" Daniel Hyung " panggil Jihoon , ini kali pertama dia mula hendak berbual dengan Daniel .
" eh , Jihoon . duduk lah sini " ajak Daniel , dia menepuk tempat duduk sebelahnya . memberi ruang Jihoon untuk duduk .
" maaf kalau sebelum ni saya jarang tak bercakap dengan Hyung . lagipun saya malu kalau nak cakap dengan orang baru " kata Jihoon dengan senyuman senget .
" gwechana , hyung tak terasa pun . sebab Woojin ada bagi tahu yang Jihoon tak pandai mulakan dulu " senyum Daniel .
" saya nak tanya lah Hyung , apa hubungan Hyung dengan Lya ? " secara tiba sahaja Jihoon membuka bicara .
Mula fikiran Daniel hendak membuat jahat .
" Hubungan Dia dengan Hyung adalag Crush . Hyung suka dia sejak kami kawan kecil lagi " jawab Daniel . Dalam hatinya mula hendak ketawa melihat gelagat Jihoon .
" oh , tak apalah . Jihoon nak balik dulu " kata Jihoon . Perasaan cemburu mula rasa di hatinya .
' aku kena melepasi Daniel Hyung . Tak boleh orang ambil Lya ' bisik hati Jihoon . Dia mula meminta diri pada semua kawannya untuk balik ke rumah .
" aku tak tahu pula dia jenis terasa aku suka dekat Lya " kata Daniel pada ahli lain .
Woojin pula memandang mereka semua , tiba sahaja dia mintak diri pada yang lain .
" awal benar diorang berdua balik , tak pernah - pernah jadi budak baik " kata Sungwoon .
" hyung , biarlah mereka nak jadi baik . hyung je entah bila nak sedar diri . tak lama lagi ada ujian SMA , tak nak ulang kaji ke ? " perli Guanlin . dia dari senyap tiba sahaja pandai perli .
" kau senyap cina "
masing - masing gelak melihat Sungwoon . betul apa kata - kata Guanlin , tak lama lagi dia akan menghadapi ujian SMA . Boleh lagi dia bermain benda alah ni .
" aku dengar Daniel Hyung minat Lya eh ? " tanya Woojin . Jihoon mengangguk kepala . sibuk bermain Pubg di Iphone xs miliknya .
mulutnya hanya sikit di muncung sahaja , mahu tembak guna senapang atau mulutnya kita tak tahu .
" kau cepah sikit kalahkan hyung tu , hyung tu lagi kacak dari kau " kata woojin . tak sewengang - wenangnya kepala di ketuk oleh Jihoon .
Mohon masuklah ilmu didalam buku itu pada Woojin .
" kau , aku lagi kacak ok " kata Jihoon , dia menutup iphonenya dan masuk ke dalam poketnya .
" aku tengah plan nak dapatkan Lya . aku ni bab macam ni tak pandai " kata Jihoon . dia semakin kusut fikirkan hal seperti ini .
" kau rapat je la , baik kau confess awal - awal . tak adalah orang nak rampas Lya dari kau "
" kau cakap senang , aku ni nak confess hampeh "
" mintak sungwoon hyung ajar confess "
" tak nak , nanti jadi lain pula "
" tak nak sudah , kau buatlah sendiri ".
woojin mula membuat hal nya sendiri . Jihoon mula termenung memikirkan , bagaiman hendak rapatkan Lya ?
+tbc
tag — '' LyaaHoon
YOU ARE READING
𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦 [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]
Romanceseason 1 mengisahkan seorang lelaki mula minat seorang perempuan melalui instagram akan tetapi dia tidak pernah tahu bahawa gadis itu adalah pelajar sekolahnya . dari situ bermacam perkara yang selalu menghalang mereka berdua sehinggalah mereka be...