" hi awak " tegur jihoon pada lya .
" hi " , lia mula rasa malu melihat jihoon sambil sengih .
" duduk lah " pelawa lya .
" boleh ke ? " tanya jihoon , takut hyunmin tiba sahaja datang ketika dia duduk .
" tak apa , lagipun hyunmin pergi berlatih acara seterusnya jadi lya keseorangan " kata lya , jihoon meng ' oh ' kan sahaja .
jihoon terus duduk sebelah lya . mengadap padang yang di penuhi pelajar - pelajar lain .
keadaan kembali sunyi , hanya bunyi wisel dan sokongan dari pelajar lain sahaja .
" sunbae tak masuk acara apa - apa ke ? " tanya lya , memecahkan kesunyian antara mereka berdua .
" aniy , saya tak suka buat acara semua " senyum jihoon . lya membalas .
" lya ? tak masuk ? " tanya jihoon kembali .
" lya tak boleh sebab masa kecil pernah retak dekat buku lali jadi memang tak boleh lari laju , boleh lari pun perlahan je macam jogging "
jihoon mengangguk faham , keadaan sunyi kembali . hanya bunyi dari belahan padang sahaja .
" hi lya " tegur daniel . tiba sahaja datang , jihoon memandang daniel .
hatinya mula rasa cemburu sahaja .
" mana hyunmin " tanya daniel .
" hyunmin pergi acara , jadi lya keseorangan nasib sunbae ni ada " senyum lya . daniel memandang jihoon , fikirannya mula rasa hendak buat jahat kembali .
" arraseo , korang sambung lah berbual " kata daniel , tiba sahaja dia mengusap kepala lya .
jihoon mula rasa hendak cemburu semakin dalam , tapu di tenang kembali .
jihoon menarik nafas dalam - dalam supaya kawal cemburunya .
" suka ye dia usap kepala awak "
" aniy , dulu tak macam tu tapi sekarang ni tiba pula baik nak usap " kata lya . jihoon mengangguk .
" saya pergi dulu lah ye sebab woojin tunggu dekat kelas " kata jihoon , dia mula bangun dari tempat duduknya tapi di di pegang tangan oleh lya .
" sunbae , kalau esok lya ikut sunbae boleh sebab esok hyunmin sibuk dengan acara dia jadi lya keseorangan lagi esok " kata lya , suaranya mula kedengaran manja sedikit .
" boleh , nanti sunbae tunggu dekat kelas 4b2 ye " , lya mengangguk faham . lya senyum pada jihoon .
jihoon mula berlalu pergi tinggalkan lya seorang diri .
" aku pegang tangan dia , lembutnya tangan dia " kata lya sendiri . dia memandang tangannya , ini kali pertama dia sentuh tangan seorang lelaki atau lebih di kenali orang yang disukainya .
" kau kenapa tengok tangan tu " tegur daniel , daniel mengambil tempat di sebelah lya .
" oppa , lepasni jangan usap kepala lya depan jihoon boleh . dia fikir apa pula nanti , dah lah dia tak tahu kita ni adik beradik " pesan lya .
" arraseo , oppa tak buat nanti " kata daniel .
" janji "
" tak janji "
" yah , tak baik macam tu . lya betul - betul suka dekat jihoon sunbae . janganlah rosakkan boleh tak " rungut lya . daniel mengangguk .
" arraseo - arreseo "
+tbc
mian , tak best . nanti author buat yang terbaik ehek .
tag — ' LyaaHoon
YOU ARE READING
𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦 [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]
Romanceseason 1 mengisahkan seorang lelaki mula minat seorang perempuan melalui instagram akan tetapi dia tidak pernah tahu bahawa gadis itu adalah pelajar sekolahnya . dari situ bermacam perkara yang selalu menghalang mereka berdua sehinggalah mereka be...