—
" macam mana sekolah ? " tanya jihoon , rindu pula dia pada sekolah . " baik je , tapi tu la . bosan " jawab lya sambil muncung . jihoon mula sengih , " kenapa ? "
" sebab jihoonie tak ada " kata lya sambil senyum dengan tanganya di buka luas (?) . " kalau jihoonie ada , lya bukan layan " , jihoon mula muncung bibirnya . sedih mula terbit di wajahnya , lya sudah mula tunduk .
" gwechana , jihoon tak ambil hati pun . memang patut pun jihoon dapat macam tu sebab tinggalkan lya macam tu je " , jihoon mula senyum memandang lya , lya sibuk main jari jemarinya .
" mianhae , lya yang salah sebab tak bagi peluang jihoon cakap hal sebenar " kata lya dengan cebik . jihoon ketawa kecil melihat lya , " gwechana tapikan lya nak tak jadi yeochin jihoon balik " . lya memandang jihoon terus , " layak ke lya jadi yeochin jihoon " kata lya , jihoon mengangguk senyum .
" lya terima " , jihoon terus meminta tangan lya . lya terus memberi tangannya pada jihoon , jihoon mula mengusap tangan lya diikuti lya . mereka senyum sesama sendiri sambil berpegangan tangan .
" annyeonghaseyo " ucap daniel setelah masuk ke dalam diikuti jaewon , jaewon memandang sekeliling wad sebelum memandang lya dan jihoon .
lya terus memandang gerangan yang datang ke wad jihoon , rupanya daniel . terus lya mengeluh apabila daniel datang bersama jaewon .
jaewon memandang tangan lya dan jihoon berpegangan , mula jaewon rasa seperti sudah kalah dengan jihoon . apa yang dia buatnya terasa di sia - siakan , dia mula rasa jihoon sesuai untuk lya bukan dirinya .
" lya , jom balik " terus daniel menarik tangan lya yang di pegang oleh jihoon . lya masih degil dan mengeraskan dirinya untuk tidak ikut daniel dari keluar wad . " lya , balik lah . kenapa lya masih nak kan jihoon yang dah buat lya nangis dan patah hati " tanya daniel . jihoon masih melihat situasi mereka berdua .
nak tolong memang tak boleh , kaki sudah di balut sekali dengan tangannya . bagaimana nak tahan mereka berdua ?
" tak nak balik , jihoon tak buat pun salah apa - apa . lya yang salah sebab tak dengar penjelasan dia , lya tak nak balik " , lya masih degilnya dengan berpeluk tubuh dan memandang ke arah lain .
" lya , balik lah dulu nae ? gwechana saya okay je , apa kata awak ikut cakap abang awak . mana tahu esok boleh jumpa " senyum jihoon , memujuk lya untuk balik kerumah . dia tak nak melihat lya diseksa oleh daniel di sebab kan dia .
" arraseo , saya jumpa awak esok " kata lya , daniel terus tarik tangan lya dan menjeling ke arah jihoon . jaewon terus menunduk pada jihoon dan berlalu pergi bersama daniel dan lya .
+tbc
hi sayang semua , maaf hambar naaaaa ~ //duduk dekat sudut dinding//
YOU ARE READING
𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦 [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]
Romanceseason 1 mengisahkan seorang lelaki mula minat seorang perempuan melalui instagram akan tetapi dia tidak pernah tahu bahawa gadis itu adalah pelajar sekolahnya . dari situ bermacam perkara yang selalu menghalang mereka berdua sehinggalah mereka be...