━
sampai sahaja di mall , lya mula mencari tempat duduk . rasa tak bermaya pun ada bila mood dia rosak di sebabkan daeun sahaja , baru sahaja nak duduk hyunmin terlebih dahulu datang menarik tangan lya .
" jom duduk dekat mcd " ajak hyunmin , dia nampak pun lya seperti malas hendak berjalan pun ada terus dia suggest lya untuk duduk sambil minum .
" cerciter apa terjadi sebenarnya kau dengan jihoon " tanya hyunmin sambil sedut air coca cola tersebut .
" tahu tak , ada seorang perempuan ni cuba nak rampas jihoon dari aku . mood aku tadi dah baik tiba rosak sebab dia saja " kata lya sambil bermain jari jemarinya .
" dia buat apa sampai mood kau rosak "
" dia cakap semoga bahagia dengan jihoon tapi cara cakap dia tu macam dia doa aku putus dengan jihoon "
" lepas tu kan , jihoon nak kejar aku boleh lagi dia pegang tangan jihoon kau rasa ? suka hati mak bapak dia je sentuh namchin orang " sambung lya , hyunmin mengangguk faham .
" sekarang ni , cuba kau lawan daeun tu " cadang hyunmin , lya mengeluh terus bila dengar perkataan lawan tu .
" kau kenapa ? "
" aku sebagai seorang perempuan aku puji dia lawa " kata lya , hyunmin terus bersandar ke kerusinya .
" lya , tak bermakna cantik tu baik tahu tak ? cantik - cantik pun kalau hati busuk macam mana sayang ? "
" arraseo , aku cuba lawan daeun even dia lawa mana pun " kata lya . sepanjang hari hyunmin cuba membuat mood lya menjadi baik tapi malangnya susah .
" aku balik dulu ye , annyeong " kata lya dengan nada perlahan . moodnya masih tak baik lagi walaupun hyunmin cuba hendak naikkan moodnya jadi baik semula .
━
" daniel sshi , lya ada dekat rumah " tanya jihoon . daniel mengangguk iya sambil tu berjalan menuju ke arah jihoon .
" tadi aku nampak adik aku badmood , kau buat apa dekat dia . jangan cakap korang bergaduh " , kening daniel di angkat dan ingin kepastian tentang hubungan kawanya dan adiknya .
" aniy , tiba saja dia macam tak ada mood bila duduk dengan jihoon "
" kalau korang tak bergaduh , macam mana dia boleh tak ada mood ? "
" pelik kan , mesti sebab kawan jihoon "
" kawan ? laki ke perempuan ? "
" perempuan "
" kau ni kan , aku lepuk kau kang . kau kalau nak ajak dating jangan ajak kawan perempuan kau tu , kalau aku pun rasa semak "
" aniy , jihoon dengan dia nak siapkan assigment lepas tu nak ajak lya keluar tapi tu la , lya balik dulu . daniel boleh tolong aku tak ? "
" tolong apa ? kau tahu tak aku ada perjanjian dengan adik aku jangan campur urusan dia dan jangan cuba nak protect dia kau lupa ke ? kaua tanggung sendiri hoho " terus daniel masuk kedalam rumah tinggalkan jihoon seorang diri di hadapan rumah mereka .
" macam mana ni ? "
+tbc
tag ━ LyaaHoon
YOU ARE READING
𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦 [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]
Romanceseason 1 mengisahkan seorang lelaki mula minat seorang perempuan melalui instagram akan tetapi dia tidak pernah tahu bahawa gadis itu adalah pelajar sekolahnya . dari situ bermacam perkara yang selalu menghalang mereka berdua sehinggalah mereka be...