p/s : mianhae gambar ni panjang HAHA . me be like lantaklah .
sila lah pasang Love by Park Jihoon 😊
-
daeun dan jihoon semakin lama makin rapat menyebabkan classmate mereka mula mengenakan mereka apabila selalu duduk bersama di kelas .
" jihoon - ah kenapa tak berpasangan je dengan daeun sebab korang sesuai " kata salah seorang pelajar perempuan sementara menunggu pensyarah mereka tiba .
jihoon hanya sengih sahaja , dalam hati mula rasa takut kerana takut lya akan tahu tentang hal ini .
" annyeonghaseyo semua " ucap daeun setelah tiba dalam kelas . mereka semua membalas ucapan daeun , terus daeun duduk bersebelah jihoon .
" yohan - ah , boleh tak tukar tempat ? " , yohan terus mengangguk dan terus bertukar tempat bersama yohan . kini yohan berada di tengah antara daeun dan jihoon .
daeun memandang jihoon pelik , " jihoon - ah , kenapa tukar tempat " . jihoon hanya mengeleng kepala dan senyum sahaja .
daeun pelik di buatnya perangai jihoon .
" okay kelas , saya nak kamu semua buat berkumpulan untuk assigment saya " kata pensyarah tersebut setelah masuk ke dalam kelas .
semua pelajar mula mengeluh setelah mendengar kata - kata pensyarah tersebut .
" saya buat kumpulan untuk kamu semua jadi senang , saling bekerjasama dan tak ada yang malas dalam group "
selesai membahagi kumpulan , kelihatan daeun bersama kumpulan dengan jihoon manakala yohan bersama kumpulan lain .
" adakah korang jodoh bersama " kata sana setelah melihat daeun dan jihoon bersebelahan .
" boleh tak kita mula fikir pasal assigment sekarang ni " kata jihoon , telinga mula rasa malas hendak mendengar kata - kata tersebut .
" arraseo "
" wu , boleh lah jihoon jadi leader dalam kumpulan ni " cadang daeun . semua mengangguk setuju setelah mendengar jihoon marah pada sana .
" arraseo , nanti jihoon bahagi page seorang demi seorang " kata jihoon . terus dia memandang semula pada pensyarah setelah pensyarah mula bersuara di hadapan .
daeun di sebelah beriya memandang jihoon sambil senyum .
-
" jihoon - ah , kitaorang semua cadang nak buat dekat cafe berdekatan . jihoon nak ikut tak ? " tanya daeun setelah keluar dari kelas . jihoon hanya mengangguk sahaja , tidak tahu nak pergi atau tidak .
" tch , sombonglah jihoon ni . nantilah cuba dekatkan dia nanti " kata daeun sendirian . terus dia berlalu pergi menuju ke kafeteria .
" kalau lya ada dekat kampus ni , mampus aku kena pujuk " , jihoon mula merungut seorang diri sambil berjalan menuju ke arah keretanya .
" ha , jihoon bebel apa tu ? " kejut woojin . terus jihoon memandang woojin dengan wajah selamba , tengah orang rungut lah dia muncul .
" kau asal muka macam tu ? " tanya woojin sambil peluk tubuh dan bersandar di kereta jihoon . jihoon mula mengeluh , dia mula bersuara .
" tak adalah , budak kelas aku suka mengenakan aku dengan daeun "
" daeun ? siapa tu " kerut woojin .
" daeun tu childhood hoon " kata jihoon . woojin membulat matanya , " bwo ? "
" lawa tak ? " sambung woojin sambil sengih . jihoon mengeleng kepala apabila woojin berkata begitu .
" lawa tapi lawa lagi lya " senyum jihoon . terus dia masuk kedalam kereta miliknya diikuti woojin . seperti biasa woojin sudah mula tumpang jihoon pulang ke rumah .
+tbc
hallu ~ mohons vomment k . terima kasih kalau dah vote dan comment ❤️
YOU ARE READING
𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦 [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]
Romanceseason 1 mengisahkan seorang lelaki mula minat seorang perempuan melalui instagram akan tetapi dia tidak pernah tahu bahawa gadis itu adalah pelajar sekolahnya . dari situ bermacam perkara yang selalu menghalang mereka berdua sehinggalah mereka be...