[ LyaaHoon ] — mohon pasang lagu L.O.V.E by park jihoon .
—
" eh lya , kau datang . aku ingat kau cuti lagi " sambut hyunmin . tangan lya di capainya . " aku dah putus dengan jihoon " kata lya dengan termenung . mereka bertiga mula tersentak melihat lya sambil membulatkan mata mereka . terkejut bila mendengar .
" jinjja yo ? macam mana boleh jadi macam tu " tanya daehwi . lya mula rasa sebak bila hendak menjawab .
" aku cadang nak maafkan jihoon semalam tapi jihoon terlebih dahulu tinggalkan aku dan lepaskan aku . terasa serba salah aku buat dia macam tu " nangis lya . hyunmin mula memeluk lya dan mengurut belakang lya .
" patutlah semalam jihoon hyung tak datang " kata daehwi , lya memandang daehwi . " dia tak datang semalam ? " tanya lya .
daehwi mengangguk iya , " kenapa dia tak datang ? " tanya lya . daehwi mengangkat bahu tanda tidak tahu .
" semalam aku call dia tapi orang lain jawab " kata baejin cebik boleh dikatakan dia punya kredit habis sebab kan jihoon .
" hm , harini dia datang ? " tanya lya . mereka mengeleng kepala sesama sendiri . lya menghembus nafas berat , kalau datang mesti dia akan berlari menuju ke kelas jihoon untuk mintak maaf .
" woojin sunbae mana ? " tanya lya , daehwi masih mengangkat bahunya . entah kenapa rasa nak lepuk je budak ni . apa sahaja dia tahu ni .
" itu woojin sunbae dengan wanna one " kata hyunmin . terus lya pergi tinggalkan hyunmin yang berada di meja kantin .
" sunbae " panggil lya , semua wanna one memandang lya diikuti daniel . " woojin sunbae boleh tak lya nak tanya sunbae sendirian " . woojin mengangguk dan senyum , dia mula mengikuti lya dari belakang menuju ke sebuah pokok .
daniel memandang lya dan woojin , kenapa hendak jumpa woojin ?
" maafkan lya kacau sunbae beli makanan " kata lya tunduk . woojin senyum , " gwechana , lya nak tanya pasal jihoon ke ? " . lya memandang woojin terkejut , macam mana woojin tahu dia hendak tanya pasal jihoon .
" jihoon tak datang sebab dia kena ikut appa dengan eomma nya pergi balik kampung jadi jangan risau , esok lusa dia akan balik " kata woojin terang . lya mengangguk faham dan senyum pada woojin .
" terima kasih sebab bagitahu sunbae " kata lya . woojin menunduk dan berlalu pergi tinggalkan lya di bawah pokok . " woojin sunbae cakap apa ? " tanya hyunmin sambil hirup vitagen di tangannya . " jihoon balik kampung sebab tu dia tak datang . aku ingat dia sakit " kata lya cebik . hyunmin menepuk bahu lya , " tak apa , nanti dia balik kau peluk dia puas - puas " kata hyunmin .
" aku nak peluk macam mana ? aku malu dah sekarang nak berhadapan dengan dia " , lya mula tunduk . hyunmin memandang pun rasa kasihan pada sahabatnya .
" janganlah macam tu , baik kau buang malu tu dan jumpa jihoon sunbae . kau mintak maaf sebab kau buat begini dan kau maafkan dia . aku percaya jihoon akan maafkan kau dan mula terima kau balik " kata hyunmin , cuba memberi semangat pada kawannya .
" gomawo ".
+tbc
YOU ARE READING
𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦 [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]
Romanceseason 1 mengisahkan seorang lelaki mula minat seorang perempuan melalui instagram akan tetapi dia tidak pernah tahu bahawa gadis itu adalah pelajar sekolahnya . dari situ bermacam perkara yang selalu menghalang mereka berdua sehinggalah mereka be...