—
Sudah hampir seminggu mereka berdua masih tidak berbaik , sehinggalah lya mula fikir negatif terhadap jihoon . boleh di katakan , jihoon seperti dah bosan dengan dirinya .
" dongpyo ah , dah seminggu lya tak jumpa dia . lya rasa dia dah bosan dengan lya , mungkin lya tak sesuai bagi dia kot . melainkan lah daeun tu lawa , kaya , comel dan badan dia shape betul " cebik lya . dongpyo di sebelah lya terus mengadap lya .
" bagi dongpyo kan , lya paling lawa , comel , badan shape dan paling utama senyuman tu sentiasa menawan hati seseorang . dongpyo tahu jihoon mesti bukan macam tu , mesti ada sebab lain " , dongpyo cuba membuat hati lya tidak terlalu burukkan jihoon .
" yeke ? tapi kenapa jihoon tak jumpa - jumpa pun lya , nampak sangat dia benci lya " kata lya dengan nada sayu . dongpyo tak tahu hendak kata apa lagi , nak sahaja dia suruh jihoon bagitahu hal sebenar - benarnya tapi jihoon pun dia lupa rupanya bagaimana .
" lya , apa kata lupakan sekejap pasal buruk - buruk jihoon mungkin ye la jihoon nak bagi ruang pada lya mana tahu " kata dongpyo .
" lya " tegur seseorang menyebabkan lya dan dongpyo memandang serentak .
tanpa fikir panjang lya terus beredar dari situ , dia rasa mula benci pada seseorang itu .
" lya , please bagi jihoon terangkan semuanya " kata jihoon, sempat dia memegang tangan lya sebelum lya masuk kedalam rumah semula .
" awak nak cakap apa lagi ? seminggu kot awak tak datang , nak explain macam mana ? semua dah tunjuk yang awak betul - betul tak suka dekat saya " , air mata mula menuruni pipi lya menyebabkan jihoon mula rasa bersalah timbul dengan membuak .
" lepaskan saya jihoon , boleh tak kita putus ? saya rasa saya tak boleh terus bersama awak " , tangan jihoon di tepis perlahan .
" lya , jihoon— "
" boleh tak bagi lya masa sedikit , sekarang ni dia murung sangat . kalau apa - apa dongpyo suruh daniel call "
terus dongpyo berlalu pergi tinggalkan jihoon sendirian di laman rumah lya .
" macam mana ni , mesti aku kena jumpa daeun . suruh dia explain semuanya " kata jihoon , dia terus beredar dari situ mencari Daeun pula .
itu sahaja jalan yang jihoon boleh buat .
" daeun , kau boleh tolong aku tak ? " , Daeun di hadapan jihoon memandang dirinya .
" tolong apa ? "
" tolong explain dekat lya tentang hubungan kita "
" nanti aku explainkan , aku busy lah jihoon "
" janji eh "
" janji "
+ to be continue ❤️
uri daaaaashiii mannaaaaaa uishhh ahhahajajajaajahhaha
okaylah author tak tahu nak cakap apa yang penting cerita ni makin melalut wrh 😭
tag — LyaaHoon
YOU ARE READING
𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦 [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]
Romanceseason 1 mengisahkan seorang lelaki mula minat seorang perempuan melalui instagram akan tetapi dia tidak pernah tahu bahawa gadis itu adalah pelajar sekolahnya . dari situ bermacam perkara yang selalu menghalang mereka berdua sehinggalah mereka be...