Sju av sexton konserter är genomförda och för första gången under dessa tio dagar har vi nu två dagars ledighet. Vi har för några timmar sedan anlänt till Örebro där den åttonde konserten ska ta plats, efter den är hälften av Charlies spelningar genomförda. Än så länge har allt gått utmärkt, jag har kommit ännu närmare både Charlie och hans crew.
Varken jag eller Charlie har pratat om den intensiva kyssen vi delade i början av turneringen, inte heller har den upprepats bakom stängda dörrar. Vi har dock delat fler kyssar när vi befunnit oss på offentliga platser, något jag nu blivit van med. Den kyssen som skedde i Charlies säng verkar bara vara någon engångsgrej.
"Ska vi dra och bada?" Frågar Charlie och jag ser ner på honom där han ligger på golvet och stretchar efter att ha kört ett träningspass med Olivia. Själv sitter jag i hans soffa och äter chipsen vi hade som färdkost på vägen hit till Örebro. "Det finns ett ställe här i närheten som vi kan gå till."
"Jag är på." Yttrar jag och Charlie ger mig två tummar upp. Det är relativt svalt i bussen men utanför gassar solen på rejält, att ta ett bad är inget jag kommer ångra när jag tagit mig till badstället Charlie vet om.
Vi byter om till badkläder och en T-shirt, packar en varsin ryggsäck med det nödvändiga och sätter solglasögon på näsryggen. Charlie drar även på sig en svart keps innan vi kliver ut ur bussen. De varma solstrålarna når min kropp med endast badshorts och en T-shirt på. På fötterna bär jag ett par vita sneakers och över axlarna hänger nu den ljusa ryggsäcken.
Vägen till sjön tar bara fem minuter och trots att gatorna är fulla av människor lyckas vi ostörda ta oss igenom allt. Den korta biten att gå hann få mig både att svettas och sukta efter något iskallt att dricka. Vi båda har packat en varsin vattenflaska men jag tvivlar på att de kommer hålla sig kalla så länge till, så jag drar upp den ur ryggsäcken och häller i mig några klunkar. Charlie styr vägen till ett par klippor och ljudet av vågor som slår mot klipporna blir allt högre och högre.
"Har du varit här förut?" Frågar jag och Charlie tar tag i ett litet träd för att ta sig upp för en något för brant klippa. Han räcker sin hand till mig och jag tar tag i den med båda mina händer.
"Förra sommaren var jag här med en vän." Svarar han och hjälper mig upp. Väl i hans höjd släpper jag hans hand och ser in i hans ljusa ögon som matchar havets färg.
"Du har aldrig nämnt dina vänner." Påpekar jag och Charlie vänder bort sitt huvud, därefter sin kropp innan han börjar gå bort från mig. Jag skyndar mig ikapp honom.
"Därför att jag har inga vänner mer än de i mitt team." Yttrar han och går mot en liten brygga vid klippans kant. Den är tom från andra människor och ligger några meter ifrån de närmsta människorna.
"Har du inga vänner?" Frågar jag förvånat och släpper ner min ryggsäck på det ljusa träet. En låg duns möter mina öron.
"Det är inte så lätt att hitta äkta vänner när jag är en offentlig person." Muttrar han och tar av sig sin keps och T-shirt. Tatueringarna jag aldrig har tittat länge nog på för att se exakt vad det är för några blir synliga på hans vältränade kropp. Jag sveper med blicken över den innan jag ser ner på mina fötter och nickar svagt.
"Du har mig som din vän nu." Säger jag och trampar av mig mina sneakers samtidigt som jag tar tag i min tröjas nedre kant för att dra av mig den. Charlie svarar inte på mina ord och jag ser upp på honom för att yttra mina ord ännu en gång då han inte verkar ha hört mig. Men mina blick fångar upp hans som redan ser på mig. Hans läppar är hopdragna och putar en aning och i pannan har en svag rynka bildats. Han ler dock på en gång när vi får ögonkontakt och nickar.
YOU ARE READING
Fake it | boyxboy
Teen FictionHan var den världskända artisten Charlie Reed som hade en stor fanbase och ägde alldeles för mycket hybris. Efter tre år av sin karriär blev han den mest omskrivna kändisen i hela världen, han blev "The troublemaker" som de kallade honom för. Droger...