[ LyaaHoon ]-
" kau kena berani bagitahu daniel , kau ni bukan jantan ke ? " tanya woojin beriya memandang jihoon dari atas ke bawah , seperti scan sahaja .
" kau mulut tak erk " , jihoon terus menjeling matanya ke woojin . nak buat macam mana ? daniel ni bila marah boleh hancur muka dia .
" korang buat apa dekat luar ni ? " tanya sungwoon yang keluar dari bilik club mereka . woojin dan jihoon sengih sahaja dah macam kerang wangi .
" daniel hyung ada dekat dalam ? " tanya woojin . sungwoon mengangguk dengan pelik tak pernah - pernah tanya .
" korang ni tak pernah - pernah tanya macam tempat ni asing bagi korang " kata sungwoon terus dia berlalu pergi tinggalkan woojin dan jihoon yang sengih - sengih dari tadi .
" hyung ? " panggil jihoon , daniel yang tengah sibuk bermain telefon memandang jihoon . " wae ? " pandang daniel , jihoon mula menunduk dan bermain jarinya . takut hendak memberitahu .
daniel memandang jihoon dengan penuh tertanya , apa dia hendak bagitahu . " kau nak bagitahu apa ? " tanya daniel .
" boleh tak hyung jaga lya elok - elok , jihoon nak jaga lya tapi jihoon boleh jaga jauh sahaja " kata jihoon , daniel terus bangun dan mengadal jihoon .
" aku tahu lah , kau tak perlu berlagak baik depan aku okay " kata daniel sambil jeling jihoon . " aku balik dulu korang " kata daniel . mereka semua mengangguk , daniel terus keluar dari bilik rahsia mereka .
jihoon hanya memandang sahaja daniel dari sisi belakang sehingga hilang dari pandangan matanya , dia mengeluh sahaja mampu . benci amat sungguh daniel ni .
" macam mana weh ? okay ? dia tahu pasal yujin " tanya woojin setelah melihat jihoon baru sahaja habis bercakap dengan daniel .
jihoon mengeleng kepalanya , " dia tak faham rasanya apa yang aku cakapkan , dia ingat aku nak sakitkan hati lya balik " kata jihoon .
" kau ni pun satu , cakap terus apa yujin akan buat kalau kau dekat " kata woojin .
" kau cakap senang , ni mesti tak tengok drama macam mana kan . kalau kau terus terang macan tu nanti kena pukul sebab kita bawa bala . apalah dia ni , biarlah aku uruskan sendirian " , jihoon terus berlalu pergi tinggalkan woojin yang beriya fikir .
" yeke drama macam tu ? " tanya woojin sendirian sambil garu kepalanya tak gatal . pelik jugalah rasa dia .
+tbc
YOU ARE READING
𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦 [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]
Romanceseason 1 mengisahkan seorang lelaki mula minat seorang perempuan melalui instagram akan tetapi dia tidak pernah tahu bahawa gadis itu adalah pelajar sekolahnya . dari situ bermacam perkara yang selalu menghalang mereka berdua sehinggalah mereka be...