Najlepsza zupa na świecie. Przysięgam. Uwielbiam krem z dyni, ale z tego przepisu jest zdecydowanie najlepszym jaki jadłam. W tym przypadku podałam go z podsmażonym kurczakiem w przyprawie gyros i grzanką z chleba, ale nie wliczam tego w przepis, bo nie jest to obowiązkowe - sama zupa tez jest pyszna. Kurczaka przyrządziłam w najprostszy sposób, czyli przyprawiam i podsmażyłam, a chleb przygotowałam w tosterze.
Składniki:
- 500g pokrojonej w kostkę i obranej dyni (może być zwykła, ale ostatnio robiłam z piżmową i też była bardzo dobra)
- 1 puszka mleczka kokosowego (400ml)
- 200ml wody lub bulionu warzywnego
- 2 cebule
- 2 ząbki czosnku
- 1-2 łyżki oliwy
- sól, pieprz, papryka słodka, ewentualnie chilliPrzygotowanie:
1. Do garnka wlewam oliwę, wrzucam posiekany czosnek i posiekaną cebulę. Szklę, a następnie dodaję pokrojoną w kostkę dynię. Podsmażam ok. 2 minuty.
2.Do warzyw wlewam wodę lub bulion i zagotowuję. Gotuję jeszcze chwilę i dodaję mleczko kokosowe. Zmniejszam gaz i gotuję aż dynia będzie miękka (trwa to jakieś 10 minut).
3. Wszystko blenduję i doprawiam. Przelewam na talerz i podaję samo lub z wybranymi dodatkami.Smacznego!
Składniki odżywcze: (200g zupy, czyli 1 porcja)
200kcal
9g białka
15g tłuszczu
10g węglowodanów_______________________
Dawno się tutaj nie rozpisywałam, ale nie wiem, czy tylko ja poczułam dziś wiosnę, haha. Nawet wyszłam dziś na rolki, ale chyba zlekceważyłam lutowe powietrze, więc musiałam wrócić się po cieplejszy golf i czapkę. Kiedy już na dobre zrobi się ciepło mam w planach jeździć codziennie, bo to naprawdę świetna forma rozrywki, a do tego spala kalorie. Poza tym mam w planach trochę poprawić moją kondycję, bo już dawno nie ćwiczyłam, oprócz w-fu, i te 3 km, które dziś zrobiłam nie zadowalają mnie zupełnie. Ale do lata jeszcze trochę czasu, więc mam nadzieję, ze wrócę do formy sprzed roku, kiedy potrafiłam zrobić około 8km. A co tam u was?
CZYTASZ
Moje przepisy, czyli szybko i zdrowo
Non-FictionW tej książce znajdziesz wiele inspiracji i przepisów na zdrowe posiłki. Jedz zdrowo, żyj zdrowo! Zapraszam do czytania. Koniecznie napiszcie jeśli cos wypróbujcie :) alekssun_