enjoy my story okay , love ya ❤️
—
" korang ada hubungan apa - apa ke ? " tanya lya dengan soalan pelik . beriya memandang dia sahabatnya dengan bersilih ganti .
" aku dengan jinyoung mana ada apa - apa hubungan , jinjjayo " , jinyoung mengangguk setuju . lya masih was - was dengan rakannya .
" kalau betul - betul tak apalah , tu hak korang " kata lya , terus dia mengeluarkan buku mata pelajaran english dan di letakkan ke atas meja .
menunggu cikgu tiba untuk belajar , jinyoung dan hyunmin memandang sesama sendiri .
" wae " , jinyoung mengangkat bahu . terus dia keluar buku sama seperti lya . hyunmin memandang semula ke hadapan , terasa kekok situasi sekarang .
sampai sahaja waktu rehat , mereka semua mula berjalan menuju ke arah kantin sekolah , boleh dikatakan pelajar - pelajar sibuk beratur dengan keadaan berebut .
" dahsyat lah sekolah kita ni , macam zombie aku tengok " kata daehwi , takut pula hendak beratur dengan keadaan pelajar yang berebut .
" daehwi , kita sebagai lelaki kena tunjuk yang kita ni kuat . bak duit kitaorang belikan makanan " , jinyoung mula menadah tangannya meminta duit mereka untuk belikan makanan .
" okay , lya seperti biasa au "
" aku nak- "
belum sempat hyunmin hendak berkata , jinyoung terlebih dahulu sampuk .
" aku tahu kau nak apa , jom daehwi " ajak jinyoung dengan menarik tangan daehwi . daehwi sudah mengeraskan dirinya supaya tak nak tempuh pelajar - pelajar yang sedang berebut .
" gomawo baejin " ucap lya , hyunmin terus mengajak lya mengambil tempat duduk sementara tunggu mereka berdua berperang dengan zombie .
selesai sahaja membeli , jinyoung dan daehwi mencari lya dan hyunmin . nampak sahaja terus mereka berjalan menuju ke arah lya dan hyunmin .
" jjangg " , jinyoung memberi makanan di pesan mereka berdua .
" wu , jinyoung tahu ye makanan yang hyunmin selalu beli " kata lya , bila melihat jinyoung memberi hyunmin makanan walaupun hyunmin belum sempat hendak bagitahu dia sudah tahu .
" gomawo baejin , aku ingat kau tak tahu " kata hyunmin .
" sebab tu makanan kegemaran kau lah aku tahu sebab kita selalu rehat sama "
" tch , arraseo . sekali lagi gomawo "
daehwi yang memandang jinyoung sudah rasa syak sesuatu , lya di sebelahnya sudah menikmati makanan tersebut .
" awak , awakkkk ~ " panggil jihoon manja di sebelah lya . lya memandang dengan senyum , muka mereka sudah berada dekat - dekat hampir sahaja hidung mereka bersentuhan .
" awakk "
" apa awak - awak , cakaplah "
" nak tu "
" tu apa ? "
tanya lya pelik , dahinya mula berkerut , tak faham apa yang jihoon nak .
tanpa sangka jihoon memegang kedua - dua belah pipi jihoon , bibir mereka mula bertaut lama . membulat mata lya dengan tindakkan jihoon makin lama , lya hanya biar sahaja selama 5 minit dan jihoon meleraikannya .
" pakai liptint perisa strawberi ye " .
terus lya menjauhkan mukanya dengan jihoon , jihoon sudah ketawa kan lya dengan tindakan tadi . hampir merah pipi lya bila mendengar .
" nak lagi boleh , bau strawberi bibir awak tu "
" shireo "
lya memuncung bibirnya , kantoi kerana pakai liptint perisa strawberi , tiba sahaja jihoon cium semula bibir lya berkali - kali .
" yah hajima ".
" tak nak ~ " terus jihoon memeluk lya , lya membalas nya . kelemahan dia adalah dapat pelukan hangat dari jihoon .
" gomawo sebab janji teman hidup jihoon "
+ to be continue ❤️
wut2 , semut author tengah tengah siap sedia berkawad 😂😂😂😂 nak serang LyaaHoon katanya HAHAH
YOU ARE READING
𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦 [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]
Romanceseason 1 mengisahkan seorang lelaki mula minat seorang perempuan melalui instagram akan tetapi dia tidak pernah tahu bahawa gadis itu adalah pelajar sekolahnya . dari situ bermacam perkara yang selalu menghalang mereka berdua sehinggalah mereka be...