—
selesai sahaja mereka memindahkan jihoon ke wad biasa , lya melihat jihoon dengan tangan dan kaki berbalut kerana jahitan . terpaksa doktor balut untuk bagi ia tidak rasa sakit sedikit .
" lya , kami balik dulu tau . apa - apa call kami ye " kata sungwoon , lya mengangguk faham . sungwoon, hyunmin dan jinyoung mula berlalu pergi tinggalkan jihoon dan lya berdua di dalam wad biasa .
" mianhae sebab saya , awak jadi macam ni . saya tahu saya degil tak dengar kata awak , ada kereta pun saya main jalan je tak tengok kereta dah dekat dengan saya . awak sanggup korbankan diri demi saya " kata lya sambil nangis , air matanya mula menuruni ke pipinya .
habis basah pipi lya , berjam - jam menangis kerana salahkan dirinya .
" saya harap awak bangun cepat ye , saya nak sangat berbual dengan awak dan manja dengan awak " , tangan jihoon di usap olehnya . rasa tak nak lepaskan tangan lelaki tersebut , nak sahaja dia mahu jihoon balas pegangan tangannya tapi bagaimana ?
jihoon dalam keadaan tidak sedarkan diri selepas selesai dari wad kecemasan .
" saya nak tidur sebelah , saya harap awak bangun sebelum saya bangun esok " kata lya , dia meletakkan kepalanya di sebelah tangan jihoon , tangan jihoon dia pegang erat .
keesokan paginya , lya masih belum bangun lagi akibat terlewat tidur . dia terpaksa ponteng sekolah untuk menjaga jihoon sehingga jihoon sedar .
" adik , bangun " kejut nurse tersebut , lya cuba membuka matanya perlahan - lahan dan memandang muka nurse tersebut , keadaanya masih mamai lagi dan tangannya pula masih pegang tangan jihoon yang masih belum bangun dari tidurnya .
" adik boleh tak bangun sebab saya nak check suhu jihoon dengan keadaan jihoon sekarang ni " , lya tanda berlengah terus bangun dari duduknya . lya memberi senyuman pada nurse tersebut , tanpa berlengah dia terus keluar dari wad tersebut .
" cuci muka dulu lah " kata lya sendirian , terus dia berjalan menuju ke arah tandas wanita berdekatan dengan wad jihoon .
selang beberapa minit , lya sudah siap mencuci mukanya . kini kelihatan segar , lya mula berjalan menuju ke wad jihoon semula untuk kepastian sama ada jihoon sudah siap di periksa atau belum .
baru sahaja lya hendak masuk , dua orang tetamu sedang melihat jihoon . lya mula mengenal pasti siapakah mereka ?
" siapa ye diorang tu " , lya terus masuk ke dalam wad jihoon . " annyeonghaseyo " sapa lya , terus ibu park serta ayah park menyambut sapaan lya .
" oh annyeonghaseyo , nugu ? "
" saya kang lya , kawan park jihoon " senyum lya , nanti kata yeochin kang habis kena reject . " kami berdua ibu dan ayah jihoon . selamat kenalan " , mereka bertiga tunduk sesama sendiri .
" semalam lya ke yang jaga jihoon ? " tanya ibu park , lya mengangguk sambil senyum . " nae , saya yang jaga " .
" terima kasih sebab jaga jihoon , mintak maaf menyusahkan kamu sebab kami baru balik dari oversea lepas dengar jihoon kemalangan " kata ibu park .
" saya memang nak jaga jihoon , puan park "
+tbc
hi babysayang semua , pft . k lah , author pandai mengarut bab² cerita ni . lagi - lagi tengah sibuk buat cerita baru , lagi mengarut . author baru - baru ni otak tak berfungsi dengan baik akibat , biasalah masalah wanita . k lah , nak jaga wonho ni lepasni nak jaga sungwoon pula HOHOHOHOHOHO ❤️ k lah , terima kasih sebab membaca dan terima kasih pada heroin author sebab sumbang idea pada author . terharu jap //amik tisu// k lah , chaw lu pape roger . LyaaHoon
YOU ARE READING
𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦 [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]
Romanceseason 1 mengisahkan seorang lelaki mula minat seorang perempuan melalui instagram akan tetapi dia tidak pernah tahu bahawa gadis itu adalah pelajar sekolahnya . dari situ bermacam perkara yang selalu menghalang mereka berdua sehinggalah mereka be...