele mai bune citite de mine in ultima vreme de la Agatha Christie. Îmi place modul în care scriitoarea iși construiește personajele, dar și modul în care Poirot acționează si demasca vinovatul.

O recomand cu placere iubitorilor de gen. I-am dat 5 stele pe goodreads, si asta pentru ca mi-a placut.

-//-

Pana data viitoare, sa fiti sanatosi.

PS: Craciun fericit!

RECENZII CARTI (citite -2019)Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum