Το ξέρω πως είναι η ώρα να αφήσεις αυτή την ιστορία, αλλά πριν το κάνεις, υπάρχουν δύο πράγματα που θέλω να πάρεις μαζί σου. Το πρώτο είναι, πως ό,τι και να σου λένε τα παραμύθια, θα βρεις παραπάνω από μία φορά τον έρωτα της ζωής σου. Ο Χάρι τον βρήκε μια φορά, με το γαλανομάτικο αγόρι που έκανε τη ζωή του να μοιάζει με τέχνη, και μετά ξανά, με το γαλανομάτικο κορίτσι που έκανε λουλούδια να φυτρώσουν στο στήθος του. Τον βρήκε πολλές φορές και μετά από αυτό, όπως και συ. Ακόμα κι αν δεν νιώσεις σαν έργο τέχνης, ή δεν φυτρώσουν λουλούδια στο στήθος σου ξανά, θα νιώσεις άλλα πράγματα. Θα νιώσεις σαν ένα κυριακάτικο πρωί με τη μυρωδιά του φρεσκοκαβουρδισμένου καφέ να γαργαλάει τη μύτη σου και πουλιά να τραγουδούν έξω από το παράθυρο. Θα νιώσεις σαν τους τόνους μιας ορχήστρας, χύνοντας μελωδίες που κάνουν μια μπαλαρίνα να γυρίζει σε τέλειους κύκλους με ένα πόδι. Θα νιώσεις ξανά, και παρόλο που δεν θα είναι ποτέ το ίδιο, θα είναι το ίδιο όμορφο.
Το δεύτερο πράγμα που θέλω να σου πω είναι αυτό: μείνε για όλη την ιστορία. Γιατί, βλέπεις· το "Daddy Issues" είναι μια ψευδαίσθηση. Μόλις βλέπεις το εξώφυλλο για πρώτη φορά, και διαβάζεις την περίληψη, αμέσως υποθέτεις πως ξέρεις τι θα συμβεί. Αλλά μετά διαβάζεις, πέρα από το εξώφυλλο και τον τίτλο, και συνειδητοποιείς πόσο άδικο είχες. Είναι φτιαγμένο για να φαίνεται ρηχό, αλλά ελκυστικό, σαν έναν αστικό θρύλο που σε τρομάζει και σου κινεί το ενδιαφέρον ταυτόχρονα.
Αυτή είναι η ιδέα γύρω από την οποία η συγγραφέας έχτισε το βιβλίο της: η ατέλειωτη δίψα μας για τις λεπτομέρειες των ζωών των άλλων, αλλά η ολοκληρωτική έλλειψη ενδιαφέροντος στο να μάθουμε στην πραγματικότητα αυτούς τους ανθρώπους. Γι' αυτό διάλεξε το εξώφυλλο, τον τίτλο, και την περίληψη αυτή· έτσι ώστε να αρχίσεις να διαβάζεις θέλοντας να μάθεις τον θρύλο, αλλά να μείνεις για την αλήθεια.
Είναι σαν το θερμοκήπιο. Μόλις το πρωτοβλέπεις, βλέπεις μόνο τα σπασμένα παράθυρα και την παλιά, ξεθωριασμένη μπογιά, αλλά μετά μπαίνεις μέσα, και βλέπεις πως είναι ζωντανό. Αναπνέει, είναι γεμάτο με τα πιο όμορφα λουλούδια που μπορούσες να φανταστείς, και σκέφτεσαι πως αν δεν είχες πατήσει μέσα, αν δεν είχες τολμήσει να βουτήξεις κάτω από τη θάλασσα του σπασμένου γυαλιού, δεν θα είχες δει ποτέ πώς ήταν το εσωτερικό των στηθών τους.
Οπότε σας ευχαριστώ, ευχαριστώ όσους έμειναν μέχρι το τέλος για να δουν αυτήν την ιστορία να ανθίζει. Και ελπίζω να άφησε μικρά, ροζ λουλούδια στο στήθος σας όπως έκανε και σε μένα.
All the love, M
VOUS LISEZ
Daddy Issues ||h.s.(Ελληνική Μετάφραση)
Roman pour AdolescentsΕάν ανέφερες το όνομά της σε έναν σχολικό διάδρομο, ή στις τουαλέτες των κοριτσιών, πάντα θα έπαιρνες το ίδιο βλέμμα και το ίδιο πλάγιο χαμόγελο ως απάντηση. Επειδή ήταν ένας αστικός θρύλος. Θα ήταν κάποια που ο κόσμος έφερνε ως παράδειγμα στα μικρ...