Bab 40

2.5K 288 31
                                    

5 Tahun kemudian.




Aku melihat kelibat Irene yang tak reti duduk diam itu.  Sekejap dia bangun,  sekejap dia duduk di kerusi.  Aku pula yang jadi rimas tengok dia sebegitu. 

" Kau ni apahal? "

" Hwayoung,  aku rasa nervous la.  Ni jantung aku daripada tadi tak henti-henti berdebar.  Kenapa eh?  "

" Relax la.  Orang nak kahwin memang macam tu.  Layankan aje. " jawab aku selamba. 

Hampir 7 tahun Irene dan Taehyung berkawan akhirnya hari ini mereka berdua akan disatukan.  Aku tumpang gembira buat Irene. 

Irene mula bangun tergesa-gesa untuk duduk bersebelahan dengan aku.  Aku pula yang jadi geram dengan minah ni. Dia dahlah sarat dengan pakai baju gaun pengantin, boleh pulak dia berjalan macam tu.

" Yah Irene,  kau boleh behave tak?  Kau baru nak kahwin belum lagi nak beranak. "

" Weh aku tak boleh bertenang lah.  Dari malam semalam tau aku tak boleh tidur.  "

" Oh ya?  Hah tak payahlah kahwin macam tu.  Settle. " selamba aku bercakap.  Terus bahu aku ditampar kuat.

" Yah!  Aku serius ni!  "

" Sakitlah bangang!  Kau duduk diam-diam jelah.  " marah aku. 

" Time kau mula-mula kahwin dulu macam ni ke perasaan kau? Hwayoung?  " soalan tiba-tiba ditujukan kepada aku.  Aku terdiam. 

Waktu aku mula-mula kahwin dulu ?

Apa perasaan aku?

Entah.

Aku sendiri tak tahu nak ucapkan bagaimana. 

" So-sorry Hwayoung.  Aku tak patut bukak.. "

" aku rasa nervouse lah bodoh. Itu pun nak aku bagitahu ke?  " jawab aku terus.  Irene dah tersengih. 

" Aku tak sangka cepat je zaman bujang aku nak tamat.  "

" Taehyung tu kasihankan kau je.  Kau dah anak dara tua,  tak ada dah orang nak.  "

" Hwayoung!  Kau ni kan kenapa mulut kau tu makin savage hah?  Nanti Seojun terikut-ikut tahu?  " tangan Irene mencuba untuk menjentik bibir aku tapi cepat-cepat aku larikan diri.

" Aku jentiklah bibir dia balik, hahahah!  " aku dah tergelak dengan kata-kataku sendiri. Tapi tidak Irene.  Dia senyap sambil mencari sesuatu. 

" Kejap,  mana Seojun?  " baru Irene perasan.  Selalu Seojun melekat je dengan Hwayoung tetapi harini tidak pulak. 

" Dia main dengan geng anak buah Taehyung la tu.  Dia mana boleh ada ramai orang.  Terus jadi hyper.  Tak tahulah ikut perangai siapa. "

" Eleh,  tengah kutuk diri sendiri ke tu?  "

" Ish kau diamlah!  "

ᴏᴜʀ ᴍɪsᴛᴀᴋᴇ | ᴊɪᴍɪɴ ✔Where stories live. Discover now