[ LyaaHoon ]
—
[ someone ' s pov ]
Akhirnya , aku sampai juga dekat seoul . first aku nak jumpa adalah seorang perempuan yang aku minat masa kecil - kecil dahulu .
" eomma , jaewon dah balik " jerit aku dari luar rumah . aku terus memulas tombol pintu dan menolak pintu . aku memerhati setiap sekeliling rumah . masih tak berubah masa aku kecil dahulu .
aku dulu terpaksa ikut bapa aku pergi ke luar negara kerana bapa aku dah jumpa perempuan lain . eomma aku putuskan untuk memberi hak jagaan kepada bapa aku . dia kata , dia tidak dapat menjaga aku atas kerana masalah kewangan dia untuk jaga aku .
" jaewon " , eomma aku terus memeluk aku dengan erat . hampir 5 tahun aku tak jumpa dia . aku dapat melihat dia hanya melalui video call sahaja .
" lapar tak ? " tanya eomma aku , aku memgangguk . dah lama juga tidak merasa masakkan dari orang tersayang .
" eomma ada masak makanan kegemaran kamu "
" nae , khaja . jaewon lapar " kata aku sambil usap perut . memang lapar , makanan di lapangan terbang pun bagi aku pun sikit sahaja .
" lepas ni jaewon nak pusing dekat kawasan rumah , lya ada tak eomma ? " tanya aku , aku dah lama tak jumpa dia dah . mesti dah besar , aku suka kacau dia masa kecil . dialah cinta pertama aku masa kecil - kecil dahulu .
" lya dah pindah , eomma pun last contact dengan ibunya pun 2 tahun lepas " kata eomma kau sayu , aku rasa nak murung dah ni .
" tak apalah eomma , mana tahu jaewon jumpa dia dekat media sosial ke " kata aku sayu , eomma aku tiba sahaja sentuh tangan aku sambil usap .
" eomma tahu , kamu still suka dekat lya kan ? " kata eomma aku , eh tahu pula eomma aku ni .
[ author ' s pov ]
" mana pula jihoon ni " kata lya , dia sibuk menilik jam di tangan kirinya . berdiri lama di pagar pun rasa kaki hendak patah juga .
" hai lya , tunggu siapa " tanya yena . " tunggu jihoon sunbae " jawab lya . yena hanya meng ' oh ' kan sahaja . dia tahu , kenapa jihoon lambat sebab yujin dan jihoon sahaja di dalam bilik seni .
" tak boleh jadilah . yena , lya nak masuk dalam cari jihoon sunbae " kata lya . " yena pun nak ikut sekali lah " kata yena . nak juga melihat drama selepas ini .
" yujin , dah siap ke belum ? " tanya jihoon . penat sudah tunggu si yujin mencari colour untuk campur dengan colour yang lain .
yujin membuat muka risau , takut di marahi ibunya kalau lambat balik . langit pun sudah mula hendak senja , jihoon terus menuju ke arah yujin .
" cari apa ? "
" saya tak tahu nak warna kan yang ni " kata yujin , dia menunjuk lukisan yang belum di warnakan lagi . " esok boleh buat tak ? " tanya jihoon , dia sudah bengang . takut lya menunggu lama di luar pagar sekolah .
" esok ? sebab esok kena buat benda lain " kata yujin . jihoon nak tak nak kena juga menolongnya sebagai pengerusi kenalah tolong nanti apa pula dikatakan orang nanti .
" warna ni campur dengan warna tu " kata jihoon , dia mengambil sedikit warna yang perlu di campur dengan warna yang lain . ( author even budak seni tapi author tak pandai bab benda ni hek hek )
terus jihoon mewarnakan lukisan itu untuk yujin , dada jihoon mula terkena di kepala yujin menyebabkan rasa bentuk dada jihoon bagaimana .
yujin mula tersengih seorang diri tanpa jihoon ketahui , lya yang sibuk berjalan menuju ke bilik seni . lya menolak dedaun pintu tersebut , lya memandang jihoon dan yujin . seperti berpelukkan pun ada .
" bestnya peluk " kata lya , jihoon terus memandang ke lya . kelihatan lya sudah kemerahan menahan marah , air matanya pun kelihatan bertakung .
" lya " panggil jihoon , terus dia memberi yujin berus . lya mula berlari keluar dari bilik seni , hendak sahaja dia menangis di bilik seni tapi malu kerana ada yujin dan yena di situ .
" lya ~ tunggulah jihoonie " jerit jihoon , dia mencapai begnya dan berlalu pergi tinggalkan yujin dan yena di bilik seni .
" wuu , daebak " kata yena .
" lepasni , kita buat lagi dahsyat "
" drama sudah bermula " kata yena , terus yujin dan yena menepuk tangan antara satu sama lain .
+tbc
YOU ARE READING
𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦 [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]
Romanceseason 1 mengisahkan seorang lelaki mula minat seorang perempuan melalui instagram akan tetapi dia tidak pernah tahu bahawa gadis itu adalah pelajar sekolahnya . dari situ bermacam perkara yang selalu menghalang mereka berdua sehinggalah mereka be...