Lya dari tadi hanya memandang Jihoon , fikirkannya mula rasa seperti pernah di lihat tapi tak tahu dimanakah , bilakah , bagaimanakah . macam - macam soalan datang di fikirannya .
" wahai , lya . kenapa kau beriya pandang Jihoon sunbae ? " tanya Hyunmin , mematikan lamunan Lya dari tadi .
" apa kau cakap ? " tanya Lya balik . Hyunmin mula menarik nafas dalam - dalam , bersedia hendak bertanya semula .
" dari tadi kau termenung , lepastu kan . kau beriya pandang Jihoon sunbae , kau minat dia ke ? " , kening Hyunmin di jungkitkan , pen di tangannya di tunjuk pada Lya .
Lya mula menyengih , " ketara sangat ke ? " tanya Lya sambil garu kepalanya .
" kau suka eh " tanya Hyunmin kembali , Lya mula menjungkit bahunya .
" molla " jawab Lya , dia kembali menyiapkan kerja yang cikgu berikan tadi .
" tch , kalau suka cakap . nanti aku tolong " kata Hyunmin . dia mula menyambung semula menulis .
Jihoon menunggu di hadapan pintu pagar , menunggu kehadiran Daehwi serta Baejin .
" hyung , maaf lambat . Cikgu Seokjin suka sangat bagi soalan time waktu balik " kata Daehwi , Baejin sudah ada di sebelahnya .
" Lya mana? " tanya Jihoon , matanya melilau mencari kelibat Lya .
" Lya sekarang ni kena bersihkan kelas la . dia bertugas harini " kata Daehwi . Jihoon mengeluh , hatinya mula rasa nak teman Lya mengemas kelas tapi nanti ketara sangat dia sukakan Lya .
" tak apalah , jom kita balik . Hyung lapar lah " kata Jihoon sambil usap perutnya , bibirnya di muncung sedikit . " jom - jom , Hwi pun lapar . Jom makan dekat kedai makcik teah tu , makanan dia sumpah sedap " cadang Daehwi . Jihoon dan Baejin mengangguk tanda setuju .
Mereka bertiga berjalan bersama menuju ke kedai yang dikatakan oleh Daehwi .
" Hyung ada tak perkataan macam mana nak cakap dengan Lya " , Jihoon dari tadi sibuk menyuap kek ikan ke mulutnya . sedap agaknya .
" belum , alarh tak payah plan perkataan apa nak cakap . nanti Hyung cakap spontan je " kata Jihoon , masih lagi menyuap makanan ke mulutnya .
Daehwi mula buat muka, dia depan aweks mungkin gagap sedikit sambil tunduk malu . Daehwi tahu perangai Jihoon bagaimana , mesti akan tunduk malu .
Jihoon hanya tumpu pada makanan di hadapanya sahaja sampaikan Daehwi buat muka padanya pun tidah di endah olehnya .
" hyung , esok rehat dengan kami lagi " kata Daehwi lagi . bersungguh betul dia hendak rapatkan Lya dengan Jihoon .
" tapikan , Sungwoon hyung ada chat dengan Baejin . Dia tanya kita dah lama tak lepak dengan diorang " kata Baejin . Daehwin memandang Jihoon , suruh memberi jawapan .
" cakaplah dengan Sungwoon hyung tu en , kita busy " kata Jihoon , tak tahu hendak kata apa .
" dah cakap dah hyung , diorang cakap . datang lah lepak dengan diorang " kata Baejin , Jihoon dan Daehwi mengangguk sahaja .
" Jom lah balik , terlalu kenyang pula " ajak Jihoon . Dialah paling banyak makan banding Baejin dengan Daehwi .
" Jom "
+tbc
tag ❤️ — LyaaHoon
YOU ARE READING
𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦 [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]
Romanceseason 1 mengisahkan seorang lelaki mula minat seorang perempuan melalui instagram akan tetapi dia tidak pernah tahu bahawa gadis itu adalah pelajar sekolahnya . dari situ bermacam perkara yang selalu menghalang mereka berdua sehinggalah mereka be...