━
" aku nak jumpa perempuan tu " kata hyunmin . dia betul - betul nak sangat jumpa nak sahaja dia tarik rambut perempuan tu .
" kau ni kan , jangan garang sangat . ada cari lain kita boleh buat " kata jinyoung , cuba tenangkan hyunmin .
" tak boleh lah , nak je " , hyunmin membuat gaya nak sahaja cekik perempuan tu , jinyoung mula menuruni tangan hyunmin .
" benda boleh bincang buat apa nak gaduh "
" benda - benda , aku geram ni .. jangan sampai aku cekik kau " marah hyunmin , jinyoung tergelak bila melihat hyunmin .
" kau tak sayang aku eh ? " tanya jinyoung sambil ketawa , hyunmin menjeling matanya .
" nak sayang kau ? erk "
" ceh , kata lah sayang " , hyunmin sudah mula rasa nak beredar dari situ . penat layan jinyoung ni , suka bergurau tak bertempat . orang tengah geram dia boleh bergurau sayang - sayang .
" annyeong , dongpyo dah lama mama tak jumpa kamu " peluk Puan Kang . dongpyo jugalah dia sudah anggap anak padanya , dan abang pada lya .
" dongpyo pun sama , mama mana lya ? dongpyo datang sini nak ajak lya pergi jejalan " kata dongpyo , puan kang terus menyuruh dongpyo duduk dahulu sambil itu dia pergi memanggil anak perempuannya untuk turun .
" lya , dongpyo datang nak jumpa kami " panggil puan kang , lya terus keluar dari bilik . kelihatan dia sudah bersiap untuk berjalan bersama dongpyo .
" macam mana ? " tanya lya dengan cara pemakaian nya . puan kang hanya senyum dan mengangguk tanda okay sahaja ..
lya dan puan kang terus menuruni tangga sesama menuju ke ruangan tamu . dongpyo sibuk tengok televisyen bersama daniel , ada ketawa kerana cerita lawak .
" dongpyo ah , lya dah siap " kata lya , dongpyo sudah senyum dan mula meminta diri untuk keluar bersama dengan lya .
" dongpyo nak bawa lya pergi mana ? " tanya lya , dongpyo mula berfikir hendak mula dari mana .
" lya nak pergi mana ? "
" lya lapar lah , jom makan dulu " ajak lya sambil sengih . dongpyo mula ketawa kecil bila melihat lya memegang perut nya kerana lapar .
" arraseo , jom kita pergi makan lepastu kita main dekat permainan "
" okay , cun " kata lya , terus mereka berjalan kaki menuju ke hentian bas . sambil menunggu lya sempat mengambil swap foto sendiri .
tak lama lepas itu , bas sampai di hentian bas . ada yang turun dan ada akan naik untuk ke detinasi seterusnya .
" daniel , aku nak jumpanlya boleh " tanya jihoon , daniel mengeluh .
" adik aku keluar weh , macam mana kau nak jumpa " kata daniel sambil cebik . jihoon mula menarik nafas berat , apakan daya .
" tak apalah , esok aku datang balik " kata jihoon , terus daniel berhentikan langkah jihoon .
" boleh tak jihoon bagi lya masa panjang , jangan terburu - buru nak explain . aku bukan nak halang macam kita sekolah dulu tapi aku kesian kat adik aku , kalau dia dahnokay aku suruh kau explain " kata Daniel . jihoon memandang daniel sambil senyum nipis , nak tak nak kena dengar kata - kata daniel .
" nanti bagitahu aku bila lya dah okay "
" nae "
+tbc
wuuuuuuu rajin pula aku updated hahahahahha rajin bila idea datang menyeranglah tapi serang dia sakit duh hm k lah nak chaw lu . jinyoung mula suka kat hyunmin dah , cane nak buat 😂😂😂
tag - LyaaHoon
YOU ARE READING
𝐢𝐧𝐬𝐭𝐚𝐠𝐫𝐚𝐦 [ 𝐩𝐚𝐫𝐤 𝐣𝐢𝐡𝐨𝐨𝐧 ]
Romanceseason 1 mengisahkan seorang lelaki mula minat seorang perempuan melalui instagram akan tetapi dia tidak pernah tahu bahawa gadis itu adalah pelajar sekolahnya . dari situ bermacam perkara yang selalu menghalang mereka berdua sehinggalah mereka be...