Bahaeddin Veled

22 5 8
                                    

Mevlana Celaleddin Ebediyete intikal  eden babası Bahaeddin Veledden çok istifade etmisti. Kendisinin daima hakka hizmet etmesi için nasihat etmiş ve insanları da hakka davet etmişti. Bahaeddin Veledden insanlar arasında sevilen sayılan ve insanlara hakkı tavsiye eden bir zatti. Babasının vefatından sonra çevresindeki insanların ısrarı üzerine onun postuna oturmuştu babasının sağlığında da insanlara İslami konularda ders vererek ona yardımcı olmustu. Babasının vefatından bir yıl sonra ise Babasının halifesi olan Seyyid Burhaneddin Hz Konya'ya yerleşmesiyle ona bağlanmış ve onun hizmetini görmekle kalmamış manevi himayesi altına girmisti.
Seyyid Burhaneddin Hz kendisini daima uyarır yaptığı her işin Allah için yapılması gerektiğini tembihler di. Mevlana Celaleddin her ne kadar kendisini insanlara nasihat etme konusunda yeterli bulmasa da Babasının ve Mursidinin verdiği gorevi yerine getirerek insanlara hak yol olan İslami anlatırdı. Mevlana Celaleddin Babası Bahaeddin Veledden de Seyyid Burhaneddin Hz lerin den de çok istifade etmisti. Öyle ki hayatında taşlar ufak ufak yerine oturmaya başlamıştı. İkisinin de tek derdi Kuranı ve sünneti yaşamak ve insanlara anlatmaktı. Babası ve aynı zamanda Mursidi  olan Bahaeddin Veledin yanında doğruyu ve yanlışı öğrenmiş ilim alanında da temel esasları kavramisti. Seyyid Burhaneddin ise Mevlana Celaleddin e çok önem veriyordu kendisinin üzerine titriyor her konuda en iyi şekilde yetişmesini istiyordu.

ŞEMSİN GİDİŞİ #wattys2019Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin