" korang , aku nak tanya boleh " tanya jihoon tiba sahaja . entah kenapa isi hatinya hendak luah ke kawan - kawannya .
" apa dia ? " , woojin dahulu yang tanya sebelum yang lain ikut sama tanya .
" aku ada suka dekat seseorang ni , dia famous dekat instagram . aku rasa korang kenal " kata jihoon . yang lain memandang sesama sendiri . fikir siapakah orang tersebut.
" kau sebut ni , lya ke ? " kata daehwi , jihoon memandang daehwi sambil mengangguk . nampak sangat terkejut bila daehwi tahu pasal tu .
" macam mana kau tahu " tanya jihoon , nak kata daebak lah tu pada daehwi .. nanti cakap rasa riak pula .
" seriuslah, jihoon . dia budak sekolah kita lah bodoh , dia baru pindah kot . tula taknak ambil isu sekolah ni "
marah woojin , amboi marah bebenor . tak pasal - pasal jihoon sudah di cop sebagai bodoh oleh woojin .
" mana aku tahu , aku ni kan jenis tak suka jadi tak ambil lah tahu " , jihoon mengosok belakang lehernya . tanda malu pula kata - kata kawannya .
" dia sekelas kami " kata baejin . dia dari tadi senyap , dia pula hendak kata .
" jinjjayo ? daehwi , baejin .. tolong aku kenalkan dia lebih rapat " , jihoon memegang tangan dua kawannya .
memintak tolong supaya dekatkan lya bersamanya .
daehwi dari tadi sudah rimas sebab tangan nya di pegang erat oleh jihoon . jihoon membuat muka kesiannya supaya kawannya tolong dirinya .
" yela , aku kenalkan . lepaskan tangan kami " kata daehwi . dia cuba hendak lepaskan , akhirnya di lepaskan tapi tiba sahaj di peluk oleh jihoon .
menyebabkan daehwi lagi rimas dengan jihoon .
" mana dia " tanya jihoon , tak sabar nak tengok muka real crushnya .
" sabar hyung sabar . dia mungkin on the way masuk kelas " kata baejin sanbil sandar badannya ke palang balkoni di depan kelas mereka .
" dia ni memang tak sabar baejin . kalau bini dia marah suruh sabar malam nanti buat . mesti dia terkam bini dia terus , tak sampai malam " kata woojin . mengejek bagi pada dirinya sahaja .
" kau , sehari tak ejek aku tak sah kan " kata jihoon . baejin dan daehwi perhati sahaja pergaduhan hyungnya .
mereka pun rasa silap lahir tahun agaknya . patutnya diorang lahir tahun jihoon dan woojin bukannya mereka .
" hyung , dia dah sampai " kata daehwi . terus menarik jihoon pandang ke bawah balkoni .
lya dan hyunmin masuk ke kelas sambil berbual . sempat lagi jihoon dan yang lain tengok nya .
" asal aku tak tahu dia sekolah dekat sini , asal lah aku tak siasat dari dulu " kata jihoon sambil memandang Lya dari luar kelas dengan senyum .
" lain kali , kalau betul - betul suka . siasat ni pun suruh kami yang siasat " kata daehwi . jihoon memandang daehwi .
" kau , tak ada apalah . boleh tak tolong hyung kenalkan dia " kata jihoon , matanya masih tertumpu pada Lya yang sedang gelak mendengar cerita hyunmin .
" boleh sahaja , hyung . nanti apa - apa kami roger " , jihoon memberi highfive pada baejin .. baejin membalas .
" gomawo " senyum jihoon .
YOU ARE READING
𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦 [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]
Romanceseason 1 mengisahkan seorang lelaki mula minat seorang perempuan melalui instagram akan tetapi dia tidak pernah tahu bahawa gadis itu adalah pelajar sekolahnya . dari situ bermacam perkara yang selalu menghalang mereka berdua sehinggalah mereka be...