" kau tunggu siapa hoon ? " tanya woojin . jihoon sibuk mencari kelibat lya .
" aku tunggu lya "
" wuuuu , dating ke ? taknak lah aku tunggu sekali "
woojin baru sahaja hendak tinggalkan jihoon tapi ditahan .
" kau dengan aku , kau pergi mana - mana dengan aku . kena kau , kalau tinggalkan aku . aku tunggu dia sebab dia alone je " kata jihoon .
bukan alone sahaja , boleh dah berdate dengan lya .
" tch , malas lah aku nak kacau orang punya hubungan . aku baik okay , tak kacau hubungan orang " kata woojin lagak . jihoon menjeling sahaja , jihoon mencari semula kelibat lya . lya dari jauh sudah melambai ke jihoon .
" maaf lambat , tadi lya tunggu hyunmin sebab hyunmin nak jumpa " kata lya . jihoon senyum , " tak apa , kita gerak jom ke padang " ajak jihoon . lya mengangguk .
woojin dari tepi mampu melihat sahaja . terasa orang ketiga pula .
woojin , jihoon dan lya mula bergerak ke padang .
" lya rumah sukan apa ? " tanya woojin .
" kuning " jawab lya malu .
" samalah kita , kuning "
" jihoon sunbae ? " tanya lya pada jihoon . jihoon baru sahaja hendak jawab di potong .
" dia rumah merah , jadi kita berdua sahajalah pergi rumah sukan . dia shuh " halau woojin . lya memandang hampa rasanya tapi di kawal perasaan hampa .
" gwechana , dah biasa sengsorang ni " kata jihoon dan berjalan laju menuju ke rumah sukan .
" alah , majuk pula mamat ni . lya pergi dulu rumah sukan . biar woojin ajak dia datang rumah sukan kuning " kata woojin . terus woojin berlari ke arah jihoon .
" comel dia merajuk " sengih lya .
" jangan sengih sengsorang nanti orang ingat gila " , tiba sahaja daniel berhenti di sebelah lya .
" tch , apa ni oppa . pergilah ke ahli wanna one tu . kejap lagi jihoon sunbae datang " halau lya .
" oh , macam ni ye . tak apa , tengok oppa buat apa kat korang " kata daniel dan mula tinggalkan lya keseorangan kembali .
" jihoon jangan lah majuk , jom - jom kita pergi dekat lya . kasihan dia sengsorang " tari woojin , jihoon ikut sahaja sampai ke lya .
" sunbae , janganlah tinggalkan saya dengan woojin sunbae je . saya dengan woojin sunbae tak ada kawan nak borak " pujuk lya . jihoon memandang lya sengih .
buat apa majuk kan , tak gentle majuk depan crush nanti ingat pondan pula .
fikiran jihoon hanya fikir sahaja , lya mula balas sengihan jihoon . malu pula kata begitu .
" arraseo , jom lah duduk " ajak jihoon . mereka bertiga duduk bersama .
" lya kenapa tak masuk acara ? " tanya woojin .
" kau senyap , kasihan dia kena jawab soalan 2 kali "
" sejak bila pula aku tanya soalan 2 kali "
" pertama aku jawab , kedua kau . penat dia "
" masalahnya aku tak dengar jawapannya . aku cepuk gak mamat ni "
" tak lya , jawab "
lya hanya gelak sahaja mereka berdua , bergaduh hanya sebabkan soalan sama sahaja .
" lya tak boleh masuk acara sebab buku lali lya retak jadi kena lah sabar tak dapat masuk apa - apa acara . doktor larang masuk " jawab lya .
mereka berdua oh kan sahaja . maka di situ mereka hanya perhati sahaja pelajar - pelajar sibuk membuat acara masing - masing .
+tbc
hi readers , mian sebab part ni tak best . author main buat je sebab fikiran macam tu . ehek . apa - apa pun enjoy ye .
tag — '' LyaaHoon
YOU ARE READING
𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦 [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]
Romanceseason 1 mengisahkan seorang lelaki mula minat seorang perempuan melalui instagram akan tetapi dia tidak pernah tahu bahawa gadis itu adalah pelajar sekolahnya . dari situ bermacam perkara yang selalu menghalang mereka berdua sehinggalah mereka be...