sampai sahaja di kedai baskinrobbins , jihoon dan lya keluar kereta dengan serentak . jihoon memberi lya masuk dahulu sebelum dia masuk .
" chagi nak aiskrim apa ? " tanya jihoon sebelum mengambil order . lya mula melihat setiap flavour di dalam kaca , " vanilla ni " jawab lya . jihoon mengangkat kening , " wae ? "
" itu sahaja ? tak nak topping sekali ? " tanya jihoon , lya mengeleng kepalanya . " arraseo " terus jihoon menyuruh lya duduk sementara tunggu dia beratur untuk beli aiskrim .
" jjang " , jihoon terus memberi lya aiskrim . mereka mula menikmati aiskrim tersebut , " macam mana sekolah , okay sebagai senior sekarang ? " tanya jihoon .
" okay sahaja , tengoklah nak sampai test SMA . mesti takut " kata lya , jihoon dah ketawa kecil . memang pun , bila sampai sahaja test SMA mesti menggeletar sampai apa yang kita ulang kaji cepat sahaja lupa .
" jihoon tahu , tak apa . lya boleh buat yang penting usaha tahu " kata jihoon sambil memberi semangat . lya senyum dan mula menyedok aiskrim masuk ke dalam mulutnya .
" hoonie ni makan comot lah " kata lya , dia terus cuci aiskrim di atas bibir jihoon . selesai sahaja cuci , jihoon dengan nakal buat semula .
" lya , lap lagi " kata jihoon dengan senyuman nakal , lya sudah mula menjeling . " yah jihoon , jangan nak mengada " marah lya , jihoon sengih . " wae , nak mengada dengan yeochin tak boleh ke ? " cebik jihoon .
" boleh , ni mengada - gada sangat ni " kata lya dengan senyum . lya mengelap bibir jihoon menggunakan ibu jarinya .
" gomawo chagiyaa " ucap jihoon dengan manja , lya mula rasa hendak fangirl dengan namchinnya .
" yah jihoon , berhenti jadi comel nanti orang minat awak macam mana ? "
" nak buat macam mana , eomma hoon lahirkan hoon jadi comel " kata jihoon sambil menikmati aiskrim . lya sudah berdecit .
" mengadalah dia ni "
" biarlah " sengih nakal jihoon berikan . habis sahaja mereka menikmati aiskrim mahal , terus jihoon membawa lya jalan - jalan ke sungai han .
" jihoon , lepasni nak bawa lya pergi mana - mana tolong lah bawa lya balik dulu untuk tukar pakaian , ni tak suruh lya pakai baju sekolah sepanjang hari ni " cebik lya , jihoon berhenti jalannya dan mengadap muka pada lya .
" arraseo , nanti jihoon bawa baby girl balik dulu nae " kata jihoon sambil cubit pipi kya perlahan . makin mencebik lya di buatnya kerana dicubit pipi oleh jihoon .
" jangan comel sangat boleh , makin sayang hoon kat lya " kata jihoon , lya masih membuat cebikkan dia . terus jihoon memeluk lya di hadapan kelayakan ramai .
" apani hoon , dah lah ramai tengok pelajar perempuan sedang memeluk seorang lelaki " kata lya sambil menolak jihokn dari di peluk .
" biarlah , jihoon nak gak " kata jihoon , dia masih eratkan pelukkan tersebut . " rasa tak nak lepas sahaja " kata jihoon lagi . lya dengan lemahnya terus membalas pelukkan jihoon .
jam menunjuk sudah tibanya pukul 9.30 malam , jihoon terus menghantar lya pulang kerumah . ye la esok sekolah nanti lambat lya mesti akan marah si jihoon , sudahlah dia senior sekarang ni .
" gomawo luangkan masa dengan lya , jihoonie " ucap lya , baru sahaja hendak melangkah keluar dari kereta jihoon menahan lya dari turun kereta .
" jogeum gidalyeola " terus jihoon memberi sesuatu kepada lya . lya memandang pelik , kelihatan jihoon sedang memberi hadiah pada lya .
" apani jihoonie " kata lya , jihoon senyum . " nanti buka lah nae . sebelum tu tak ada popok untuk hoon ke ? " tanya jihoon . lya terus menjeling , jihoon masih memegang tangan lya . jihoon mula membuat gaya manja seperti hendak sesuatu .
" arraseo " terus lya cium pipi jihoon , satu persatu jihoon menyuruh lya cium dari pipi hingga ke bibir .
" saya jambatan agama islam , HA BUAT APA TU " serang daniel menyebabkan mereka berdua terkejut bila melihat daniel secara tiba menyerang .
" yah , jihoonie balik lah dulu . biar lya uruskan mamat ni " kata lya , terus dia menolak daniel masuk kerumah . daniel dari depan memandang jihoon sambil senyum .
jihoon dalam kereta membalas senyuman daniel , nasib kau abang ipar serang kau dalam kereta .
+tbc
hi readers , kali ni memnag hambar author rasa sebab idea ke main sampai ke laut huhu , by the way . maaf sekali lagi hambar k . chawlu pape jangan roger HAHA .
tag — LyaaHoon
YOU ARE READING
𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦 [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]
Romanceseason 1 mengisahkan seorang lelaki mula minat seorang perempuan melalui instagram akan tetapi dia tidak pernah tahu bahawa gadis itu adalah pelajar sekolahnya . dari situ bermacam perkara yang selalu menghalang mereka berdua sehinggalah mereka be...