" dia tak call aku atau mesej aku , lya sila fikir positif jangan negatif mungkin dia terlajar tidur mungkin " .
lya terus merebahkan dirinya di atas katil dan selimut di tarik ke paras dadanya .
lya mula fikir , dia cuba hendak lelapkan mata tapi tidak boleh . mula fikiran bermacam - macam pasal jihoon .
" kenapa tak boleh tidur eh ? "
lua cuba pusing badanya ke kiri dan ke kanan , kini posisinya memandang ke atas . menatap atap biliknya , dia mula termenung melihat atap tersebut .
" lya , kenapa kau susah sangat nak tidur tiba - tiba ni " kata lya sendirian . tiba sahaja matanya segar , hatinya mula rasa nak tanya jihoon cepat - cepat , kenapalah masa susah nak cepat ?
bermacam - macam fikirannya sekarang .
-
Pagi , lya mula menuruni tangga rumahnya satu persatu menuju ke ruangan makan . kelihatan daniel sibuk makan roti sambil melihat cerita yang menarik di telefonnya .
" selamat pagi mama dan oppa " ucap lya membuat kan daniel memandang nya pelik .
" tak pernah - pernah kau ucap pagi dekat aku " kata daniel sengih .
" orang tengah baik hati ni , jangan sampai baik hati ni hilang "
daniel terus diam dan mula semula perkara yang dia buat sebelum ini .
sementara mama lya pula , memberi anaknya roti bakar untuk sarapan .
" morning anak perempuan kesayangan mama . nah makan ni "
" terima kasih mama " kata lya , terus di menyuapkan roti bakar tersebut cebisan demi cebisan sehingga habis
selesai sahaja , lya mula menyarungkan kasut sekolahnya ke kedua - dua kakinya dan mula berjalan menuju keluar dari rumah .
kelihatan jihoon sudah berada di hadapan rumahnya .
" tch " , lya memandang jihoon sekilas sebelum dia masuk ke dalam kereta milik jihoon .
nak sahaja dia lari dari jihoon , tapi jihoon sudah berada di depan rumahnya . terpaksa lah dia masuk ke dalam kereta milik jihoon .
dalam perjalanan ke sekolah , di dalam kereta sunyi sepi sahaja . jihoon sempat menoleh ke arah lya yang sedang memandang di luar tingkap kereta .
tidak berani hendak sapa lya kerana kesalahanya meninggalkan lya sendirian di pusat beli belah .
sampai sahaja di hadapan pagar sekolah , lya mula hendak menuruni dari kereta jihoon tanpa sepatah kata .
jihoon terus menarik tangan lya menyebabkan lya terpaksa masuk semula ke dalam kereta sambil berpeluk tubuh .
" jihoon nak minta maaf pasal semalam sebab tinggalkan lya " .
lya hanya berdehem sahaja , muka jihoon tidak di pandang nya .
" saya nak masuk kelas cepat , nanti kena tulis nama saya salahkan awak lagi " kata lya dengan suara dingin .
jihoon mula mengeluh .
" jihoon semalam terlajak tidur sebab penat , minta maaf juga sebab jihoon baru tengok noti calling lya yang semalam . jihoon betul - betul mintak maaf sesangat , maafkan jihoon "
lya memandang jihoon dan mengeluh , dia tahu mesti menjadi seorang pelajar kampus ini sangat penat banding budak - budak sekolah .
" arraseo , lya maafkan . lain kali jangan buat hal macam ni lagi , lya selalu fikir negatif pasal jihoon tapi lya cuba positif . janji tak buat lagi "
jihoon senyum dan mula memeluk lya erat . lya hanya membalas pelukkan jihoon .
" terima kasih sebab maafkan jihoon , balik sekolah jihoon ambil lya nak bawa pergi jalan - jalan tanda maafan jihoon "
lya senyum dan mengangguk setuju . terus lya meminta dirinya untuk pergi masuk ke dalam sekolah .
jihoon mula berlalu pergi setelah lya sudah tiada di pandangan nya .
-
habis waktu persekolahan lya dan dongpyo jalan bersama menuju keluar dari pagar diikuti hyunmin dan jinyoung di belakang .
" lya pergi dahulu ye " kata lya setelah nampak jihoon memandangnya dengan dongpyo .
" annyeonghaseyo jihoon ah "
" nae annyeonghaseyo baby girl "
jihoon mengusap rambut lya sebelum menyuruh lya masuk kedalam kereta miliknya .
masuk sahaja lya ke dalam kereta , jihoon sempat menoleh dongpyo yang jalan sendirian menuju ke arah kereta milik bapanya .
" awak , harini awak nak pergi mana ? saya ikut sahaja " kata jihoon senyum .
lya mula memikir hendak pergi mana .
" awak jom pergi masa first date kita ".
" dekat mana ? "
" tak akan dah lupa "
" banyaklah tempat first date kita "
" first date kita dua tempat je awak "
" ye eh ? bagi saya first date dengan awak semua "
sengih jihoon , lya di sebelahnya sudah menjeling .
" jom pergi taman permainan yang besar tu "
+tbc
Annyeonghaseyo yeorabun HAHA , by the way author nak ucap sheshe pada semua hehe . puasa tak lama lagi nak habis by the way author nak mintak maaf kalau2 ada perkataan kasar yang korang terpaksa mencarut semasa membaca mohon maaf . and author akan hiatus semasa raya nanti sebab line kampung tak berapa erm kan so hiatus selama 3 hari je tak lama pun sekejap uhuks . lagi satu author nak ucap terima kasih pada heroin author LyaaHoon as Kang Lya sebab dia ada sumbang banyak idea dekat author by the way . author suka ship dia dengan jihoon uhuks . k lah chaw lu pape roger .
YOU ARE READING
𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦 [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]
Romanceseason 1 mengisahkan seorang lelaki mula minat seorang perempuan melalui instagram akan tetapi dia tidak pernah tahu bahawa gadis itu adalah pelajar sekolahnya . dari situ bermacam perkara yang selalu menghalang mereka berdua sehinggalah mereka be...