13.Bölüm

69.4K 2.5K 413
                                    

-Gamze -

    Birinin seni düşünüyor olması ne güzel bir şeymiş. Mesela Barış'ın, sevdiğimi bildiği için bana gidip börek alması gibi. Buna kesinlikle alışabilirim.

-"Gamze, önce tuhafiyeye uğrayalım mı? Aradığım yünleri orada bulamazsam, çarşıdan alırım."

  Suna'nın isteği üzerine önce mahalledeki tuhafiye uğradık. Renk renk, yumuşacık yünlere dokunmadan duramadım. Kırmızının mavinin pembenin binbir tonunu yan yana dizmişler. Grinin bile elli tonu var! Tek tek mıncıkladım hepsini. Dükkanın kedisi gibiyim resmen. Bıraksalar, akşama kadar oynarım bunlarla.
  Suna, istediği yünleri bulunca, parasını ödemek için kasaya gittik. Kasanın önünde asılı olan deri kordonlara bakarken, kafamda bir ampul yandı. Hemen geri dönüp tezgahtara sordum.

-" Mat siyah renk boncuk var mı sizde? "

   Önüme koyduğu 3 boy boncuktan orta büyüklükte olan, tam istediğim boyut. Tezgahtar kız, eline minik bir poşet aldı. Küçük kepçe ile koyduğu boncukları bana gösterip "yeterli mi?" diye sordu. Ooo, fazla bile.! onay verince, minik poşetin ağzını kıvırıp bantladı.

  Boncuklarımı ve bir çift klipsi alıp tekrar kasaya yöneldim. Asılı olan 4 deri, 1 halat kordonu çekip adama uzattım.

-" Hepsi ne kadar?"

-" 9.5 lira."

   Gözlerim parladı. Tam istediğim hediyeyi bu kadar ucuza halledebileceğimi düşünmemiştim.

   İşimiz erken bittiği için önce eve uğradık. Babam çoktan gitmiş! Ceketinin ve ayakkabılarının yerinde olmaması, bu ayki ziyaretinin bittiğini gösteriyor.
Salonun ortasına bağdaş kurup, bilekliği yapmaya koyuldum.

  3 deri kordonu uç uca bağlayıp 20 santim uzunluğunda saç örgüsü ördüm. Diğer deri kordonu ikiye bölüp, bir parçasına boncukları dizdim. Halat ipi de ikiye bölüp yan yana koydum. Aklıma yatan tasarımı bulana kadar yerlerini değiştirip, karar verdim. Son halini Suna'ya gösterip onay alınca, bilekliğin iki ucuna, kancaları penseyle sıkıştırdım. Hediye paketine gerek yok, sonuçta el emeği ürün.

-" Hadi Sunam gidelim. Melahat teyzeyi bekletmeyelim. Kız o ne? Bunlar yeni aldığın yünler değil mi? Atkıyı yarı yapmışsın! Yarabbim, bu marifetten azıcık bana da yolla."

Ellerimi açarak ettiğim duaya, Suna kahkahayla güldü.

                    ....

-" Kızlar, Hoş geldiniz. Hadi mutfağa geçelim. Evi temizledim ben."

  Anne ördek önde, yavru badileri arkada, mutfağa girdik.
Melahat teyze, bir yandan konuşup bir yandan da tezgahın üzerine malzemeleri çıkardı.

-" Sunacım sen 3 çeşit kurabiye yap. Ben böreği ve kısırı yapacağım. Gamzecim sen de pastayı yapıyorsun."

-" Ne? doğum günü pastasından bahsetmiyorsunuz değil mi?"

-"Tam da onu diyorum."

-" Ama ben hiç pasta yapmadım ki!
ya beceremezsem? rezil oluruz vallahi! şimdiden panik oldum bak!"

-" Hiç endişelenme güzel kızım. Bak bu benim 20 yıllık tarif defterim. Burada yazan hiç bir tarifin, tutmama gibi bir olayı olmadı."

   Fayansa dayadığı ansiklopedi boyutundaki defterin, yaş pasta bölümünü açtı. Hızlıca bir göz attım. En ince püf noktasına kadar, ayrıntılı yazmış gerçekten.

Birinci adım; pandispanya yapımı

Malzemeler
6 yumurta
185 gram tozşeker
30 ml su
140 gram un
50 gram nişasta

BENEKLİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin