—
" macam mana kerja jihoonie " tanya lya setelah sampai tempat kerja sambilan jihoon .
" okay saja , kenapa datang sini chagi " tanya jihoon balik , terus lya mencebik sehingga jihoon pelik . " macam tak suka lya datang sini je " kata lya , dia memandang secawan chocolate shake di hadapannya .
" mana ada , jihoon suka lah cuma kesian awak datang sini hari - hari tengok saya . takut awak muntah pula tengok saya " sengih jihoon . lya senyum semula .
" mana ada nak muntah , muka awaklah saya nak tengok sebab rindu setiap masa " kata lya sambil cubit pipi jihoon , jihoon sudah mengadu sakit akibat cubitan dari lya .
" meh jihoon pula cubit chagi " kata jihoon , giliran dia pula mencubit pipi lya menyebabkan lya mengadu sakit juga . " awak cubit , kuat gila " kata lya cebik . jihoon sudah ketawa kecil .
" wahai pasangan sejoli , jangan buat semut datang sini . jihoon pergi sambung buat kerja , nanti balik korang jumpa juga kan " marah sungwoon , mereka berdua sudah pandang sungwoon nak bunuh sahaja . sibuk je .
" jumpa lepas balik kerja " kata jihoon , dia mencium dahi lya sebelum sambung semula kerjanya . lya sudah kemerahan pipinya , malu pula cium depan manusia - manusia yang suka memandang tu .
sampai sahaja waktu balik , semua sudah mula bersurai menuju ke rumah masing . jihoon pula sudah pergi ke tempat dia dan lya sudah janjikan .
" mian lambat chagi " kata jihoon setelah sampai di hadapan lya , lya mengeleng kepala dan senyum . " awak tak lambat pun ".
" awak nak main yang mana ? " tanya jihoon . dia memandang lya yang sedang fikir sambil pandang permainan di time square .
" molla , jom lah kita pergi kedai snack sana " ajak lya , jihoon hanya ikut sahaja .
" saya pun tak tahu nak main apa sebab kalau main viking tu nanti awak muntah " kata lya , jihoon sengih . comel je lya ni dalam fikirannya .
" gwechana , untuk awak saya sanggup ikut walaupun muntah " kata jihoon senyum . lya mengeleng kepalanya tanda tak nak .
" awak jom kita main tikam teddy bear " sengih lya comel . jihoon mengangguk dan mereka berdua bangun dari duduk tadi sambil pegangan tangan bersama menuju ke permainan tikam untuk dapat hadiah teddy bear .
hampir 2 jam mereka berdua menghabiskan masa di time square , sudah tibanya balik ke rumah masing - masing .
" gomawo jihoonie sebab bawa lya pergi sana , seronok sangat " kata lya , mereka berjalan beriringan bersama menuju ke rumah lya .
" cheonman , nasib baik awak seronok . kalau tak seronok kita boleh pergi sana balik hehe " gelak jihoon . lya pun ikut sekali gelaknya .
" lepas ni awak mesti akan sambung belajarkan " kata lya , jihoon mengangguk iya . dia melihat dia mencebik , dia mula berhenti menyebabkan lya berhenti bersama .
" kenapa ni , ada terganggu dalam fikiran awak ke " tanya jihoon risau . lya mengeleng kepala sambil tunduk .
" lya , awak risau saya akan sibuk belajar dan cheating dengan awak ? " tanya jihoon , lya diam sahaja dengan tunduk kepala nya .
" jangan risau awak , kalau saya sibuk belajar pun saya akan cari masa untuk layan awak dengan baik . saya janji " kata jihoon , lya memandang jihoon . " janji ? " , lya menuju pinky promise pada jihoon . jihoon mengangguk iya dan membuat pinky promise pada lya .
" janji " , terus jihoon memeluk lya sambil mengusap rambut lya . lya memeluk pinggang jihoon , kini mereka berpelukkan antara satu sama lain di kawasan kejiranan .
" jangan risau tahu , saya sentiasa dengan awak . saya dah janji dengan dari hospital sehingga sekarang "
" gomawo sebab terima saya "
jihoon mula meleraikan pelukannya dan mula mencium bibir lya , lya membalas ciuman tersebut selama seminit .
" gomawo bagi peluang dekat saya "
The End ❤️
hi readers semua , terima kasih sebab membaca cerita ini even lambat korang membaca dan tiba . author ucap terima kasih sebab layan kehambaran cerita ini dan terima kasih pada LyaaHoon sebab menambah ideanya juga , even author ada potong sikit - sikit idea tapi terima kasih . okaylah , author nak pergi dulu dan see you at new story comin soon ❤️😊
YOU ARE READING
𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦 [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]
عاطفيةseason 1 mengisahkan seorang lelaki mula minat seorang perempuan melalui instagram akan tetapi dia tidak pernah tahu bahawa gadis itu adalah pelajar sekolahnya . dari situ bermacam perkara yang selalu menghalang mereka berdua sehinggalah mereka be...