—
" pelajar semua , sila duduk tempat masing - masing . saya nak kenalkan kamu semua dengan pelajar baru ini " kata cikgu kim sambil tunjuk seorang pelajar lelaki yang sedang tersenyum .
jihoon yang sibuk bermain iphone nya di pandang ke hadapan , matanya tiba sahaja membulat apabila melihat pelajar lelaki itu adalah jaewon . lelaki yang lya selalu keluar apabila mereka sudah tidak bersama lagi .
" hai semua , saya jung jaewon . saya berasal dari USA dan baru berpindah ke sini . saya harap kalian boleh bagi kerjasama dengan saya dan boleh ajar saya dengan baik , saya harap kita semua boleh jadi kawan " ucap jaewon dan terus tunduk sedikit .
mereka semua tepuk tangan setelah mendengar kata - kata ucapan dari jaewon kecuali jihoon . muka nya bengis sahaja apabila melihat jaewon , apa rancangan dia datang sini ? motif ?
" jaewon duduk sebelah meja berdekatan dengan jihoon situ " kata cikgu kim sambil tunjuk meja kosong berdekatan dengan jihoon . jihoon hanya pandang sahaja jaewon berjalan dengan muka tak puas hati .
jaewon dari tadi memandang jihoon sambil senyum sinis . nak gaduh jangan dekat kelas jihoon hm .
" kau kenapa pandang dia macam tu , atleast senyum lah " kata woojin , woojin memandang jaewon sambil senyum . jihoon sudah menjeling ke woojin . ingat dia nak senyum tengah bengang macan tu .
" dia selalu keluar dengan lya " kata jihoon tiba , woojin memandang jihoon dengan keadaan terkejut . srsly jihoon , kau stalker lya selalu .
" kau biar betul , kau kalah lah macam ni " kata woojin , kurang di ajar ini anak . orang bagi semangat malah di patahkan semangat , jihoon memandang woojin dengan muka nak sahaja aku celup muka kau dalam lubang jamban ..
" kau nanti sia - sia hidup " kata jihoon bisik . jaewon di sebelah hanya senyum sinis sahaja , sakit hatilah tu jaewon kesayangan lya datang tanpa di undang oleh jihoon .
" hi lya " tegur jaewon setelah berada di kelas lya . lya memandang dengan wajah terkejut tambahan teruja melihat jaewon sekolah bersama dengannya , akhirnya tercapai impian jaewon nak sekolah dengan lya bersama .
" jaewon , bila pindah " senyum lya gembira , jaewon tersenyum melihat lya gembira . dia memberi lya sebungkus roti serta susu strawberri kesukaan lya . lya mengambil roti dan susu kesukaannya , " kemarin jaewon daftar lepastu harini dah boleh masuk " sengih jaewon .
" lepasni boleh lah ajar lya matematik dengan bahasa inggeris " , senyum lya tidak lengkang di bibirnya . suka dia bila melihat jaewon sekolah bersama dengannya .
boleh sudah dia tunjuk lagak dekat yujin yang dia dapat lagi bagus . jihoon apalah sangat , kau nak ambil tu ambil sahajalah . hak orang juga dia nak ambil , kalau dia nak ambil jaewon memang dia hancurkan yujin tu .
tapi jihoon masih lagi dia rasa sayang dan nak juga dia peluk dan pegang tangan jihoon seperti dahulu kala . dapat ke dia bersama dengan jihoon semula , hatinya sakit sangat melihat jihoon dengan yujin bersama .
+tbc
hi readers , mian lambat updated . ni pun ada juga tengok idea dari heroin kang lya hehe . dia pun banyak bagi idea menarik , by the way author cuba post bulan puasa ni k .
thanks sebab membaca story ni even ada sedikit hambar ke en en .
tag LyaaHoon
YOU ARE READING
𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦 [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]
Romanceseason 1 mengisahkan seorang lelaki mula minat seorang perempuan melalui instagram akan tetapi dia tidak pernah tahu bahawa gadis itu adalah pelajar sekolahnya . dari situ bermacam perkara yang selalu menghalang mereka berdua sehinggalah mereka be...