Obiecte ascutite de Gillian Flynn- A doua carte pe care o citesc scrisa de această autoare si ma declar iremediabil îndrăgostită. Are un stil atât de mișto de a scrie, încât e aproape imposibil să nu te prindă. Cartea asta este exact cum o spune și titlul... ascutita! E dura! E de neconceput si totuși ceva m-a făcut sa o citesc pe nerăsuflate. Imi place foarte mult cum autoarea te sucește si te invarte, te baga in lumea sumbră și tristă a personajelor, dar fără să-ti creeze o stare nașpa, ci mai degrabă o dorință avida de a afla adevarul. Mi-a plăcut modul în care au fost creionate personajele. Mi-au plăcut personajele, chiar dacă erau toate defecte, toxice si cu tulburari grave de comportament (si psihice). Chiar daca n-am fost de acord cu alegerile lor, am incercat macar sa le inteleg. Nu m-a surprins nimic din comportamentul personajelor, pentru ca oricat de socant s-a vrut a fi, stiu ca exista astfel de oameni si asemenea intamplari si in viata reala... (ceea ce este trist, dar viata nu este numai curcubee si artificii, nu?). E un thriller psihologic cu o gama ampla de comportamente deviante ce implica bullying, relatii toxice, cazuri de viol, sindromul Munchausen Indus, automutilare, violenta, cruzime, dezechilibru mental, neputinta, frustrare, sexualizare precoce. E o carte care simti ca te absoarbe ca o gaura neagra, care te arunca intr-un intuneric ce colcaie de ganduri bolnave si murdare. O carte cu o poveste care iti repugna, dar pe care n-o poti lasa din mana. Autoarea poate ca a exagerat un pic, atunci cand a creionat tot orasul ca fiind unul defect ce isi ascunde gunoiul sub pres, dar pentru economia povestii, cred ca a prins bine. Avem una bucata jurnalista lovita crunt de lipsa iubirii materne si moartea surorii mai mici, avem una bucata mama, lovita de lipsa iubirii materne si bolnava psihica, avem una bucata sora mai mica nebuna cu acte in regula, avem una bucata detectiv sexy si intrigant-dar care apare prea putin in carte (singurul normal la cap, cred), avem doua bucati de tinere ucise itr-un mod brutal... si vesnica intrebare: Cine e criminalul? Pe masura ce Camille incepe sa investigheze cazurile, niste detalii terifiante ii apar in cale... detalii ce ii schimba definitiv viata. Oricat de defecta e ea, oricate probleme apar in viata ei, incearca sa supravietuiasca si intr-o oarecare masura reuseste... (desi, e mult spus ca ceea ce ea traieste este o viata normala)... Mi-a fost mila de ea.
Este o carte buna, zic eu, una pe care nu toata lumea o va intelege si o va putea duce la bun sfarsit, dar povestea este de citit, clar.
-//-
O da, cartea asta chiar mi-a placut. Pana data viitoare, va pup de nu va vedeti!
Maria
CITEȘTI
RECENZII CARTI (citite -2019)
De TodoA fi cititor înseamnă a-ți construi propriul paradis, pentru ca viata este o carte, si noi doar o fila din ea! Aici voi asterne gandurile si parerile despre cartile pe care le citesc (nu neaparat de pe wattpad). Mentionez faptul ca parerile sunt pe...