siap sedia dengan gula taburan HAHA
—
hyunmin baru sahaja masuk kedalam perkarangan sekolah sambil berjalan tiba sahaja jinyoung berlari menuju ke sebelah hyunmin .
" laju betul kau sampai " , hyunmin melihat jinyoung yang pernafasan tidak teratur kerana berlari ke arah dirinya .
" kena lah , tak nak kau jalan sengsorang nanti orang ingat kau tak ada kawan atau pun kena friend zone " kata jinyoung senyum .
" aku setiap hari kena friend zone duh " kata hyunmin .
" yeke ? dengan siapa ? "
" sungwoon sunbae dengan kau " kata hyunmin selamba dan mula berjalan laju tinggalkan jinyoung sendiri di belakang nya .
" sejak bila aku friendzone kan dia "
sampai sahaja mereka berdua di kelas , daehwi memandang pelik sambil memandang jinyoung sudah berada di tepi nya .
" kau kenapa pandang macam tu " tanya jinyoung , daehwi mengeleng kepalanya . daehwi pula mula curiga dengan mereka berdua , dulu selalu gaduh ni tiba pula datang bersama tak pernah - pernah di buatnya jinyoung .
" lya , aku rasa macam curiga lah hyunmin dengan jinyoung " kata daehwi dengan nada bisik sementara jinyoung dengan hyunmin sibuk mencari buku latihan mereka berempat .
" biasa je lya tengok " kata lya sambil - sambil curi tengok jinyoung dan hyunmin .
" nantilah , aku tanya jinyoung secara personal " kata daehwi , lya mengangguk setuju . habis sahaja berbual mereka berdua , jinyoung dan hyunmin kembali ke tempat mereka semula . mereka memberi buku latihan lya dan daehwi .
semasa waktu rehat , tiba sahaja daehwi menyuruh jinyoung temannya beli makanan sementara hyunmin dan lya sibuk mengulang kaji pelajaran dalam perpustakaan .
" jinyoung , aku nak tanya kau sesuatu boleh ? jujur dengan aku "
jinyoung mengangguk .
" kau suka dekat hyunmin ke ? " tanya daehwi . jinyoung dengan selamba mengangguk iya membuatkan daehwi ternganga ..
" jadi kau selamanya baik dengan hyunmin sebab "
" sebab aku suka dia lah aku rapat dengan dia , aku nak kenal dia lagi rapat banding kawan biasa . tapi aku takut kena tolak je " kata jinyoung , dia mula menunduk kepala nya .
" gwechana , aku tolong kau untuk lamar hyunmin . aku yakin dia pun suka kau " kata daehwi dengan memberi semangat pada jinyoung .
" terima kasih hwi "
YOU ARE READING
𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦 [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]
Romanceseason 1 mengisahkan seorang lelaki mula minat seorang perempuan melalui instagram akan tetapi dia tidak pernah tahu bahawa gadis itu adalah pelajar sekolahnya . dari situ bermacam perkara yang selalu menghalang mereka berdua sehinggalah mereka be...