[ lya's pov ]
aku memerhati setiap kawasan perumahan aku . yep , aku baru pindah dari rumah but barang rumah semua ibu dengan ayah aku yang buat .
aku dan abang aku dalam perjalanan ke sekolah , seperti biasa kami berdua kena pergi sekolah naik bas .
sampai sahaja , aku dengan abang aku turun .
aku berhenti langkah aku seketika sebab aku tak nak berjalan dengan abang aku . orang fikir macam pasangan even muka pun aku lagi lawa dari dia , saja puji diri sendiri HAHA .
tiba sahaja abang aku berhenti dan memandang aku .
" kau asal berhenti . cepat lah jalan " kata abang aku . aku geleng kepala .
" kau pergilah dulu , aku tak nak jalan dengan kau . nanti orang ingat aku dengan kau pasangan "
abang aku dah berdecih . kuat betul dia buat .
" siapa nak dekat kau bodoh "
kata abang aku . kalau ada kayu ke atau batu memang dah lama aku baling . kat sini memang tak ada batu dengan kayu ke ?
" pergi lah jalan , nanti orang ikut dari belakang "
kata aku , abang aku menjeling . dia mulakan langkah dia , aku pun mula langkah selepas abang aku sudah berjalan jauh dari 3km . jauh tak ?
[ 🌸 ]
" kamu semua tolong duduk tempat masing - masing " kata cikgu kim sambil meletakkan bukunya atas meja .
murid di kelas 4A-2 mula tunduk hormat pada cikgu kim .
" lya masuk " panggil cikgu kim . lya mengikut arahan cikgu kim .
" kita ada kawan baru , so lya sila kenalkan diri kamu "
" saya kang lya, just panggil lya . lya baru sahaja pindah sini atas sebab tertentu . lya harap korang boleh bekerjasama dengan lya jika lya tak faham apa-apa "
semua murid kelas 4A-2 tepuk tangan .
lya mula tunduk hormat pada mereka , cikgu kim mula menyuruh lya duduk bersebelah hyunmin . maka hyunmin pun mula mengangkat tanganya dengan teruja .
" hai , lyaa. tak sangka kau pindah sini. kau jangan takut dekat kelas ni , kelas ni semua ramah " kata hyunmin . tiba sahaja baejin menyampuk .
" ha'ah lya "
lya senyum pada mereka bertiga , dulu berkenalan di instagram . sekarang mereka dapat berjumpa dalam dunia realiti .
" lepas ni kami tunjuk kau satu sekolah ni " kata baejin .
" terima kasih " kata lya dengan senyum tersimpul malu sambil menyelit rambut ke telinga .
[ 🌸 ]
Liked by baejinyoung_, lee_woojin, divahwi, parkhyunmiinn & 12,177 others
lyaa_kang first day at new school 🥰❤️
view all 99 comment
baejinyoung_ best tak suka kitaorang ? belum jumpa geng wanna one lagi .
parkhyumiinn esok kita selfie sama² nak tunjuk kat semua orang yang aku jumpa instafamous #donebatak
lyaa_kang @parkhyunmiinn benda² lah kau ni 😂🙄
[ jihoon's pov ]
aku baru sahaja buka instagram, tiba sahaja keluar muka dia .
aku baca komennya .
jinyoung cakap pasal sekolah kita ? tak mungkin lah , aku pun tak nampak dia duh .
aku baru hendak scroll . ayah aku dah datang lepastu duk hon sahaja . anak ayah kat depan je . bukan kat jauh sana .
" ayah , janganlah hon dekat depan sekolah . malu jihoon " kata aku dengan muncung .
ayah aku duduk tergelak-gelak tengok aku . Jihoon serius ni ayah .
" ayah tak kelakar tahu tak "
ayah aku gelak lagi , agaknya kan . bila boleh ayah aku ni stop gelak . aku rasa malu je dah ni . budak sekolah aku hanya pandang kereta kami saja .
" ayah , berhenti gelak . semua orang pandang ayah gelak "
YOU ARE READING
𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦 [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]
Romanceseason 1 mengisahkan seorang lelaki mula minat seorang perempuan melalui instagram akan tetapi dia tidak pernah tahu bahawa gadis itu adalah pelajar sekolahnya . dari situ bermacam perkara yang selalu menghalang mereka berdua sehinggalah mereka be...