━
" boleh tak tolong jangan datang dekat aku lagi , aku rimas lah " kata daeun . jihoon yang baru sahaja keluar terlihat daeun sedang dalam masalah , nak sahaja dia biarkan tapi bila di lihat semula . lelaki tersebut mula berkasar denganya .
" nak tak nak aku kena tolong lah ni ? asal aku je kena tolong , tak ada orang lain ke ? " bebel jihoon sendiriam sambil berjalan menuju ke arah daeun dan lelaki itu .
belum sempat laki tersebut hendak tampar pipi gebu milik daeun , jihoon sudah tahan .
" kau ni dayus gila , suka hati je nak tampar perempuan " kata jihoon , tangannya masih memegang tangan lelaki tersebut .
lelaki tersebut terus merentap tangannya kasar , " kau siapa ? kalau kau bukan sesiapa , tolong jangan kacau urusan aku " kata lelaki tersebut . jihoon mula menarik nafas dan hembus .
" aku sebenarnya tak nak bergaduh hal macam ni tapi itu lah , aku tak suka lelaki macam kita ni mula berkasar dengan perempuan . kau nak ke di cop sebagai DAYUS " perkataan dayus jihoon menekankan lagi .
" kau , tunggu aku cari kau " kata lelaki tersebut lalu beredar dari situ meninggalkan daeun dan jihoon . daeun mula mengigil apabila kejadian tersebut berlaku sekali lagi terhadapnya lagi .
" kau okay tak daeun ? " tanya jihoon , daeun mengangguk .
Di cafe , jihoon dan daeun mula senyap sahaja sesama sendiri . daeun pun malu apabila jihoon melihat keadaanya tadi .
" siapa lelaki tu ? "
" dia bekas teman lelaki aku dan bakal abang tiri aku "
" oh "
keadaan sunyi kembali setelah daeun memberi siapa lelaki tersebut .
" boleh tak kau jadi teman lelaki sementara aku " kata daeun , membuatkan jihoon terkejut kata - kata daeun .
" tak nak aku " , jihoon mula memikir akan lya , kalau dia tahu mesti masak dia dibuatnya . dia tak nak kali kedua lya terluka sebabkan dia lagi .
" tolong jihoon , aku perlukan bantuan kau . sebab aku nak kau cegah bekas teman lelaki aku " kata daeun sayu .
" nantilah aku fikir " kata jihoon , mereka mula senyap semula .
━
" daniel ah , lya mana ? " tanya jihoon setelah tiba di rumah lya .
" dalam bilik , kau ni kan . dah lah baru - baru ni dia garang gila " kata daniel , takut ? memang takut sebab dia dapat rasakan adiknya sudah seperti singa .
" habis kau suruh aku panggil " kata jihoon , daniel menggangguk iya . jihoon berdecit pelahan .
" bilik dia pun aku tak tahu , kang terketuk salah bilik kang "
" kau ni , bilik dia depan bilik aku je " kata daniel .
" ye la , aku masuk " terus jihoon masuk kedalam rumah menuju ke bilik lya .
sampai sahaja di hadapan bilik lya , dia mula mengetuk dan memanggil nama lya tapi tiada jawapan dari lya .
jihoon mula memulas tombol pintu tersebut dan membukanya , kelihatan lya tidur di atas katilnya sambil memeluk teddy bear yang di beri olehnya .
jihoon mula masuk ke dalam bilik lya perlahan takut lya terbangun kerana dia .
jihoon menuju ke arah lya , dia mula duduk berhadapan lya , dia memandang sambil tersenyum .
" comel "
jihoon mula membelai rambut lya dengan senyum . pada masa yang sama dia rasa bersalah hendak terima tawaran daeun .
" kalau jihoon buat salah , jihoon harap sangat lya maafkan jihoon buat kali kedua "
+tbc
tag ━ LyaaHoon
YOU ARE READING
𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦 [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]
Romanceseason 1 mengisahkan seorang lelaki mula minat seorang perempuan melalui instagram akan tetapi dia tidak pernah tahu bahawa gadis itu adalah pelajar sekolahnya . dari situ bermacam perkara yang selalu menghalang mereka berdua sehinggalah mereka be...