" sejak bila? "
" aku tak kenal dia."
" serious? Cepatnya ada affair sampai ke katil."
Ujar Taehyung." ianya hanya kesilapan." Jimin menekankan ayat kesilapan itu.
" aku dapat tahu yang housemate Irene tu bukan perempuan sembarangan. Kau tak nak buat sesuatu? Yalah, aku percayakan kau yang kau tak ambil kesempatan."
Jimin bermain-main dengan kunci keretanya. Dia dan Taehyung kini sedang duduk di atas bonet kereta sambil melihat pemandangan cahaya malam lampu bandar itu dari arah atas bukit.
" aku pun tak pasti. Semuanya berpunca dari wine yang kami minum. Kau ada order candy ke? "
" candy? Weh gila ke apa aku nak biarkan guest aku telan benda tu. Lagipun aku dah berhenti ambil benda tu. Itupun ada masa tertentu je kalau aku dengan Irene nak bersama." Terang Taehyung.
" siapa bartender yang kau ambil upah tu? "
Jimin mula teringat. Ada sesuatu yang tidak kena.
Lepas sahaja Hwayoung minum, aku juga turut rasakan benda yang sama. Rasa high.
Aku fikir ada benda something kat dalam minuman kami berdua. Dan perkara yang tak disengajakan kami berdua terlanjur pada malam itu." aku pun tak berapa kenal. Aku yang suruh pekerja aku carikan dan handle majlis pada malam haritu. Asal kau tanya? " soal Taehyung.
" aku rasa ada orang yang nak kenakan aku. Taehyung, aku nak kau tolong siasat siapa yang jadi bar tender yang kau upah tu. "
" okay, no hal." balas Taehyung bersahaja. Dia tiada masalah. Hanya mengikut.
Taehyung perihati Jimin sekilas. Wajah rakan nya itu masih lagi ketat. Dahinya berkerut sedikit. Seolah masih fikirkan akan sesuatu.
" macam mana? "
" maksud kau? "
" yelah, cantik? "
" perempuan semuanya cantik. "
" aku rasa mesti dia virgin lagi masatu. Kesian kau, separuh sedar. Amacam syok tak atas katil dengan perempuan? "
" aku bukan macam kau." Jimin menjeling Taehyung.
" ehh aku dah berubah eh. Irene pun dah warning dekat aku. Aku taknaklah jadi buaya darat ni. Dah taubat dah." Taehyung berkata sambil mengelengkan kepalanya.
Jimin hanya tersenyum sinis. Macam-macam hal.
" aku tengok muka kau ni macam ada something je. Kau rasa bersalah eh? " duga Taehyung.
Dia melihat muka Jimin daripada tadi asyik dingin sahaja. Langsung tiada senyuman. Dahinya pula asyik berkerut dari tadi.
" aku sentuh perempuan yang aku tak kenal langsung. Dia pun dah nampak macam aku ni perogol bersiri. Kau ingat aku ni suka suka je nak fuck orang? "
Taehyung dah tergelak kuat. Kata-kata Jimin sebentar tadi mencuit hatinya.
Jimin pula hanya membiarkannya. Fikirannya jadi serabut. Hatinya tidak tenang bila terfikirkan akan gadis yang dia sentuh tempoh hari.
" tapi dia boleh selesaikan masalah kau selama ni bukan? "
Dahi Jimin berkerut dan keningnya bertaut rapat sedikit. Dipandang muka Taehyung yang ketika itu agak serious.
" aku tak mahu orang luar masuk campur hal aku."
" bukan lama pun nak ambil masa kenal orang."
Jimin tak membalas. Hati dan fikirannya menjadi celaru.Bahunya terus disentuh oleh Taehyung.
" apa kata kau tebus kesilapan tu dengan cara selesaikan masalah kau. Aku rasa Hwayoung perempuan yang baik." ujar Taehyung beri pendapat.
Jimin masih lagi membisu, dia sendiri tidak tahu.
Our Mistake🍂
Bersambung.
YOU ARE READING
ᴏᴜʀ ᴍɪsᴛᴀᴋᴇ | ᴊɪᴍɪɴ ✔
Fanfiction❝ Kalau begitu, kita jadikan ianya adil bersama. Ini adalah kesilapan kita berdua. Our mistake.❞